Fandom

WoWWiki

Western Plaguelands

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Neutralne Western Plaguelands
Poziomy: 51-58
Gahrrons withering.jpg
StolicaAndorhal (8,000)
Populacja40,000
RasyScourgeScourgeScourgeScourgeScourge Plaga (36,800)
HumanHuman Ludzie (3,200)
Ustrój politycznydyktatura
WładcaKel'Thuzad, Liszy Pan Ziem Plagi
Główne osadyHearthglen (3,000)
Caer Darrow (875)
Pomniejsze osadyChillwind Camp
Lokacjapółnocne Lordaeron

Zachodnie Ziemie Plagi znajdują się w północnym Lordaeron, wciśnięte pomiędzy Pola Tirisfal na zachodzi i Wschodnie Ziemie Plagi na wschodzie, osłonięte od południa Górami Alterac. Cała kraina jest wypełniona gęstą szarą mgłą, w której kryją się zepsute i chore stworzenia, które zaatakują każdego, kto się tylko zbliży. Jest to również dom dla niezliczonej liczby nieumarłych, którzy zamieszkali w ruinach Andorhal, na czterech farmach i na Wzgórzu Smutku. Szkarłatna Krucjata utrzymuje na północy silną bazę w Hearthglen, natomiast Przymierze założyło niewielki Obóz Chłodnego Wiatru na południu.

Tak jak wschodnia część Ziem Plagi, Zachodnie Ziemie Plagi były niegdyś żyzną i piękną krainą, z której pozostał jedynie spaczony, chory i szary krajobraz. Nieumarli wędrują po ziemi i nawiedzają opuszczone miasteczka i gospodarstwa. Największym miastem Plagi w regionie jest Andorhal, pod którym znajduje się podziemny kompleks Szkoły Nekromancji. Szkarłatna Krucjata napada na Plagę z Hearthglen. Jedynym miejscem spokoju na Zachodnich Ziemiach Plagi jest Grób Uthera, poświęcony monument poległego bohatera Uthera Lightbringera.

Historia

Kraina obecnie znana jako Zachodnie Ziemie Plagi była niegdyś zalezionymi żyznymi polami, leżącymi na wschód od Stołecznego Miasta Lordaeron. Była to wschodnia część Pól Tirisfal, rozciągająca się od Lordaeron na zachodzie, po Las Darrowmere na zachodzie. Miasto Hearthglen było siedzibą lokalnej władzy, podczas gdy miasto Andorhal było centrum dystrybucyjnym zboża na całe północne prowincje Królestwa Lordaeron.

Wiedząc, że najszybszym sposobem rozplenienia Plagi Nieumierania będzie poprzez zboże eksportowane z Andorhal, nekromanta Kel'Thuzad i jego Kult Przeklętych splugawili zboże Plagą i ustawili cztery duże kotły z plagą na polach czterech największych farm. Gdy Lordaeron upadło, pola i lasy zaczęły umierać. Na drzewach pojawiły się pulsujące narośle, a igły sosen zbrązowiały. Gdy Królestwo upadło, Szkarłatna Krucjata podjęła próbę odzyskania tylu ziem, ile się dało, co doprowadziło do objęcia władzy nad Fortecą Mardenholde w Hearthglen jako lokalnej kwatery głównej. Srebrny Świt również posiada tu swoje przedstawicielstwo, odkąd na południu założono obozowisko, nieopodal przepełnionego cmentarzyska na Wzgórzu Smutku, skąd wspierają Zapomnianych w obronie ich rogatek na wschodnim krańcu Tirisfal.

Mimo że to właśnie stąd Plaga rozpoczęła podbój Lordaeron, Zachodnie Ziemie Plagi są mimo wszystko w znacznie lepszej kondycji niż Wschodnie Ziemie Plagi. Jest jasne, że kraina próbuje przetrwać Plagę takimi siłami, jakie jej jeszcze pozostały.

Jak się dostać?

