FANDOM

Horde 32
Rokhan
Rokhanwr1
Płeć Mężczyzna
Rasa Troll dżunglowy
Klasa
  • Łowca cieni
  • Reakcja Przymierze Horda
    Przynależność
    Stanowisko Wódz Plemienia Mrocznej Włóczni
    Lokacja
    Status Żyje

    Rokhan jest łowcą cieni należącym do trollowego plemienia Mrocznej Włóczni. Niegdyś pomagał Rexxarowi w jego kampanii przeciwko admirałowi Daelinowi Proudmoore. Obecnie przebywa w Zmierzchu Smoka na Smoczym Cmentarzysku.

    Biografia

    Dawne animozje

    WC3RoC logo 16x32 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.

    Dawniej prowadzony przez Sen'jina na Złamanych Wyspach, Rokhan przyłączył się wraz z resztą swego plemienia do Thralla i jego Hordy, która uratowała ich od Morskiej Wiedźmy i powiodła razem z sobą do Kalimdoru. Po bitwie o Górę Hyjal trolle osiadły na Wyspach Echa nieopodal wybrzeża Durotaru, jednak Rokhan pozostał w Orgrimmarze jako zwiadowca Thralla. Gdy do miasta przybył Rexxar z raportem Mogrina, Thrall poprosił Rokhana o pomoc pana bestii w podróży przez dzicz.

    Rokhan i Rexxar napotkali ludzi na wybrzeżu Durotaru po tym, jak dotarli do obserwatorium w Przyczółku Gar'thoka i donieśli o tym Thrallowi, który wysłał ich z powrotem. Gdy przybyli na miejsce, obserwatorium leżało w ruinach, a ludzie byli wybitnie wrogo nastawieni.

    Rokhan zaczął się obawiać o swoich ziomków na Wyspach Echa i sądził, że powinni oni osiedlić się na kontynencie, by uniknąć niepotrzebnych niebezpieczeństw. Thrall zgodził się z jego zdaniem i wysłał Rokhana wraz z drużyną na Wyspy Echa, by ostrzec Vol'jina i sprowadzić trolle do Durotaru.

    Po zniszczeniu okrętów wojennych, które blokowały ich drogę i rozpaleniu ognisk sygnałowych w pobliskiej osadzie, Rokhan i Rexxar zostali wysłani na spotkanie w miejsce Thralla. Po napaści Thrall, pragnąc pokojowego rozwiązania, wysłał Rokhana i jego przyjaciół do Theramore, by w tajemnicy paktować z Jainą Proudmoore.

    Z pomocą Jainy odkryli, że najeźdźcy byli kierowani przez ojca czarodziejki, admirała Daelina Proudmoore, który pragnął wybić Hordę z Durotaru. Rokhan wraz z Rexxarem wycięli sobie drogę przez Sawannę, uzyskując pomoc wielu sojuszników. Ostatecznie siły ludzi i orków starły się w wielkiej bitwie nieopodal Zatoce Gniewu Cieni i, gdy orkowie zwyciężyli, ścigali wrogów aż do Theramore. Rokhan pomógł w rajdzie na Theramore i starł się z elitarnymi oddziałami admirała Proudmoore'a, walcząc u boku Rexxara. Po zakończonej wojnie i klęsce poniesionej przez Proudmoore'a, Rokhan został przyjęty z honorami zarówno przez swój lud, jak i poddanych Thralla.

    Późniejsze wydarzenia

    Sytuacja pomiędzy orkami z Durotaru i ludźmi z Theramore wciąż była napięta. Niemal doszło do kolejnej wojny dzięki knowaniom pomniejszego demona Zmodlora i kilku kultystów Płonącego Ostrza. Rokhan wciąż służył Thrallowi jako zwiadowca - najlepszy z najlepszych - i użył wszystkich swoich umiejętności, by ostrzec Wodza Wojennego o wzmocnieniu Północnej Strażnicy na granicy terytoriów orków i ludzi. Jest on opisywany jako posiadający zadziwiająco gładką, jak na trolla, twarz i tajemnicze oczy.

    Plotki głosiły, że Rokhan został wysłany z ważną misją przez Vol'jina.

    World of Warcraft

    Zgodnie z relacją Lekarza Dusz Jin'Zila, Rokhan wraz z Rexxarem są odpowiedzialni za zabicie starszej siostry Sereny Bloodfeather.

    World of Warcraft: Wrath of the Lich King

    W Wrath of the Lich King Rokhana można napotkać w niewielkim obozie znanym jako Zmierzch Smoka na Smoczym Cmentarzysku. Podążył do Northrend, by wesprzeć różne plemiona trolli w walce z Królem Liszem.

    Rozpoczyna on następujące zadanie:

    Galeria

    Ciekawostki

    Przed Wrath-Logo-Small uważano, że Rokhan zginął podczas misji zwiadowczej w Cienistej Dolinie.

    Linki zewnętrzne