FANDOM

Valgarde to port Przymierza w Northrend, będący jednym z dwóch dostępów do kontynentu dla Przymierza.

Miasto nieustannie jest atakowane przez grupę vrykuli i ich worgów, zwanych Najeźdźcami Rozrywaczy Smoków i Worgami Rozrywaczy Smoków oraz jeźdźców protosmoków - Jeźdźców Rozrywaczy Smoków - atakujących z powietrza.

Wiceadmirał Keller stwierdza, że "minął miesiąc, odkąd te wypaczone giganty wyszły z mgły". Pozwala to określić w przybliżeniu czas powstania miasta.

Informacje w RPGEdytuj

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Valgarde zostało założone przez ludzi i krasnoludy pozostawionych na pastwę losu w Northrend, kiedy Książę Arthas spalił swoje okręty, nie pozwalając im wrócić do Lordaeronu.

Jako niegdyś jedyny przyczółek Przymierza na kontynencie, Valgarde jest oczywistym punktem startowym podczas podróży po Northrend. Jest to niewielki port morski, gdzie można spotkać przedstawicieli wszystkich ras i zawodów. Jest to wyśmienite miejsce, by zdobyć informacje o krainie, wynająć przewodników czy zaopatrzyć się przed dalszą podróżą. Do czasu wzniesienia Fortu Rycerstwa był to również jedyny port, gdzie można było zaokrętować się na statek płynący do cieplejszych krajów. Co jakiś czas miasto było atakowane przez Drakkarich, furbolgów i inne potwory, lecz potężne mury nigdy nie zawiodły obrońców, a strażnice pozwalały na wczesne wykrycie niebezpieczeństwa.

W pewnym momencie przywódcą osady był Burmistrz Randalvarr.

Luc Valonforth był jednym z wyższych rangą oficerów i prawdopodobnie założył to miasto, które mogło zostać nazwane na jego cześć.

TransportEdytuj

Połączenia lotniczeEdytuj

Łódź Edytuj

MieszkańcyEdytuj

Handlarze i rzemieślnicyEdytuj

Mieszkańcy związani z zadaniamiEdytuj

InspiracjeEdytuj

  • Patrząc na grafiki koncepcyjne można dopatrywać się inspiracji w architekturze wikingów, co wiąże się z klimatem Northrend oraz północnej Skandynawii. Prawdopodobnie bezpośrednim odnośnikiem jest szwedzkie miasteczko Valsgärde, gdzie dokonano licznych odkryć archeologicznych datowanych na VI-VIII wiek.