Fandom

WoWWiki

Vanir

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Vanir (co można tłumaczyć jako "giganci ziemi") to brązowoskórzy giganci, którzy stworzyli góry i głębiny świata. Ich dziećmi są krasnoludy, gnomy oraz przeklęte troggi, którzy pomogli im rzeźbić ziemię. Podobnie jak aesir, starają się trzymać z dala od ludzi. Tytani vanir znają wszystkie miejsca, gdzie obrabiano kamień (w tym ruchome mury, kamienne pułapki, nowe konstrukcje, niebezpeczne kamienne powierzchnie, ruchome sufity, naturalne i sztuczne tunele oraz jaskinie i tym podobne) w obrębie mili. Coś, co nie jest kamieniem, lecz ukrywa się pod jego postacią, również się liczy jako nietypowa kamienna obróbka. Tytani vanir znają również podziemne pustki. Są oni silniejsi, lecz mniej potężni od aesir. Mają oni połączenie z żywiołem ziemi.

Znani vanir

Mit

Wanowie to jeden z dwóch panteonów bogów w mitologii nordyckiej, drugim są Asowie. Sławnymi bogami spośród Wanów są Njord i jego bliźnięta, Freyr oraz Feyja. Cała trójka żyła pośród Asów, by przypieczętować pokój między dwoma panteonami.

Po Ragnaroku ta trójka - wraz z Balderem, Hoderem i synami Thora Magnim i Modim - będzie rządzić nowym światem, który powstanie po gigantycznej bitwie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki