FANDOM

"Legion" przekieruje tutaj. Dla innych zastosowań, widziany Legion (disambiguation).

World of Warcraft: Legion to szósty dodatek do World of Warcraft, zapowiedziany 6 sierpnia 2015 na konwencie Gamescom. A wydany 30 sierpnia 2016 roku.

World of Warcraft Legion Trailer (Napisy PL)

Historia Edytuj

Grobowiec Sargerasa został ponownie otwarty, a legiony demonów z Płonącego Legionu zalewają Azeroth. Wszelkie wysiłki skupiają na przyzwaniu Mrocznego Tytana do Azeroth, znaleźli już nawet klucz do jego powrotu.
Gdy siły Przymierza i Hordy zostały przetrzebione, poszukiwacze przygód muszą sięgnąć po legendarne artefakty dawnych bohaterów, przeszukać Strzaskane Wyspy w poszukiwaniu relikwii Tytanów i stawić czoła Legionowi, zanim ostatnia nadzieja dla Azeroth zgaśnie.

Po wydarzeniach z Warlords of Draenor, Gul'dan został wygnany przez swych demonicznych panów do oryginalnego Azeroth z jednym celem - odnalezienia i obudzenia łowcy demonów Illidana Stormrage'a. Po ukończeniu tej misji, Gul'dan ponownie otworzył grobowiec Sargerasa, przemieniając go w bramę do niezliczonych światów we władztwie Legionu, przez którą rozpoczęła się inwazja demonów na jeszcze większą skalę niż podczas Wojny Starożytnych.

Po rajdzie na grobowiec Sargerasa i Strzaskany Brzeg, obrońcy Azeroth rozpoczęli eksplorację dawno zapomnianych Strzaskanych Wysp w poszukiwaniu Filarów Stworzenia, tytanicznych relikwi użytych do stworzenia świata, jedynej nadziei na zamknięcie potężnych demonicznych portali w sercu grobowca. Jednak Strzaskane Wyspy - cmentarzysko, będące niegdyś sercem potężnej cywilizacji nocnych elfów - miały własne niebezpieczeństwa ze strony władcy demonów Xaviusa i jego armii satyrów, przez boga króla vrykuli, po wygnanych dzieci nocy i groźną Królową Azsharę, władczynię nag.

By wesprzeć desperackie działania, Kirin Tor, na którego czele stoi obecnie Khadgar, przeniosło latające miasto Dalaran na wybrzeże nowej krainy, a miasto ma służyć jako centrum działań dla herosów z całego świata. Rycerze śmierci z Acherus również przenieśli tu swą latającą nekropolię.

By obronić świat przed nawałą Legionu, herosi Azeroth muszą odnaleźć legendarne bronie, by użyć ich w bitwie - Spopielacza, Ostrze Mrozu czy Zgładziciela - lecz posiądą również nowych i nieoczekiwanych sojuszników w formie Illidarich, wyszkolonych przez Illidana łowców demonów, w akcie rozpaczy przebudzonych przez strażników, którzy ich strzegli. Nadchodzący konflikt między Przymierzem a Hordą doprowadzi również do powstania zakonów klasowych z wyjątkowymi dowódcami gotowymi porzucić swoje frakcje, by przewodzić klasom w wojnie z Legionem.

ElementyEdytuj

Elementy bonusoweEdytuj

Gracze, którzy zakupią Legion w formie przedsprzedaży, zyskają dostęp do następujących bonusów:

Nabywcy Cyfrowej Edycji Deluxe otrzymają ponadto:

Nowe krainyEdytuj

Krainy do rozwoju postaciEdytuj

Krainy dla maksymalnego poziomu postaciEdytuj

Lochy i rajdyEdytuj

InstancjeEdytuj

RajdyEdytuj

DalaranEdytuj

Dodatek wprowadzi bazujące na opowieści zmiany w Dalaranie, w tym zmiany w jego centrum (przede wszystkim w Wieży Aegwynn) i Podbrzuszu, które być może stanie się obszarem PvP w formie free for all. Możliwe, że znajdzie się tam również Komnata Zakonu dla łotrzyków.

