Fandom

WoWWiki

Sundering of the World

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Great Sundering.jpg

Artystyczna wizja Rozbicia Świata

Rozbicie Świata to katastrofa, która miała miejsce 10 000 lat temu i zakończyła Wojnę Starożytnych. Królowa Azshara, władczyni nocnych elfów stworzyła niestabilny portal w głębinach Studni Wieczności, aby Sargeras mógł przez niego wkroczyć do świata Azeroth.

Atak podczas finalizacji misternego zaklęcia stabilizującego portal wprowadził w nie chaos. Niestabilny portal wybuchł i zapoczątkował katastroficzny łańcuch zdarzeń, doprowadzający do ostatecznego rozbicia świata. Potężna eksplozja wstrząsnęła świątynią i wywołała potężne trzęsienia ziemi. Studnia zapadła się w sobie powodując Rozbicie Świata.

Kiedy umilkły ostatnie wstrząsy wywołane implozją Studni, wody mórz ruszyły, by wypełnić ziejącą ranę pozostawioną w ziemi. Niemal osiemdziesiąt procent powierzchni Kalimdoru zostało zniszczone, pozostało jedynie kilka osobnych kontynentów otaczających nowe szalejące morze. W centrum tego nowego akwenu, w miejscu, gdzie dawniej znajdowała się Studnia Wieczności, znajduje się szalejący sztorm pierwotnej furii i chaotycznej energii. Ta straszliwa rana, znana jako Maelstrom, nigdy nie zaprzestanie swojego szaleńczego wirowania. Pozostanie wieczną pamiątką tej straszliwej katastrofy... i utopijnej ery, która została utracona na zawsze.

Przed rozbiciem świata istniał tylko jeden olbrzymi kontynent nazywany Kalimdorem. W wyniku eksplozji 80% powierzchni lądu zostało zniszczone, a to co zostało to kilka mniejszych kontynentów. Pierowtny Kalimdor został podzielony na: obecny Kalimdor, Northrend, Kezan, Wschodnie Królestwa oraz Pandarię.

Ciekawostka

Pomysł Rozbicia Świata został zaczerpnięty z fantastyki Tolkiena. Pisał on o rozbiciu Ardy oraz o ziemiach, które zostały rozdzielone przez morze.

Więcej w Fandom

Losowa wiki