Stub To jest dopiero zalążek artykułu - wymaga gruntownego uzupełnienia i rozbudowania. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Poziomy reputacji
Poziom Punkty
do następnego
Zniżka Uwagi
Exalted 999 20% Dostep do wierzchowców rasowych i frakcyjnych (oraz tabardów frakcyjnych w Outland i Pandarii)
Revered 21,000 15%
Honored 12,000 10%
Friendly 6,000 5% Tabardy czempiońskie we frakcjach je posiadających
Neutral 3,000
Unfriendly 3,000 Brak możliwości sprzedaży, kupna czy interakcji.
Hostile 3,000 Atak za każdym razem w zasięgu wzroku.
Hated 36,000

Możesz zyskać lub stracić korzyść, znaną również jako reputacja, z wieloma różnymi frakcjami w Azeroth poprzez wypełnienie określonych zadań lub zabijanie niektórych stworzeń. Zwykle powoduje to odblokowanie nagród specjalnych lub nowych zadań do wykonania. Można także zwiększyć swoją reputację na wiele różnych sposobów, między innymi:

Poziomy i punkty reputacjiEdytuj

Reputacja jest bardzo podobna do doświadczenia. Dzieli się na wiele różnych poziomów, które gracze mogą zdobywać poprzez kolekcjonowanie punktów postępu reputacji. Wyższy poziom reputacji z reguły wymaga więcej punktów niż w poprzednim poziomie postępu. Wyjątkiem jest znienawidzony, który obejmuje bardzo dużą ilość punktów reputacji. W przeciwieństwie do doświadczenia, można stracić punkty reputacji z niektórych frakcji , poprzez zabijanie członków przeciwnej frakcji lub poprzez pomoc rywalizujących frakcji. Dla rywalizujących frakcji, zyskując reputacji z jednym zwykle spada reputacji z innymi, ale w większym stopniu. Na przykład, jeśli zabijesz centaur magram, dostaniesz 20 punktów reputacji od gelkis, ale stracą 100 punktów z magram. Obecnie jest 5-tych rywalizujących par frankcji: Aldor (Draenei) vs Scryers (Krwawe Elfy), Gelkis vs Magram (zarówno Centaur), Steamwheedle Cartel (Goblins) vs Piraci Krwawych Żagli (piraci), Ravenholdt (łotrzyków) vs . Syndicate (Thugs) i Oracle (Gorlocs) vs Frenzyheart Tribe (Wolvar).

Arkusz reputacjiEdytuj

Możesz sprawdzić swoją reputację u wszystkich frakcji poprzez naciśnięcie przycisku "u " lub przechodząc do okna postaci ("c" skrótu) i klikając na karcie reputacji u dołu.

  • Show as experience bar: Funkcja ta pozwala wyświetlić pasek reputacji jednej frakcji podobnie, jak pasek doświadczenia na ekranie głównym.
  • At War: Gdy opcja ta jest zaznaczona, możliwe jest zaatakowanie NPC danej frakcji, a czary obszarowe będą na nich oddziaływały. Opcja ta jest automatycznie zaznaczona przy poziomach hated i hostile. Nie można oznaczyć w przypadku do pozostałych ras Przymierza/Hordy.
  • Inactive: Przenosi daną frakcję na sam dół panelu reputacji.

Zdobywanie i tracenie reputacjiEdytuj

Wykonywanie jednorazowych zadań przeważnie podnosi reputację we frakcji zlecającego o określoną liczbę punktów. Wiele frakcji posiada również specjalne powtarzalne zadania, które przynoszą reputację lub określony gatunek wrogów, których zabicie również podnosi reputację. Jeżeli dana frakcja posiada tabard czempioński (który można zakupić u frakcyjnego kwatermistrza), możliwe jest zdobywanie reputacji w tej frakcji nosząc tabard w lochach. Muszą to być jednak instancje albo na poziomie gracza, albo poziomie wskazanym na tabardzie. Nierzadko zakup czempiońskich tabardów wymaga reputacji na poziomie friendly. W takim wypadku możliwe jest uzyskanie takiego poziomu reputacji poprzez wykonywanie zadań zlecanych przez NPC.

Reputację w niektórych frakcjach można również podnieść poprzez zwracanie nakazów, które zdobywa się jako nagrody za zadania w Srebrzystym Turnieju lub można kupić na Stopionym Froncie.

Aż do czasu aktualizacji 3.0.8 wrogowie oznaczeni szarym kolorem dostarczali 20% normalnej reputacji, jednak obecnie jest to pełna pula.

Jak wspomniano wyżej, zabijanie konkretnych wrogów dostarcza reputację w jednej frakcji, lecz obniża ją w innej. Obecnie występują cztery party frakcji rywalizujących.

W przypadku niektórych frakcji występują ograniczenia metod zdobywania reputacji. Dla przykładu zabijanie wrogów w Zangarmarsh podnosi reputację we frakcji Ekspedycja Cenarionu do poziomu friendly. Powyżej niej zabijanie wrogów nie podnosi już reputacji i konieczne jest znalezienie alternatywnych metod jej pozyskania. Aby znaleźć informacje, jak najlepiej podnieść reputację w danej frakcji, zalecamy zajrzenie na ich stronę.

Bonusy reputacyjneEdytuj

Liczne przedmioty, wzmocnienia oraz jedna cecha rasowa dodaje bonus do zdobywanej reputacji.

Umiejętności rasowe
Umiejętności świąteczne
Czasowe
Nagrody gildyjne
Bonusy ograniczone do krain