FANDOM

Shivarra
Shivarra
Frakcja/PrzynależnośćPłonący Legion, Siły Illidana
Klasy postaciKapłanka, Zabójczyni
Przywódcy rasowiIconSmall DarkTitan Male Sargeras
IconSmall Illidan Illidan Stormrage
Główny językEredun
Aby znaleźć informacje o słudze czarnoksiężnika, zobacz hasło Shivarra (warlock minion).

Shivarra, lub shivan, to sześcioręczny żeński demoniczny gatunek żyjący w Outland, mierzący od 6 do 9 metrów wzrostu. Obecnie niewiele wiadomo o tych groźnych demonach poza niewielkimi strzępkami informacji zgromadzonymi w Exodarskim Wyświetlaczu Holograficznym w Exodarze.

Shivarry służą w Płonącym Legionie jako uzdrowicielki i kapłanki bojowe. Są one głęboko wierzące i charyzmatyczne, przez co są główną siłą sprawczą stojącą za wcielaniem w życie wizji Sargerasa.

Shivan

Shivan to inny termin używany wobec tych mistycznych demonów. Znanymi przykładami "shivan" są Shivańscy Zabójcy i Czujni Shivanie. Istnieje teoria, że "shivarra" to termin draenejski, podczas gdy "shivan" używany jest potocznie. Inną koncepcją jest to, że "shivan" to forma przymiotnika od rzeczownika "shivarra". Kolejną możliwością jest istnienie shivan jako podgatunku shivarra. Oczywiście mogą być to również nazwy alternatywne, występujące równolegle.

Znane z imienia

Galeria

Ciekawostki

  • Shivarry powstały w inspiracji licznymi bóstwami religii hinduistycznej, devami. Mają one liczne ramiona, lecz, w przeciwieństwie do wszystkich przedstawicielek rasy shivarra, są zawsze dobre. Nazwa prawdopodobnie pochodzi od Śiwy Niszczyciela, jednego z trzech najpotężniejszych bóstw hindi. Charakter i specyficzny wygląd nawiązuje jednak bardziej do Durgi lub Kali, awatarów małżonki Śiwy, Devi.
  • Wygląda na to, że nazwa ewoluowała od "shivan" do "Shivarra", by uniknąć bezpośredniego nawiązania do hinduizmu, chociaż termin "Shivan" pozostał w grze. Obecnie jest on nawet częściej stosowany niż "shivarra".
  • Podobnie jak w przypadku harpii i sayaad, w World of Warcraft próżno szukać informacji o przedstawicielach płci męskiej tych ras.
  • W World of Warcraft: Warlords of Draenor orcza kobieta Giselda Przepiękna przemieniła się w shivarrę, by później zasłynąć jako Starowina Giselda.