Fandom

WoWWiki

Violet Citadel

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Violet Citadel.jpg

Fioletowa Cytadela

Fioletowa Cytadela to centralna forteca Dalaranu, w której znajdowało/znajduje się Oko Dalaranu, Komnata Powietrza oraz wielka biblioteka zaklęć Kirin Tor - rządzącej Dalaranem klasy magów. Była to stolica narodu Dalarańczyków, która wzniesiona została na Wyspie Krzyża. W Fioletowej Cytadeli znajduje się również Wielka Biblioteka.

W Cytadeli istnieje Tajemna Krypta, w której przechowywane są najpotężniejsze artefakty Dalaranu. To stąd Teron Gorefiend skradł Oko Dalaranu i tutaj zabił Satherę.

W odbudowanym Dalaranie, który pojawił się w World of Warcraft: Wrath of the Lich King, Fioletowa Cytadela jest domem Rhonina oraz jego doradców - Vereesy Windrunner, arcymaga Aethasa Sunreavera oraz arcymagini Modery - którzy rządzą Dalaranem i prowadzą Kirin Tor podczas wojny z niebieskim stadem smoków oraz Plagą. Tutaj przebywa również kwatermistrz Kirin Tor, którego można znaleźć na wyższej platformie, za plecami czwórki przywódców.

Sama Fioletowa Cytadela jest uderzająco podobna do Tajemnych Obserwatoriów znanych z Warcraft III: The Frozen Throne, które wyglądają niemal identycznie.

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki