Wikia

WoWWiki

Ysera

Dyskusja0
2578stron na
tej wiki
Ysera
Tytuł <She of the Dreaming>
<The Dreamer>
<Mistress of Dreams>
<Pani Snów>
<Królowa Snów>
Płeć Kobieta
Poziom  ?? Boss
Reakcja Alliance Horde
Przynależność
Lokacja

Ysera zwana Śniącą (The Dreamer), nosząca również tytuły Tej ze Śnienia (She of the Dreaming), Pani oraz Królowej Snów (Mistress of Dreams, Lady of Dreams, Queen of Dreams), to smukła zielona smoczyca, stojąca na czele rodu zielonych smoków. Obdarzona mocą przez Tytankę Eonar stała się jednym z pięciu Smoczych Aspektów, podobnie jak jej siostra Alexstrasza. Yserze podlegają natura i sny; opiekuje się nimi z wnętrza swego magicznego dominium - wymiaru zwanego Szmaragdowym Snem. Rzadko go opuszcza; na przestrzeni dziejów wiadomo o zaledwie kilku jej ingerencjach w świecie materialnym. Od czasu pojawienia się Koszmaru - nieznanej mocy pustoszącej Szmaragdowy Sen - nawet druidzi wędrujący ścieżkami tego wymiaru nie są w stanie nawiązać z nią kontaktu. Przypuszcza się, że jest zajęta walką z Koszmarem, a nawet istnieją obawy, że padła jego ofiarą lub znajduje się w niebezpieczeństwie.

Wygląd i zdolności

Smukła, pełna wdzięku zielona smoczyca unosi się w powietrzu. Jej oczy są zamknięte, jak gdyby spała. Wężowate ciało istoty błyszczy i lśni, niczym usiane tysiącem szmaragdów... nieziemskie, eteryczne, chwilami niemalże niematerialne - jakbyś oglądał ucieleśniony sen.

Ysera dysponuje zdolnością zmiany kształtu i korzysta z niej podczas swych wizyt na Azeroth. Płynnie przekracza granicę między wymiarami wykorzystując do tego sny żywych istot. Wystarczy jej spojrzeć na śniącą istotę, by poznać treść jej snu i dotknąć jej, by wrócić do swego królestwa. Czasem zsyła sny swoim sprzymierzeńcom, acz przyjmują one postać nie do końca zrozumiałych wizji.

Jest bardzo inteligentna i odważna, lecz stosując iluzję i ułudę stara się unikać bezpośredniej walki. Kiedy jest już ona nieunikniona, powala swych wrogów zionąc trującym kwasem, który sprawia, że zapadają oni w sen. Stara się nie zabijać swoich przeciwników - raczej unieruchamia ich i usuwa ze swych ziem.

Oczy Ysery pozostają przez większość czasu zamknięte, acz wiadomo, że otworzyła je przynajmniej kilkakrotnie na przestrzeni dziejów Azeroth. Jej oczy są wielobarwne, niczym tęcza. Kiedy w nie spojrzeć, widać w nich oczy każdej czującej istoty na świecie. Otwarła je na widok martwego Malorne'a podczas Wojny Starożytnych, a także przed Malfurionem Stormrage'em. Uczyniła to również podczas Drugiej Wojny, kiedy Krasus poprosił ją o pomoc w uwolnieniu pojmanej Alexstraszy, oraz podczas właściwego starcia z Deathwingiem.

Działalność

Nordrassilbirth

Stworzenie Nordrassilu. Pierwsza od lewej - Ysera.

Ysera jest absolutną władczynią Szmaragdowego Snu. Z tego powodu większość druidów dziczy oddaje jej cześć, a ci, którzy nie uznają w niej bóstwa, szanują jej rolę jednego z najpotężniejszych opiekunów natury na przestrzeni dziejów. Często odwiedza sny swych popleczników i sprzymierzeńców, choć wizje te nie zawsze są w pełni zrozumiałe. Dysponuje wielką wiedzą, ale nie dzieli się swymi sekretami, chyba że wymaga tego najwyższa potrzeba.

