Wikia

WoWWiki

Un'Goro Crater

Dyskusja0
2640stron na
tej wiki
Neutral 32 Un'Goro Crater
Poziomy: 48 - 55
Un'Goro Crater
Populacja300 (mieszanka wielu ras)
Ustrój politycznyBrak
WładcaWilliden Marshal, przywódca Ekspedycji Marshala
Główne osadyBrak
Pomniejsze osadySchronienie Marhala (50)
PrzynależnośćBrak
LokacjaPołudniowy Kalimdor
Źródła: Lands of Mystery, 63-65

Bujny Krater Un'Goro (przez qirajich uważany za "Boże ziemie") leży na południowym krańcu Południowego Kalimdoru, pomiędzy Tanaris a Silithus. Mimo że jest to kraina zupełnie odizolowana od reszty świata i uwięziona między dwiema pustyniami, jest to kraj pełen egzotycznego życia i jeszcze bardziej egzotycznych stworzeń.

Pylony i kamienni giganci, którzy wędrują po kraterze wzięli się tutaj z niewiadomych powodów, a gdy kliknie się na pylon, tooltip mówi, że został on umieszczony z niewiadomych powodów. Te pylony mogą wskazywać, że tytani mogą powrócić, gdyż informacja o drugiej ich wizycie w Azeroth dostępna jest na hologramie zarówno przed Uldum, jak i w Uldaman.

Jednak pylony te mogą być również odpowiednikami filarów z Basenu Scholazar. Awatar Freyi, Strażniczki Życia, również wspomina, że Un'Goro to kraina podobna do Scholazar, gdzie tytani eksperymentowali nad tworzeniem nowych form życia w Azeroth.

Odkryto, że Un'Goro ma jakiś związek z tytanami podczas zadań zlecanych przez Geologa Larksbane'a podczas zadań w Ahn'Qiraj.

Un'Goro jest znane z wielu odniesień do popkultury, a szczególnie do wielu postaci i miejsc znanych z konsoli Nintendo. Istnieje również pierwowzór w prawdziwym świecie, Krater Ngorongoro.

Historia

Informacje Geologa Larksbane'a z Silithus:

Armia nocnych elfów została odepchnięta przez Krater Un'Goro na granice pustyni Tanaris. Coś w Un'Goro powstrzymało qirajich przed zajęciem krainy. Nie do końca rozumiem to słowo, lecz wydaje mi się, że oznacza ono "Boże ziemie". Wydaje się, że nie mogli oni zająć "Bożych ziem".
Fascynujące, to współgra z teorami, że Un'Goro było domem Tytanów, gdy mieszkali w Kalimdorze. Być może sam Aman'Thul opiekował się "Bożymi Ziemiami". Hmm, ciekawe...

Poza tym bezpośrednim odniesieniem niewiele wiadomo na temat fascynującej historii krateru, poza tym, że jest on starszy niż historia.

Aru-talis może być niewłaściwą legendą nocnych elfów na temat Krateru.

Jak się dostać?

Slithering Scar

Oślizgła Blizna

Alliance 15 Horde 15 Przymierze i Horda

Do Un'Goro można dostać się od Silithus na zachodzie lub od Tanaris na wschodzie. W najdalej na południowy zachód wysuniętym punkcie Tanaris znajduje się ścieżka oznaczona dwoma kolumnami z ciemnoszarego kamienia (w Dolinie Ostokrzewów). W kilku miejscach można stopniowo zeskoczyć do krateru, unikając śmierci. Jednak ci, którzy nie chcą ryzykować, mogą użyć ramp prowadzących na dno krateru, które znajdują się w południowo-zachodnim Tanaris i północno-wschodnim Silithus. Punkt lotu znajduje się w centrum północnej ściany krateru, znany jest jako Schronienie Marshala.

Geografia

Un'Goro jest potężnym kraterem wypełnionym po brzegi bujną, tętniącą życiem dżunglą. Dinozaury wciąż tu żyją, a kraina jest dzika i nieprzewidywalna. W centrum wznosi się stożek wulkaniczny, gdzie polują żywiołaki ognia. Dodatkowo wiele dziwnych i pięknych kryształów ubogaca krajobraz, jednak ich pojawienie się nie jest znane, chociaż badacze próbują je do czegoś wykorzystać.

