FANDOM

DarnassusIronforgeStormwind
Bc icon Exodar
Mists-Logo-Small Świątynia Siedmiu Gwiazd
WoD-Logo-Small Tarcza Burz

Bc icon Miasto Shattrath
Wrath-Logo-Small Legion-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon
Mists-Logo-Small Świątynia Dwóch Księżyców
WoD-Logo-Small Wojenna Włócznia

Jeśli szukasz frakcji, zobacz Thunder Bluff (frakcja).

Urwisko Grzmotu to stolica taurenów leżąca w północnej części krainy Mulgore na kontynencie Kalimdor. Całe miasto zostało wzniesione na wysokich płaskowyżach i jest dostępne tylko dzięki windom umieszczonym w północno-wschodnim i południowo-zachodnim krańcu miasta.

Historia Edytuj

World of Warcraft Edytuj

Miasto zostało założone stosunkowo niedawno, gdy taurenom udało się wygnać z tych ziem centaurów. Urwisko Grzmotu to pierwsze duże miasto taurenów; przez stulecia wędrowali oni przez rozległe równiny Kalimdoru jako nomadzi, nie potrafiący zostać zbyt długo w jednym miejscu. Wszyscy członkowie Hordy są tu mile widziani, a eksperckie umiejętności taureńskich profesji kuśnierstwa, szamanizmu oraz druidyzmu są tutaj praktykowane i nauczane. Niestety centralne położenie głównej lokacji miasta czyni ją łatwą do organizowania zbrojnych wypraw przez członków Przymierza, którzy nierzadko zdążą zabić Baine'a, zanim zdążą nadciągnąć posiłki z innych miast Hordy.

Aby dostać się do miasta, goście muszą przybyć na grzbiecie wywern bądź użyć jednej z czterech wind stojących na skraju płaskowyżu.

StormrageEdytuj

Thunder Bluff zostało otoczone przez mgłę Koszmaru ale Malfurion był w stanie odnaleźć i z rekrutować Baine'a w mieście.

The Shattering: Prelude to CataclysmEdytuj

Po śmierci Cairne'a w pojedynku z Garroshem Hellscreamem, Thunder Bluff zostało szybko zajęte poprzez zamach stanu przez Magathę Grimtotem i członków jej plemienia. Miasto było sabotowane przez morderców z klanu Ponurego Totemu. Ich celami byli eksperci w broni, potężni druidzi lub szamani. Skierowali się na Płaskowyż Ducha, gdzie wszyscy członkowie plemienia Łowców Nieba zostali zamordowani. Opuszczeni znajdujący się poniżej popierali Ponury Totem, więc nie musieli się martwić. Łowcy z Płaskowyżu Łowcy także zostali zabici. Jednak panowanie Ponurego Totemu nie trwało długo. Dzięki wysiłkom Jevana Grimtotem i Jainy Proudmoore, Baine był w stanie zmobilizować armię i kupić broń potrzebną do pokonania okupantów. W odwecie, syn Cairne'a, Baine, wyprowadził ostry kontratak wykorzystując flotę zeppelinów. Po strategicznym podzieleniu wojsk Magathy, Baine odbił miasto i przyjął rolę Wielkiego Wodza taurenów. Po ostatnich niepokojach, stolica znów jest bastionem pokoju i bezpieczeństwa dla taurenów z Kalimdoru. Magatha i jej lojaliści zostali wygnani. Jevan został liderem Ponurego Totemu, który pozostał z Hordą.

Niepokój Żywiołów Edytuj

Miasto zostało zaatakowane przez rozwścieczone żywioły, lecz atak został odparty.

Kataklizm Edytuj

Taurenami teraz przewodzi Baine znajdujący się na Wysokim Płaskowyżu. Nowe szamanistyczne plemię, Pieśń Chmur zastąpiło wymordowane plemię Łowców Nieba.

