Wikia

WoWWiki

Tyrygosa

Dyskusja0
2583strony na
tej wiki
Neutral 32
Tyrygosa
Tyrygosa
Płeć Female
Rasy Błękitny Smok, Wysoka Elfka (druga forma)
Poziom 70 (Elite)
Przynależność
Stanowisko Księżniczka Błękitnych Smoków (przypuszczenia)
Lokacja
Status Żywa
Krewni Kalecgos (wyznaczony narzeczony)
WoW Comic logo small3
Ten artykuł lub sekcja zawiera informacje dotyczące fabuły Warcrafta pochodzącą z mangi lub komiksów.

Tyrygosa (również zwana Tyrigosa) jest jedną z nielicznych błękitnych smoków, które przeżyły, a także narzeczoną Kalecgosa. Przy wyborze humanoidalnej formy, odmówiła przybrania tej człowieczej, gdyż uważała elfy za piękniejsze i bardziej powabne. Wolała także nie mieszać się w sprawy śmiertelnych. W swej elfiej formie jest nazywana Tyri - jest to prawdopodobnie imię nadane jej przez Kaleca, albo po protu imię, które wybrała przy wybieraniu formy.

Biografia

Słoneczna Studnia

Kalecgos zostął posłany przez Malygosa do Lordaeron na misję. Niepokojąca się o losy swego przyszłego męża, Tyrygosa wyruszyła za nim w podróż i przybyła w idealnym momencie, ratując go przed nieumarłymi z Plagi. Dołączył do nich człowiek paladyn - Jorad Mace, a także dziwna, młoda kobieta zwana Anveeną Teague. Czwórka podróżowała przez pewien czas, zdarzenia zaprowadziły ich do ziem Quel'thalas. Tam zostali napadnięci przez zdrajcę Dar'Khana Darathira, a potem zniewoleni przez Korialstrasza. Wtedy to odkryli, że Anveena była avatarem Słonecznej Studni. Z pomocą Sylvanas Windrunner Dar'khan został pokonany i Anveena pozostąła pod opieką Lor'themara Therona i Haldurona Brightwinga. Kalecgos, przysiągłszy troszczyć się o nią, pozostał w Quel'Thalas jako strażnik Anveeny. Tyrygosa odeszła z Joradem Mace, żegnając się z ukochanym.

Wyprawa do Outland

Pewien czas po ponownym otowrzeniu mrocznego portalu i bitwie smoków błękitnego rodu z smokami nether, Tyrygosa przybyła do Outland z Joradem Mace, by studiować o innych rodach smoków. Także przejęła kontrolę nad jednym z nich z pomocą podóżników w Celestial Ridge w Netherstorm.

W World of Warcraft

Tyrygosa, pod postacią Tyri, można spotkać w The Burning Crusade w Celestial Ridge w Netherstorm[71.2, 35.1], wraz z Joradem Mace. Jest powiązana ze śledztwem w sprawie smoków nether w okolicy. Po prośbie o pomoc ze strony podróżników w walce z przywódcą smoków Nether, Veraku, przejmuje kontrolę nad rodem i stara się zapewnić im ochronę, a także pilnować ich.

Tyrygosa rozpoczyna te questy:

Zobacz Lista NPCów Netherstorm.

Burning Crusade Manga

Tyri, wraz z Joradem Mace, ma się pojawić w nadchodzącej Burning Crusade Manga, Dragons of Outland.

Księżniczka

Questionmark-medium
Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda.Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!
  • Nexus-Prince Shaffar posiada Cobalt Band of Tyrigosa w swoim wyposażeniu. Na pierścieniu można znaleźć inskrypcję: "Ten pierścień był wzmocniony przez księżniczkę smoków błękitnego rodu." Może to znaczyć, iż jest ona córką Malygosa, bądź jedną z ważniejszych członków rodu.

Warto zobaczyć

Trylogia Słonecznej Studni

Galeria

Więcej od Wikii

Losowa wiki