ArtefaktyEdytuj

Główny artykuł: Artifact

Artefakty są specjalnym nowym typem broni, jedynym, którym gracze będą władali w tym dodatku.

Gracze otrzymają możliwość zdobycia nowych broni zaraz na początku dodatku, a ich moc będzie rosła wraz z mocą graczy. Dzięki nim zyskają również dostęp do nowego drzewa cech bazujących na typie ich artefaktów, które wzmocnią ich umiejętności. Pojawią się również relikwie nowego typu, możliwe do pozyskania w lochach czy rajdach. Artefakty będą miały szeroką możliwość dostosowania ich wyglądu.

Dla każdej specjalizacji będzie istniał osobny Artefakt, w sumie 36. Dla przykładu rycerze śmierci specjalizujący się w drzewach Krwi czy Mrozu będą dysponowali osobnymi Artefaktami. Ich zdobycie będzie wiązało się z ukończeniem unikalnego zadania.

Zakony KlasoweEdytuj

Główny artykuł: Class Order

Zakony Klasowe reprezentują wspólne wysiłki każdej klasy w starciu z zagrożeniem spowodowanym przez powrót Płonącego Legionu. Skoro napięcia polityczne nie pozwalają na bliższą współpracę przywódców Przymierza i Hordy, na barki klas spada główny ciężar zrobienia tego, co konieczne.

Po sukcesach w Draenorze gracz stanie się przywódcą całej klasy. Formowanie Zakonu rozpocznie się od zdobycia Artefaktu. By wzmocnić wzajemne więzi z pozostałymi członkami klasy, gracz założy swoją Halę Zakonną.

Hale ZakonneEdytuj

Główny artykuł: Order Hall

Zakony Klasowe otrzymają swoje bazy operacyjne w postaci Hal Zakonnych, specjalnych lokacji silnie z nimi powiązanych. Będą to miejsca dostępne tylko dla członków danej klasy, stanowiące centra koordynacji jej działań, w tym wysyłania czempionów na misje.

Hale Zakonne są w dużej mierze równoważnikiem garnizonów znanych z Warlords of Draenor. Będą to drugorzędne (po Dalaranie) centra dla graczy, pozwalające im dowodzić oddziałem czempionów zdolnym podejmować specjalne misje. Kluczową różnicą jest fakt, że Hale zakonne są wspólne dla całego serwera i są otwarte dla wszystkich członków klasy z obu frakcji. Nie będą to główne miejsca stacjonowania graczy podczas akcji dodatku, lecz raczej miejsca, gdzie można wysłać czempionów na misje, dostosować Artefakty czy podejmować specjalne zadania przed prawdopodobnym powrotem do Dalaranu.

CzempioniEdytuj

Jako ewolucję znanego z poprzedniego dodatku systemu Sojuszników, w Halach Zakonnych pojawią się czempioni, których gracz będzie mógł wysyłać na misje.

W odróżnieniu od systemu sojuszników, gdzie gracz rekrutował znaczną liczbę różnych postaci, w Legionie będzie on dowodził znacznie mniejszym oddziałem, w którym będą mogły się znaleźć dość ważne fabularnie postacie, jak na przykład Lady Liadrin dla paladynów Hordy. Podobnie jak w przypadku sojuszników, gracz będzie mógł wysłać czempionów na misje, które będą bardziej zakotwiczone w historii niż wcześniej. Dla przykładu wykonanie określonej misji przez czempionów może dać dostęp do nowego obszaru zadań lub określonego wzmocnienia. Gracze mają raczej współpracować ze swoimi czempionami niż konkurować z nimi o nagrody.

Ważne postacieEdytuj

Postacie pierwszoplanowe
Inne postacie