Fandom

WoWWiki

Scythe of Elune

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Velinde.jpg

Kosa Elune była przez długi czas w posiadaniu Velinde Starsong

Kosa Elune jest starożytnym przedmiotem, powykręcanym, sękatym kawałkiem drewna, pokrytym runami, które może być nawet starsze od kaldorei. Velinde Starsong otrzymała Kosę od Elune (a przynajmniej sądziła, że jest to dar od bogini...) do walki z demonami w Spaczonym Lesie i Cienistej Dolinie. Energia wyzwolona przez ten artefakt osłabiła bariery czasu i przestrzeni, co później pozwoliło sprowadzić Worgenów do Azeroth. Początkowo, podążyli oni za Velinde do walki i dzięki ich brutalnej siły wyplenili oni demony ze Spaczonego Lasu. Później się zorientowała, że mimo iż nie przyzywała nowych Worgenów, ich szeregi w dalszym ciągu rosły. Wydawało się, że Kosa nie potrzebuje już jej udziału, by podtrzymywać proces przyzywania. Podczas poszukiwań Arugala, do którego chciała się zwrócić o pomoc, Velinde utraciła Kosę w jaskini w Lesie Zmierzchu. Wiadomo, że obecnie poszukują jej Mroczni Rycerze z Przełęczy Śmiertelnego Wichru, jak również mroczny czarodziej Morganth.

Obecne miejsce przebywania Kosy nie jest znane, chociaż na Niedźwiedzich Wzgórzach grupa traperów potrzebuje pomocy Przymierza w odzyskaniu artefaktu. Strzępki informacji mogą wskazuywać, że chodzi tutaj o Kosę, a ci traperzy dowodzeni przez Ivana są prawdopodobnie członkami Kultu Wilka stworzonego przez Arcymaga Arugala. Nawet jeśli nie, Cień Arugala jest pokonywany później, a Ivan zdaje się być ostatnim wspomnianym powiernikiem Kosy. Jak obecność tego artefaktu może wpłynąć na Niedźwiedzie Wzgórza - nie wiadomo.

Spekulacje dotyczące pochodzenia Kosy

Pełny Dziennik Jittersa zawiera opis wydarzeń towarzyszących (ponownemu) odkryciu Kosy Elune. Ci pechowi ludzie, którzy byli świadkami tego zdarzenia, zostali dotknięci przez dziwną moc: "Po wyzwoleniu Kosy, przepłynęła przeze mnie zmiana. Światło z naszych pełgających pochodni rozbłysło mocnym blaskiem, a siła naszych głosów zdawała się niekontrolowana. Czasami szept roznosił się rykiem po tunelach wymuszając zakrycie uszu dłońmi, a czasami nasze krzyki gasły natychmiast pośród wiatru." Związek pomiędzy Kosą a Panami Szmaragdowego Ognia również pozostaje dotąd nieznany.

Więcej w Fandom

Losowa wiki