Rogue

Dyskusja0
2722strony na
tej wiki
Klasy IconSmall Deathknight IconSmall Druid IconSmall Hunter IconSmall Mage IconSmall Monk IconSmall Paladin IconSmall Priest IconSmall Rogue IconSmall Shaman IconSmall Warlock IconSmall Warrior
Opis klasy Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Zaczynając: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Taktyki: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Rasy grywalne: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Zadania: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Umiejętności: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Talenty: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Glify: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Nauczyciele: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Zestawy zbrój: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Poradnik PvE: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Poradnik PvP: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Użyteczne Makra: Dk Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr

Łotrzyk to klasa walcząca wręcz i zadająca duże obrażenia, bardzo efektywna w PvP. Ma dostęp do dużej liczby specjalnych umiejętności, które korzystają z ciągle odnawiającej się energii. Inaczej niż inne klasy, jak łowca, łotrzyk aby zadać obrażenia musi podejść na bliską odległość.

Główną umiejętnością łotrzyka jest ukrycie, który zapobiega wykryciu ich przez innych graczy, chyba że łotrzyk jest bardzo blisko z przodu gracza lub próbuje podkraść się do postaci o dużo wyższym poziomie.

Głównym atrybutem łotrzyka jest zręczność. W PvP żywotność jest ważna do utrzymania się przy życiu. Zręczność jest zawsze ważniejsza niż siła. Łotrzykowie nie używają many, stąd nie potrzebują wysokiego poziomu ducha i intelektu. Punkty ducha wpływają na regenerację punktów zdrowia, jednak nie są one w stanie zastąpić leczenia bandażami, jedzeniem, miksturami czy czarami.

Na wysokich poziomach większość łotrzyków szuka sprzętu z premią do siły ataku). Inne pożądane przez łotrzyków bonusy to zwiększenie szansy ciosu krytycznego, uderzenia, uniku, szybkości. Wysoki poziom ciosów krytycznych daje dużą liczbę obrażeń natychmiastowych

Łotrzykowie mogą używać jedynie zbroi płóciennych i skórzanych, nie mogą używać tarcz, a władać mogą jedynie brońmi jednoręcznymi (sztylety, miecze, buławy, topory i broni nakładanych na dłonie) oraz broni dystansowych. Na poziomie 10 mogą nauczyć się oburęczności pozwalającej dzierżyć na raz dwie bronie jednoręczne. Od 20 poziomu łotrzykowie otrzymują dostęp do trucizn, które mogą być zakupywane u odpowiednich handlarzy.

Łotrzyk jest najlepszą klasą dla graczy którzy lubią podkradać się do wrogów i zadawać dużą ilość obrażeń.

Znani łotrzykowie

Rasy

Łotrzykami mogą grać następujące rasy:

Alliance 32 Przymierze

Horde 32 Horda

Wszystkie rasy z wyjątkiem draenei i taurenów, mogą grać łotrzykami z taką samą skutecznością, ale tak jak inne klasy w WoWie, powinieneś przyjrzeć się dobrze rasowym umiejętnościom każdej z nich i zastanowić się jak one wpłyną na twoją grę.

Początkowe statystyki

UndeadRogue

Nieumarły rogue.

Rasa Siła Zręczność Stamina Intelekt Spirit
Człowiek 21 23 21 20 21
Gnom 16 26 20 24 20
Krasnolud 23 19 24 19 19
Nocny Elf 18 28 20 20 20
Ork 24 20 23 17 23
Troll 22 25 22 16 21
Nieumarły 20 21 22 18 25
Krwawy Elf 18 25 19 24 19

Taureni i draenei to jedyne rasy, które nie mogą być łotrzykami, ponieważ wierzą oni, że metody stosowane przez nich są niehonorowe. Co więcej, trudno jest się skradać kiedy masz kopyta. Jednakże w plikach gry i dranei i taureni mają animacje trybu stealth.

