Fandom

WoWWiki

Shield

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tarcze to typ opancerzenia noszony w slocie uzbrojenia drugiej ręki. Tarcze mogą być również nazywane egidami i puklerzami.

Głównymi ulepszeniami wynikającymi z noszenia tarcz jest zwiększone opancerzenie oraz możliwość uniknięcia otrzymania obrażeń w wyniku zblokowania. Wojownicy, Paladyni i Szamani to jedyne klasy, które mogą nosić tarcze. Tarcza nie może być używana razem z bronią wymagającą użycia dwóch rąk, zawsze zajmuje slot uzbrojenia drugiej ręki. Jednak Wojownicy z Tytanowym Chwytem mogą korzystać z broni dwuręcznej i tarczy w jednym czasie. Paladyni i Wojownicy mają kilka zdolności, które mogą być użyte tylko wtedy, kiedy tarcza jest założona, np. Odbijanie Zaklęć lub Tarcza Sprawiedliwości.

Tarcze zwiększają opancerzenie o znacznie więcej, niż jakikolwiek inny element zbroi. Tarcze posiadają około 60% mniej opancerzenia niż pełny zestaw zbroi płytowej tego samego poziomu przedmiotu.

Istnieją dwa zasadnicze rodzaje tarcz: te ze statystykami obronnymi, jak obrona lub uniki, wykorzystywane przez Paladynów i Wojowników do tankowania, i te z siłą czarów, wykorzystywane przez Paladynów Światła, Szamanów Żywiołów i Odnowienia.

Tarcze różnią się od innych typów zbroi jedną, wyjątkową rzeczą: mogą być zdejmowane i zakładane podczas walki.

Wyposażenie i broń
Zbroje Płócienne · Skórzane · Kolczugi · Płytowe – Peleryny · Naszyjniki · Pierścienie · Trinket · Tarcze
Zestawy zbroi Rycerz Śmierci · Druid · Łowca · Mag · Paladyn · Kapłan · Łotrzyk · Szaman · Czarnoksiężnik · Wojownik
Broń Topór · Łuk · Kusza · Sztylet · Broń ręczna · Broń palna · Buzdygan · Broń drzewcowa · Kostur · Miecz · Różdżka – Jednoręczna · Dwuręczna · Główna ręka · Druga ręka · Obie ręce
Przedmioty usunięte Relikwia (Ognisty kamień · Posążek · Libram · Pieczęć · Magiczny kamień · Totem) · Broń rzucana

Więcej w Fandom

Losowa wiki