WesternPlaguelandsWoods.jpg

Lady Zachodnich Ziem Plagi

  • Z Pól Tirisfal: Podążaj główną drogą wiodącą z Podziemnego Miasta na wschód, przekraczając Rogatki. Uwaga dla członków Przymierza: mimo że rezyduje tam przedstawiciel Srebrnego Świtu, jest to osada Hordy. Trzymajcie się głównej drogi i nie wschodźcie do żadnego z obozów.
  • Z Ostępów: Pomiędzy Szczytem Aerie a Schronieniem Quel'Danil znajduje się przesmyk nany jako Wąwóz Plugawej Mgły. Biegnie on poprzez góry i wychodzi nad Jezioro Darrowmere, niedaleko bram Caer Darrow. Uwaga dla graczy Hordy: Szczyt Aerie to miasto Przymierza, a elfy ze Schronienia Quel'Danil są nastawieni do Hordy wrogo (jednakże jeśli gracz jest na poziomie umożliwiającym przeżycie na Ziemiach Plagi, to elfy nie powinny stanowić dlań wyzwania).
  • Z Gór Alterac: Główna droga wiodąca z Pogórza Hillsbradzkiego na północ (biegnąca na zachód od Smolnego Młyna) rozwidla się zaraz po wejściu do Alterac; jedna droga, wiodąca na zachód, biegnie do Ruin Alterac, podczas gdy wiodąca na wschód biegnie do Strahnbrad i dalej na Ziemie Plagi. Uwaga dla graczy Hordy: Mimo rezydującego tam przedstawiciela Srebrnego Świtu, Obóz Chłodnego Wichru, leżący niemalże na granicy Alterac i Zachodnich Ziem Plagi, jest obozowiskiem Przymierza. Zaleca się trzymać kawałek od prawego krańca drogi (Obóz leży po lewej), by uniknąć dostrzeżenia przez członków Przymierza.
  • Alternatywną trasą wiodącą przez Góry Alterac jest podążanie wzdłuż rzeki z Pól Hillsbradzkich do Punktu Chłodnego Wiatru, a dalej do ujścia rzeki do Jeziora Darrowmere w południowej części regionu

Geografia

Na Zachodnich Ziemiach Plagi znajduje się instancja Scholomance oraz mikro loch Hearthglen. Poza tym nie ma tutaj żadnych innych lochów ani pól bitewnych.

Mapa i subregiony

WorldMap-WesternPlaguelands.jpg
The BulwarkCaer DarrowChillwind CampCryptDalson's Tears
Darrowmere LakeFelstone FieldGahrron's WitheringHearthglen
Mardenholde KeepNorthridge Lumber CampRuins of Andorhal
Sorrow HillThondroril RiverUther's TombThe Weeping CaveThe Writhing Haunt

Instancje

Uther.jpg

Grób Uthera

Nazwa instancji Poziomy zalecane Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Scholomance 56-61 5-osobowa Nieznany

Punkty podróży

Alliance 15.png Trasy lotów z Chillwind Camp

Obszary przyległe

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Tirisfal Glades Horde 15.png 1-10 Zachód Tylko piechotą
Alterac Mountains Neutral 15.gif 30-40 Południowy zachód Tylko piechotą
The Hinterlands Neutral 15.gif 40-50 Południowy wschód Piechotą lub gryfem z Chillwind Camp do Aerie Peak (tylko Przymierze)
Eastern Plaguelands Neutral 15.gif 53-60 Wschód Piechotą lub gryfem z Chillwind Camp do Light's Hope Chapel (tylko Przymierze)

Zadania

  Blizz construction sign.png Ten artykuł wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i dodać brakujące informacje, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Surowce

CaerDarrow.jpg

Caer Darrow

Dzikie stworzenia

RuinsofAndorhal.jpg

Ruiny Andorhal

Dodatkowe informacje

  • UWAGA: Pomiędzy Tirisfal Glades a Western Plaguelands występuje jeden z najwyższych skoków trudności obszaru w całym Azeroth (Tirisfal Glades poziom 1-12, Western Plaguelands 51-58)

Więcej w Fandom

Losowa wiki