Bronie

Chociaż rogue specjalizuje się w walce w zwarciu, może się nauczyć używać jedynie pięciu typów broni białej: daggers (sztyletów), fist weapons (broni naręcznych), one-handed maces (jednoręcznych maczug), one-handed swords (jednoręcznych mieczy) i one-handed axes (jednoręcznych toporów). Z broni zasięgowych rogue może się nauczyć używać: bows (łuków), crossbows (kusz), guns (broni palnej) oraz throwing weapons (broni miotanej).

Podobnie jak w przypadku wojownika, wybór broni używanej przez rogue jest uzależniony od rozdzielenia talentów, i vice versa. Na przykład: jeśli rogue może specjalizować się w dowolnym z czterech typów broni białej której może używać, rogue który używa prawie wyłącznie sztyletów/broni naręcznych prawdopodobnie przydzieli punkty talentów w Close Quarters Combat. Analogicznie, rogue który używa jednoręcznych maczug lub mieczy najprawdopodobniej nie przydzieli punktów w Improved Ambush, gdyż Ambush wymaga posiadania sztyletu w main hand rogue.

Najbardziej podstawowe umiejętności rogue, takie jak Sinister Strike, Mutilate i Backstab, to natychmiastowe ataki, które zadają obrażenia oparte na obrażeniach broni rogue z main hand. Wobec czego dla rogue pożądane jest aby używać broni z najlepszymi średnimi obrażeniami żeby zmaksymalizować DPS.

Prędkość broni nie wpływa na obrażenia bonusowe wynikające z attack power rogue. Zamiast tego, obrażenia są wyliczane wg poniższego wzoru:

Uśrednione Obrażenia  = Podstawowe obrażenia broni + (Bazowy Mnożnik × Siła Ataku ÷ 14)

Bazowy mnożnik zależy od typu broni: 1.7 dla sztyletów i 2.4 dla broni naręcznych, mieczy i maczug. Chociaż prędkość broni dla uśrednionych obrażeń nie wlicza się do bonusowych obrażeń wynikających z Siły Ataku, jeśli posiadasz dwie bronie o jednakowym DPS, wolniejsza broń będzie posiadać wyższe obrażenia bazowe (uśrednione) i w związku z tym spowoduje więcej obrażeń w ogóle. Wyjątki od tej reguły dotyczą umiejętności Riposte i Ghostly Strike. Żadna z nich nie jest uśredniana, co oznacza że wolne bronie z dużymi obrażeniami zada więcej obrażeń niż szybka broń z mniejszymi obrażeniami.

Bronie Off-hand (trzymane w drugiej ręce) posiadają jedynie dwa natychmiastowe ataki: Shiv i off-handowy komponent Mutilate. W innym przypadku udział tej broni w zadawanych obrażeniach jest prosty. Bronie z drugiej ręki posiadają standardową damage penalty. Szybkie bronie w drugiej ręce zwiększają szansę na zaaplikowanie trucizn, jako że uderzają częściej niż bronie wolniejsze i w ten sposób zwiększają szansę na zaaplikowanie trucizny celowi. Większość graczy preferuje użycie tego samego typu broni w obu rękach w celu czerpania korzyści ze specjalizacji w broni (jeśli inwestują punkty talentów w Combat), lecz niektórzy preferują używanie szybszych broni aby szybciej aplikować trucizny i przerywać rzucanie czarów. Szybsze bronie są też czasem preferowane przez tych rogue, którzy mocno polegają na Combat Potency, jako że ten talent stwarza możliwość odzyskania do 15 punktów energii przy udanym ataku z drugiej broni.

Klasy i rasy dostępne dla gracza w World of Warcraft
IconSmall Deathknight Death Knight · Druid Druid · Hunter Hunter · Mage Mage · IconSmall Monk Monk · Paladin Paladin · Priest Priest · Rogue Rogue · Shaman-2 Shaman · Warlock Warlock · Warrior Warrior
Bc icon Draenei · Krasnolud · Gnom · Człowiek · Nocny elf · Icon Cataclysm 38x35 Worgen Mists-Logo-Small Pandaren
Bc icon Krwawy elf · Icon Cataclysm 38x35 Goblin · Ork · Tauren · Troll · Nieumarły

Więcej od Wikii