Fandom

WoWWiki

The Shattering: Prelude to Cataclysm

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

The Shattering: Prelude to Cataclysm
ShatteringCover.jpg
Autor (Autorzy)Christie Golden
Stron352 (Twarda) 432 (Miękka)
WydawcaGallery Books (Twarda) Pocket Star Books (Miękka)
Opublikowano19 października 2010
OprawaTwarda, miękka
Cena detalicznaUS: $26.00 (Twarda) ??? (Miękka)

CAN: N/A UK: £16.99 (Twarda) £5.30 (Miękka)

PL: N/A
ISBN 10:ISBN 1416-55074-7 (Twarda) ISBN 1439-17274-9 (Miękka)
ISBN 13:ISBN 978-1416-55074-7 (Twarda) ISBN 978-1439-17274-2 (Miękka)
WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.
Booknovel.png
Ten artykuł (lub jego części) odwołują się do źródeł takich jak powieści, krótkie historie lub do systemu Warcraft RPG. Informacje tu zamieszczone niekoniecznie muszą występować w World of Warcraft lub innych oficjalnych źródłach.

The Shattering: Prelude to Cataclysm (pol. Rozbicie: Preludium do Kataklizmu) jest tytułem powieści o World of Warcraft napisanej przez Christie Golden. Podobnie jak jej poprzednie dzieło, Arthas: Rise of the Lich King, bazującej na World of Warcraft: Wrath of the Lich King, tak teraz historia prowadzi do nadchodzącego wielkimi krokami World of Warcraft: Cataclysm.

W ujawnionym przed premierą fragmencie książki Thrall jest zmuszony zmierzyć się i podporządkować sobie nieposłuszne manifestacje żywiołów Ducha Ognia, by zapobiec zagrożeniu jego ludu i jego osiedli. Rozpacza on nad takimi metodami i rozmyśla, kto mógł podburzyć żywiołaki do takich rebelianckich i groźnych czynów.

Opis

Thrall, mądry szaman i wódz wojenny Hordy, wyczuł niepokojącą zmianę...

Dawno temu niszczycielskie żywiołaki zamieszkujące Azeroth szalały po świecie, aż szlachetni tytani uwięzili je w Planie Żywiołów. Mimo interwencji tytanów, wielu żywiołakom udało się przeniknąć z powrotem do Azeroth. W ciągu wieków szamani, tacy jak Thrall, porozumiewali się z tymi duchami i dzięki cierpliwości i poświęceniu nauczyli się uśmierzać wściekłe duchy, sprowadzając deszcz na spalone słońcem krainy i tym samym łagodząc niszczący wpływ temperamentu żywiołaków na świat Azeroth.

Teraz Thrall odkrył, że żywiołaki już nie odpowiadają na wezwanie szamana. Więź łącząca go z tymi duchami stała się słaba, jakby całe Azeroth było zagrożone. Gdy Thrall poszukuje odpowiedzi na pytanie, co rozdrażniło żywioły, musi się również zmierzyć z niepewną przyszłością orków, gdyż jego lud musi walczyć o wyczerpujące się zasoby i z rosnącą wrogością sąsiadujących z nimi nocnych elfów.

W tym samym czasie Varian Wrynn ze Stormwind rozważa podjęcie zdecydowanych działań w odpowiedzi na rosnące napięcia między Przymierzem a Hordą, twarde rozwiązanie, które grozi odsunięciem najbliższych mu osób, w tym własnego syna Anduina. Urażony młody książę wyrusza, by odnaleźć własną ścieżkę, lecz tym samym ryzykuje wplątaniem w polityczną destabilizację, która może doprowadzić świat na krawędź zagłady.

Los wszystkich ras zamieszkujących Azeroth jest skryty we mgle niepewności, a niepokojące zachowanie duchów żywiołów, które samo w sobie jest zagrożeniem, może być jedynie ponurą zapowiedzią nadchodzącego kataklizmu.

Postacie

Więcej w Fandom

Losowa wiki