W Kraterze Un'Goro nie ma żadnych instancji ani pól bitewnych. Znajduje się tu za to mikro loch Trasa Terroru.

Na zachodzie występuje kilka ciepłych źródeł, gdzie można spotkać rycerza z Przymierza. Na północy znajdują się źródła ropy.

Mapa i subregiony

WorldMap-UngoroCrater
Fire Plume RidgeFungal RockGolakka Hot SpringsIronstone Plateau
Lakkari Tar PitsMarshal's RefugeThe MarshlandsThe Slithering Scar
Terror RunThe Shaper's TerraceWaygate

Mapa topograficzna Krateru Un'Goro

Obszary elitarne

Marshals Refuge

Schronienie Marshala

Punkty podróży

Neutral 15 Trasy lotów z Marshal's Refuge

Obszary przyległe

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Tanaris Neutral 15 40-50 Wschód Pieszo lub trasą lotu ze Schronienia Marshala do Gadgetzan
Silithus Neutral 15 55-60 Zachód Pieszo lub trasą lotu ze Schronienia Marshala do Ostoi Cenarionu
Uldum

Cata-Logo-Small

Neutral 15 81-83 Południe Trasą lotu (prawdopodobnie)

Ważne postacie

Fire Plume Ridge

Grań Ognistych Pióropuszy

W Schronieniu Marshala, Williden Marshal prowadzi grupę odkrywców i biologów badającą straszliwe stworzenia z Un'Goro. Nieopodal wejścia do Tanaris, Torwa Pathfinder próbuje polować na tajemnicze Lar'korwi. Natomiast na Grani Ognistych Piórpuszy biedny Ringo desperacko poszukuje pomocy, by poszukiwacze przygód doprowadzili go w bezpieczne miejsce, daleko od potężnych żywiołaków ognia prowadzonych przez przerażającego Wędrowca Płomieni.

Zadania

  Blizz construction sign Ten artykuł wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i dodać brakujące informacje, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Surowce

Golakka Hot Springs

Gorące Źródła Golakka

Dzikie stworzenia

KingMosh

Król Mosh

Ironstone Plateau

Płaskowyż Żelaznych Kamieni

Pylony i Kryształy Mocy

Marshal's Refuge Cave

Jaskinia w Schronieniu Marshala

W Un'Goro znajdują się trzy Pylony: Północny, Zachodni oraz Wschodni. Co dziwne nie ma południowego pylonu, co może być wytłumaczone obecnością gniazd silithidów. po całym Kraterze rozrzucone są kryształy koloru czerwonego, żółtego, niebieskiego oraz zielonego. Kryształy te mogą być użyte na Pylonach, jeśli gracz posiada odpowiednią ich kombinację. Aby pylony zaczęły przyjmować kryształy, trzeba mieć wykonane wszystkie trzy zadania zlecane przez J.D. Collie w Schronieniu Marshala.

Aby znaleźć więcej informacji, zobacz hasło Power crystal.

Taras Twórcy

Taras Twórcy jest nowym obszarem w Kraterze dodanym w dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Jest on związany z tytanami. Ciąg zadań związany z odwiedzeniem Tarasu Twórcy rozpoczyna się zadaniem Neutral 15 [77] The Lifewarden's Wrath zlecanym przez Awatara Freyi w Basenie Scholazar.

Questionmark-medium
Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda.Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!
Shapper Terrace

Taras Twórcy

Mimo że nie ma oficjalnego potwierdzenia, istnieją silne przesłanki, że Un'Goro, podobnie jak Basen Scholazar, był jedną ze "stref życiowych" tytanów, opisanych jako laboratoria, gdzie tytani tworzyli i ulepszali życie podczas żmudnego przekształcania Azeroth. Podobnie jak Basen, Un'Goro jest nietypowy ekologicznie i geograficznie, posiada kryształowe pylony oraz posiada pozostałości strażniczych konstruktów broniących krainy.

Inspiracje i odniesienia

  • Nazwa regionu najprawdopodobniej została zainspirowana przez Krater Ngorongoro w północnowschodniej Tanzanii w Afryce.

Ciekawostki

Więcej od Wikii

Losowa wiki