Wikia

WoWWiki

Undercity (miasto)

Dyskusja0
2412stron na
tej wiki
Horde 32 Undercity
Undercity
TypStolica, metropolia
Populacja13,000
Rasy{ (12,350)
IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie (390)
IconSmall Troll MaleIconSmall Troll Female Trolle (130)
IconSmall Tauren MaleIconSmall Tauren Female Taureni (130)
Be maleBe female Krwawe elfy
Ustrój politycznyMonarchia
WładcaSylvanas Windrunner
PrzynależnośćHorda
LokacjaPolany Tirisfal
Źródła: Lands of Conflict, 105
World of Warcraft: The Roleplaying Game, 20

Podziemne Miasto jest stolicą Opuszczonych nieumarłych należących do Hordy. Znajduje się ono na Polach Tirisfal, na północnym krańcu Wschodnich Królestw. Samo miasto znajduje się pod ruinami historycznego miasta Lordaeron. Aby się doń dostać, trzeba przebyć zrujnowane zewnętrzne umocnienia Lordaeron oraz opuszczoną komnatę tronową, by udać się do jednej z trzech wind, z których każda strzeżona jest przez dwie Plugastwa.

Historia

Stolica Lordaeron stała w tym miejscu przez wieki jako pomnik potęgi ludzkości. Podczas Trzeciej Wojny książę Arthas Menethil zamordował swojego ojca, króla Terenasa w komnacie tronowej królestwa Lordaeron oraz zniszczył miasto. Planował on użyć Lordaeron jako swojej stolicy na kontynencie, więc rozkazał znacznie rozbudować katakumby istniejące pod miastem. Kiedy Król Lisz wezwał Arthasa do Northrend, porzucił on swoją pracę i pozostawił ją nieukończoną.

Podczas wyprawy Arthasa na północ, Sylvanas Windrunner wyswobodziła się spod kontroli Króla Lisza i zebrała wokół siebie wiele banshee oraz innych nieumarłych. Dzięki pomocy Varimathrasa pokonała ona Upiornych Władców sprawującymi pieczę nad miastem i posłała swoich nowych poddanych, Opuszczonych, do kontynuowania dzieła Arthasa. Opuszczeni ukończyli budowę Podziemnego Miasta i obecnie sprawują kontrolę nad całą okolicą.

Wrath-Logo-Small Wrath of the Lich King

Kwartały

WorldMap-Undercity

Poszczególne kwartały miasta zostały rozmieszczone symetrycznie wokół okrągłego centrum.

Ważne postacie

Z tronu stojącego w Kwartae Królewskim królowa banshee Sylvanas Windrunner rządzi przy wsparciu Upiornego Władcy Varimathrasa oraz ducha Sharlindry. Spośród ważniejszych postaci warto wymienić również Bethora Icesharda, który jest potężnym czarodziejem stojącym na czele stowarzyszenia magów i czarnoksiężników w Podziemnym Mieście

Ważniejsze miejsca

ForsakenCrest
Proporzec Opuszczonych oraz Podziemnego Miasta
FikandarDodany przez Fikandar
  • Bank znajduje się w samym centrum miasta, na środkowym poziomie Kwartału Handlowego
  • Treser Nietoperzy rezyduje w południowo-zachodniej części Kwartału Handlowego
  • Ratusz znajduje się w północno-wschodnim rogu Kwartału Handlowego
  • Dom Aukcyjny znajduje się w kanałach okalających Kwartał Handlowy
  • Skrzynka pocztowa stoi w północnej części najwyższego poziomu Kwartału Handlowego

Klejnot Translokacji

Od wydania Burning Crusade gracze zaopatrzeni w rozszerzenie mogą dostać się do pałacu w Silvermoon z pominięciem ryzykownej drogi przez Ziemie Plagi. Klejnot stoi w nowo otwartej zachodniej części ruin nad samym Podziemnym Miastem.

Grobowiec króla Terenasa

O ile memoriał króla Terenasa wygląda jak kamienny grobowiec, to w Warcraft III:Reign of Chaos wyraźnie widać, że zwłoki króla zostały spalone. Później urna z prochami została użyta do wskrzeszenia Kel'Thuzada. Mimo że nie wiadomo, co później stało się ze szczątkami doczesnymi Terenasa, memoriał na cześć króla wznieśli prawdopodobnie sami Opuszczeni, wciąż żywiący pamięć o zmarłym władcy.

Komnata Tronowa

Throneroom
Komnata Tronowa
MorpheiusDodany przez Morpheius

Gdy stoisz w Komnacie Tronowej, najlepiej na jej środku, w tle słychać fragmenty rozmowy Arthasa ze swoim ojcem. Jeśli przyjrzeć się bliżej, nieopodal stóp tronu znajduje się niewielki ślad z krwi w miejscu, którędy potoczyła się korona Terenasa.

Podobnie w zewnętrznej hali wiodącej do komnaty tronowej można usłyszeć radość mieszkańców Lordaeron z powrotu Arthasa. Na podłodze można zobaczyć martwe płatki róż, te same, które widać w jednym z przerywników filmowych w Warcrafcie III.

Transport

Lot

Zeppelin

Teleport

Zadania

Zadania

Dodatkowe informacje

  • Ralston Farnsley oferuje powtarzalne zadanie polegające na dostarczaniu płótna runicznego dla miasta, przydatne do podwyższania reputacji, by gracze nie będący Opuszczonymi, a należący do Hordy, mogli zyskać prawo do zakupu szkieletowego konia.
  • Nieopodal miasta znajdują się dwie wieże zeppelinów, które oferują połączenia z Orgrimmarem w Durotarze, Obozem Grom'Gol w Dolinie Dławiących Pnączy oraz Desantem Zemsty w Wyjącym Fiordzie.
  • Zielona ciecz wypełniająca kanały nie powoduje żadnych obrażeń, a dość gęsto rozmieszczone są schody umożliwiające z niej wyjście.
  • W Podziemnym Mieście nie ma handlarza owocami.
  • Używając umiejętności Postrzegania Niewidzialnych w Ruinach Lordaeron (wewnątrz murów, lecz przed komnatą tronową) pozwala zobaczyć niskopoziomowych nieumarłych wrogów nazywanych "Citizen of Lordaeron", podobnych do Niedostrzegalnych w Lesie Zmierzchu.
  • Mimo że z zewnątrz można zobaczyć liczne wieże i dachy, jest to tylko iluzja. Dawne Lordaeron ogranicza się tylko do dziedzińca, komnaty z Klejnotem Translokacji oraz grobowca, będącego dawniej częścią oryginalnego miasta. Twórcy gry nie przewidzieli dla graczy możliwości zobaczenia Lordaeron z góry, a jedynie przejścia przez nie.

DarnassusIronforgeStormwind
Bc icon Exodar

Bc icon Shattrath
Wrath-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon City

Więcej od Wikii

Losowa wiki