W RPG Edytuj

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Historia Edytuj

Centaury wygnały taurenów z ich ojczyzny mniej więcej na początku Trzeciej Wojny. Kiedy Thrall i Horda przybyli do Kalimdoru, ukuto sojusz pomiędzy orkami a taurenami. Po zakończeniu wojny i pokonaniu Archimonde'a Thrall pomógł taurenom wybić centaury i odzyskać ojczyznę. Krótko potem założono miasto Urwisko Grzmotu i rozpoczęto proces nowego osiedlania i naprawiania zniszczeń dokonanych przez taurenów. Obecnie miasto rozrasta się w błyskawicznym tempie.

Ludzie i kultura Edytuj

Mimo że część taurenów na pewno tęskni do dawnego nomadycznego, wolnego stylu życia, to wszyscy są bardzo dumni z ich stałego domu i spędzają wiele czasu czyniąc go jeszcze lepszym. Z radością powitali pomoc orków i trolli, lecz z dużo mniejszym entuzjazmem odnoszą się do obecności Opuszczonych, których tolerują tylko przez fakt przynależności do Hordy. Taureni oddają część i pielęgnują wszystko, co żywe, a fakt, że Opuszczeni są nieumarłymi istotami kłóci się z ich wierzeniami, nie mówiąc już o wielu zajęciach, którymi Opuszczeni się parają, a które taureni uznają za plugawe i niegodne.

GeografiaEdytuj

Miasto wznosi się na dalekiej północy Mulgore, pośród wspaniałych równin Złotych Pól. Pogoda jest tu niemal zawsze ciepła i słoneczna, a czasami tylko bryza przynosi deszcz od strony morza.

Urwisko Grzmotu powstało na czterech wysokich płaskowyżach. Jedynym wejściem na nie z poziomu pól są windy wiodące na główną platformę. Główny płaskowyż jest połączony z innymi za pomocą dużych drewnianych mostów.

PlatformyEdytuj

WorldMap-ThunderBluff

Płaskowyże są mniej więcej tak traktowane, jak dzielnice i kwartały w miastach ludzi czy doliny i forty w Orgrimmarze.

Główny płaskowyż jest podzielony na trzy poziomy i jest otoczony przez trzy inne płaskowyże o następujących nazwach:

Ważne punktyEdytuj

  • Bank znajduje się w południowo-wschodniej części Niższego Płaskowyżu.
  • Mistrz jeźdźców wiatru Tal znajduje się na szczycie wieży jeźdźców wiatru w najwyższym wydrążonym totemie.
  • Karczma znajduje się w południowej części Niższego Płaskowyżu.
  • Dom aukcyjny znajduje się na Niższym Płaskowyżu, na zachód od wejścia do wieży jeźdźców wiatru.
  • Skrzykna pocztowa znajduje się przed bankiem.

Ważne postacieEdytuj

Główny artykuł: Lista NPCów w Thunder Bluff
Thunderbluffcomic

Artystyczna wizja wind do miasta

Nowy wódz klanu Krwawego Kopyta, Baine Bloodhoof stał się Najwyższym Wodzem taurenów po śmierci ojca, Cairne'a. Opiekuje się on miastem i jego mieszkańcami w coraz groźniejszym świecie. Baine przebywa w Namiocie Wodza we wschodniej części miasta wraz nie odstępującą go na krok Gwardią Honorową.

Hammuul Runetotem jest starszym druidem Urwiska Grzmotu i przyjacielem Cairne'a jeszcze z czasów dzieciństwa. Mimo, że wyruszył do walki o Górę Hyjal to zawsze można go spotkać na Płaskowyżu Starszego.

ZadaniaEdytuj

Główny artykuł: Lista zadań w Thunder Bluff

PodróżeEdytuj

Trasy Lotów z Thunder BluffEdytuj

MiejscaEdytuj

ZeppelinEdytuj

Dodatkowe informacjeEdytuj