FANDOM

Moczary Zangar to czarujące bagnisko pokryte lasem wielkich grzybów. Mimo że ogólnie tętni życiem, niektóre rejony bagna zaczęły umierać, a występujące tu gatunki grzybów potrzebują pomocy, by przetrwać. Kraina ta znajduje się w Outland na zachód od Półwyspu Piekielnego Ognia.

Bagna są domem licznych gatunków drapieżników oraz flory, w tym grzybowych gigantów, zarodnikowych nietoperzy i zarodnikowych wędrowców.

HistoriaEdytuj

Worldofwarcraft.com mówi o Zangarmarsh:

Zangarmarsh to spokojna kraina, która w dużej mierze została ominięta przez wpływ demonów. Niezliczone jeziora i stawy na bagnie są wolne od wszelkiego skażenia, a większość żyjących tu zwierząt i grzybów świeci delikatnym fosforyzującym światłem. Dopiero ostatnio ekologia tego ekosystemu zaczęła słabnąć. Coś powoduje, że poziom wody spada. Wielkie grzyby umierają, podobnie jak stworzenia, które się nimi żywiły.

Niewiele wiadomo o dawnej historii Moczarów Zangar, gdyż nie były one wspomniane w Warcraft II: Beyond the Dark Portal. Nie pojawiały się one nawet na mapie Draenoru. W Rise of the Horde jest opisane, że tutaj ukrywali się Velen i ocaleli z ludobójstwa draenei, zanim opanowali Exodar. To tutaj Akama poprowadził swych sojuszników w trailerze do patcha 2.1.

Gdy nagi Illidana zaczęły czerpać wodę, a plemię Ango'rosh wycinać grzyby na własne potrzeby, ekologia bagna mocno ucierpiała. Jeśli Ekspedycja Cenarionu nie zadziała szybko, bagno może zostać zniszczone.

Jak się dostaćEdytuj

Alliance 15 Przymierze

Z Świątyni Telhamat na Półwyspie Piekielnego Ognia udaj się na południe do głównej drogi. Następnie skręć na zachód ku Moczarów Zangar.

Horde 15 Horda

Z Sokolej Straży udaj się na północ ku głównej drodze, następnie skręć na zachód ku Moczarów Zangar.

GeografiaEdytuj

Moczary Zangar składają się głównie z wielkiego bagniska, otoczonego przez góry od północy, południa i częściowo od wschodu. Długie wybrzeże formuje zachodni kraniec krainy. Wielkie grzyby są cechą charakterystyczna obszaru, wyrastając nad stawami jak wielkie drzewa.

W Zangarmarsh znajdują się cztery instancje w Rezerwuarze Kolczego Kła, spośród których jedna jest 25-osobowym rajdem. W krainie nie ma pól bitewnych ani mikro lochów, jednak istnieje światowe PvP toczące się o cmentarz nieopodal wejścia do Rezerwuaru.

Mapa i subregionyEdytuj

WorldMap-Zangarmarsh

LochyEdytuj

Nazwa instancji Poziomy Wielkość drużyny Przybliżony czas przejścia
Coilfang Reservoir: The Slave Pens 62-64 5-osobowa 1-2 godziny
Coilfang Reservoir: The Underbog 63-65 5-osobowa 1.5-2.5 godziny
Coilfang Reservoir: The Steamvault 70+ 5-osobowa 2 godziny
Coilfang Reservoir: Serpentshrine Cavern 70+ 25-osobowa Nieznany

Światowe PvPEdytuj

Zangarmarsh art

Grafika koncepcyjna

Punkty podróżyEdytuj

Alliance 15 Trasy lotu z Orebor HarborageEdytuj

Alliance 15 Trasy lotu z TelredoruEdytuj

Horde 15 Trasy lotu z Swamprat PostEdytuj

Horde 15 Trasy lotu z Zabra'jinEdytuj

Obszary przyległeEdytuj

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Hellfire Peninsula Neutral 15 58-63 Wschód Pieszo lub trasami lotów
Terokkar Forest Neutral 15 62-65 Południowy wschód Pieszo lub trasami lotów
Nagrand Neutral 15 64-67 Południe Pieszo lub trasami lotów
Blade's Edge Mountains Neutral 15 65-68 Północ Pieszo lub trasami lotów

SurowceEdytuj

Dzikie stworzeniaEdytuj