FANDOM

Alliance 32 Valgarde
Valgarde area
PrzywódcaWiceadmirał Keller
RasyIconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnomy
IconSmall NightElf MaleIconSmall NightElf Female Nocne elfy
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
JęzykWspólny, darnassiański, krasnoludzki, gnomi, draenejski
PowiązaniaEkspedycja Rycerstwa, Awangarda Przymierze, Przymierze
OrganizacjeSrebrzysta Krucjata
LokacjaCentralna część Wyjącego Fiordu, Northrend
Charakterystyka
InstytucjeDone Karczma          Done Poczta

Done Stajnia   Done Kowadło&Kuźnia

Undone Bank       Undone Dom aukcyjny
NauczycieleUndone Klasy       Done Profesje
PodróżDone Loty Done Transport masowy
StatusActive
Źródła: World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Valgarde to port Przymierza w Northrend, będący jednym z dwóch dostępów do kontynentu dla Przymierza.

Miasto nieustannie jest atakowane przez grupę vrykuli i ich worgów, zwanych Najeźdźcami Rozrywaczy Smoków i Worgami Rozrywaczy Smoków oraz jeźdźców protosmoków - Jeźdźców Rozrywaczy Smoków - atakujących z powietrza.

Wiceadmirał Keller stwierdza, że "minął miesiąc, odkąd te wypaczone giganty wyszły z mgły". Pozwala to określić w przybliżeniu czas powstania miasta.

Informacje w RPG

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Valgarde zostało założone przez ludzi i krasnoludy pozostawionych na pastwę losu w Northrend, kiedy Książę Arthas spalił swoje okręty, nie pozwalając im wrócić do Lordaeronu.

Jako niegdyś jedyny przyczółek Przymierza na kontynencie, Valgarde jest oczywistym punktem startowym podczas podróży po Northrend. Jest to niewielki port morski, gdzie można spotkać przedstawicieli wszystkich ras i zawodów. Jest to wyśmienite miejsce, by zdobyć informacje o krainie, wynająć przewodników czy zaopatrzyć się przed dalszą podróżą. Do czasu wzniesienia Fortu Rycerstwa był to również jedyny port, gdzie można było zaokrętować się na statek płynący do cieplejszych krajów. Co jakiś czas miasto było atakowane przez Drakkarich, furbolgów i inne potwory, lecz potężne mury nigdy nie zawiodły obrońców, a strażnice pozwalały na wczesne wykrycie niebezpieczeństwa.

W pewnym momencie przywódcą osady był Burmistrz Randalvarr.

Luc Valonforth był jednym z wyższych rangą oficerów i prawdopodobnie założył to miasto, które mogło zostać nazwane na jego cześć.

Transport

Połączenia lotnicze

Łódź

Mieszkańcy

Handlarze i rzemieślnicy

Mieszkańcy związani z zadaniami

Inspiracje

  • Patrząc na grafiki koncepcyjne można dopatrywać się inspiracji w architekturze wikingów, co wiąże się z klimatem Northrend oraz północnej Skandynawii. Prawdopodobnie bezpośrednim odnośnikiem jest szwedzkie miasteczko Valsgärde, gdzie dokonano licznych odkryć archeologicznych datowanych na VI-VIII wiek.