Ysera jest jednym z pięciu wielkich smoków, których Tytani obdarzyli mocą i misją opieki nad Azeroth. Od Eonar, patronki wszelkiego życia, otrzymała władzę nad naturą. W wyniku tego zapadła w wieczny trans związany ze Snem Tworzenia. Zyskawszy przydomek Śniącej doglądać miała rozwijających się puszcz świata ze swej kwitnącej dziedziny - Szmaragdowego Snu.

Po opuszczeniu przez Tytanów Azeroth oddała część swojej mocy na rzecz Duszy Demona - artefaktu, którego pomysłodawcą był czarny smok Neltharion, pragnący zdobyć kontrolę nad pozostałymi Aspektami, prawdopodobnie kierowany podszeptami Starych Bogów. Wzięła również udział w Wojnie Starożytnych walcząc z demonami Płonącego Legionu po stronie nocnych elfów i ich sojuszników. To po zakończeniu tego konfliktu wycofała się do wnętrza Szmaragdowego Snu.

Wzięła jednak udział w następnym wielkim wydarzeniu z historii świata - stworzeniu Nordrassilu. Zasadzony w nowej Studni Wieczności przez jej siostrę Alexstraszę żołądź z G'Haniru przeistoczył się w drzewo, które Ysera powiązała zaklęciem ze Szmaragdowym Snem. Odtąd druidzi nocnych elfów na wieki pogrążyć się mieli w transie i kroczyć ścieżkami jej królestwa.

O późniejszych działaniach Ysery nie wiadomo wiele. Wiadomo, że dowiedziawszy się o działaniach trolli Atal'ai, zmierzających do ponownego sprowadzenia na świat Hakkara Rodzieracza Dusz (Hakkar the Soulflayer) zepchnęła ich świątynię pod powierzchnię Bagien Rozpaczy, zaś na jej straży postawiła oddziały swych zielonych smoków. Wzięła również udział w walce z Deathwingiem - przeistoczonym Neltharionem - zakończonej przepędzeniem czarnego smoka i zniszczeniem Duszy Demona.

Obecny status Ysery jest nieznany. Uważa się, że toczy walkę bądź padła ofiarą Koszmaru nękającego Szmaragdowy Sen, jednak odpowiedzi na to pytanie nie znają nawet członkowie jej własnego rodu. Jej najbardziej prawdopodobnym miejscem pobytu jest Oko Ysery - kwiecista, otoczona wzgórzami dolina ze złotą kopułą - siedzibą zielonych smoków - w swoim centrum. Istnieją przypuszczenia, że Oko przemieszcza się w obrębie Szmaragdowego Snu, bądź działanie magii zmienia okolicę w której się znajduje, czyniąc je trudnym do odnalezienia.

Pokrewieństwo i związki

Ysera Ulduar

Ysera w elfiej formie w wizji Yogg-Sarona.

Obecność w World of Warcraft

Ysera Emerald Dragonshrine

Ysera śpiąca w Szmaragdowym Smoczym Sanktuarium.

Ysera pojawia się w grze dwukrotnie.

Najpierw widzimy ją w widmowej formie śpiącą na środku Szmaragdowego Smoczego Sanktuarium (Emerald Dragonshrine) w Smoczym Morze (Dragonblight). Występuje tu pod postacią zielonego smoka, przy czym jest to standardowy model; możliwe, że w przyszłości zostanie zastąpiony.

Yserę widzimy również w postaci nocnej elfki w Ulduarze, podczas walki ze Starym Bogiem Yogg-Saronem, w wizji przedstawiającej stworzenie Duszy Demona.

W world of Warcraft Cataclysm

Ysera

Ysera w World of Warcraft Cataclysm

Ysera uwalniając się z objętego przez Pana Koszmaru Szmaragdowego Snu wspomaga Malfuriona Stormrage, Hammula Runetotema oraz Strażników Hyjal w obronie świętej góry i prowadzi Zielone Stado Smoków na wojnę z Deathwingiem oraz Ragnarosem i jego płonącymi sługami. Ysera otrzymuje nowy, unikatowy model, który przypomina wcześniej nam znane modele Sylvanas i Alextraszy. Choć model ten oparty jest na postaciach Wysokich oraz Krwawych Elfów, to oficjalnie humanoidalna postać Ysery jest Nocną Elfką.
Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Bronzebeard · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Lich King
Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol and Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

Więcej od Wikii

Losowa wiki