FANDOM

Raptor

Niebieska odmiana Jaszczura

W uniwersum Warcraft występuje kilka rodzajów jaszczurów.

Te występujące w World of Warcraft są zazwyczaj nieprzyjazne oraz możliwe do oskórowania.

Występowanie

Jaszczury w Azeroth

Jaszczury to duże, agresywne teropody (to oznacza, że stoją na dwóch łapach w sposób podobny do ptaków). Są używane przez trolle jako wierzchowce. Można je znaleźć w Durotarze, Sawannach, Łkających Jaskiniach, Mokradłach, Wyżynach Arathiańskich, Kraterze Un'Goro, Dolinie Morderczego Bluszczu, oraz Pyłowym Bagnisku. Jaszczury wydają się być bardzo inteligentne jak na bestie. Zakładają na siebie pióra i koraliki, natomiast w Sawannach (gdzie podobno żyją najinteligentniejsze) mają własną osadę złożoną z chatek z błota, udekorowanych kościanymi ozdobami zwaną Ziemiami Jaszczurów.

Są różnego ubarwienia, od zielonego w paski, czerwonego do żółto-turkusowego w pasy. Ogon jest wyciągnięty, uniesiony wysoko przez strukturę kości, równoważąc ciężar ciała i umożliwiając tym samym chód na dwóch łapach. Jaszczury ważą około 270 kilogramów i używają kombinacji szybkości, chwytających przedramion, wielkich kłów oraz tylnych łap z rozdzierającymi ofiarę szponami. Polują biegnąc w kierunku ofiary, skacząc, i rozdzierając tylnymi szponami rozszarpując i gryząc jednocześni. Jaszczur posiada względnie duży mózg jak na dinozaura, a co pozwala stosować przebiegłą taktykę podczas walki w stadzie.

Dzikie okrucieństwo kalimdorskich jaszczurów oczarowało Trolle z plemienia Mrocznej Włóczni od momentu ich przybycia. Uważają jaszczury za najprawdziwszą formę łowcy, i jako takie, udomowione Jaszczury Mrocznych Włóczni są ich wierzchowcami z wyboru. Udomowiony jaszczur jest prawdziwie przerażającą bestią, jako że wprawny troll jest w stanie ukierunkować dzikość gadziego rumaka zgodnie ze swoją wolą. Oswojony osobnik jest także jednym z najważniejszych znaków statusu wśród trolli; wielu zginęło próbując oswoić te szybkie i zabójcze łowcze bestie, a posiadanie jednego oznacza wysokie stanowisko.[1]

Jaszczury z Jaszczurzej Grani połączyły kiedyś siły z magiem Rhoninem w starciu przeciwko Sintharii w Grim Batol.

Jaszczury z Outland

W World of Warcraft: The Burning Crusade, Outland jest zamieszkany przez inny rodzaj jaszczurów w Burzy Pustki i Górach Krańca Ostrza. Ich ubarwienie i kształt ciała jest trochę inny, posiadają jaśniejsze kolory, świecące oczy, i ostre kolce na krawędziach kręgosłupa i ogona
Dragonhawk

A dragonhawk — current dragonhawks used by the blood elves are however drastically different.

Biologia

  • Dzikie jaszczury występują w różnych kolorach od różowego do turkusu.
  • Jaszczury bardziej przypominają fikcyjne dinozaury z filmu Park Jurajski zarówno w wyglądzie i intelekcie niż prawdziwe Welociraptory, chociaż dzikie są smuklejsze niż wierzchowce.
  • Jaszczury wierzchowce na poziomie 20 są większe niż te dzikie, posiadają na czole duży, zakrzywiony róg sterczący horyzontalnie, małe łuski rosnące na czubkach głów i biodrach, natomiast ich ubarwienie jest fioletowe w niebieskie pasy, turkusowe w żółte pasy i szmaragdowe w żółte pasy.
  • Epickie Jaszczury wierzchowce są odrobinę większe niż te na poziomie 20, są zwykle udekorowane kolorowymi pancerzami i piórami, umaszczone są na niebiesko, oliwkowo, pomarańczowo, czarno (nagroda PvP), a także zielono (Swift Razzashi Raptor).

Zwierzęta łowcy

Jaszczury występują w wielu jaskrawych kolorach co czyni je popularnym wyborem.

Chociaż łowcy mogą zmienić specjalizację swoich jaszczurów na Przebiegłość (Cunning) lub Wytrwałość (Tenacity), domyślną jest Okrucieństwo (Ferocity). W dodatku razem z umiejętnościami standardowymi dla zwierząt łowców ([Cower], [Growl], [Avoidance]) i tymi przychodzącymi ze specjalizacją, każdy jaszczur posiada dwie następujące:

Podgatunki

Named

Stworzenia z poziomem mogą być oswojone przez łowców.

Zwierzaki bojowe

Pierwotnie wprowadzone w patchu 3.2, teraz istnieje 9 zwierzaków Jaszczurów.

Wierzchowce

EpicRaptor

Jaszczury są sprzedawane przez Zjolnira w południowym Durotarze obok Wioski Sen'jin. Samamba, Kwatermistrz Sen'jin w Lodowej Koronie, także sprzedaje dwa unikalne jaszczury. Istnieje także kilka rzadkich jaszczurów rozsianych po całym Azeroth.

Nazwa Wierzchowca Dostępność Wymagany poziom jeździectwa Wymagany poziom
Emerald Raptor [Whistle of the Emerald Raptor] 1Gold Riding (75) 20
Turquoise Raptor [Whistle of the Turquoise Raptor] 1Gold Riding (75) 20
Violet Raptor [Whistle of the Violet Raptor] 1Gold Riding (75) 20
Swift Blue Raptor [Swift Blue Raptor] 10Gold Riding (150) 40
Swift Olive Raptor [Swift Olive Raptor] 10Gold Riding (150) 40
Swift Orange Raptor [Swift Orange Raptor] 10Gold Riding (150) 40
Black War Raptor [Black War Raptor] PVP Riding (150) 40
Darkspear Raptor [Darkspear Raptor] 100 Ability paladin artofwar Riding (150) 40
Swift Purple Raptor [Swift Purple Raptor] 5 Ability paladin artofwar 500Gold Riding (150) 40
Swift Razzashi Raptor [Swift Razzashi Raptor] Bloodlord Mandokir Riding (150) 40
Venomhide Ravasaur [Whistle of the Venomhide Ravasaur] Mor'vek Riding (150) 53
Ivory Raptor [Whistle of the Ivory Raptor] No Longer Attainable
Mottled Red Raptor [Whistle of the Mottled Red Raptor] No Longer Attainable

Notki

  • Jaszczur jest także naukową nazwą grupy ptaków jak np. sowy (ptaki drapieżne).

Zmiany w aktualizacjach

  • Cataclysm-Logo-Small Patch 4.0.1 (2010-10-12): Zmiany w umiejętnościach. Umiejętność Savage Rend została zastąpiona przez Tear Armor.
  • Wrath-Logo-Small Patch 3.1.0 (2009-04-14): Zmiana bonusów. Bonus do obrażeń był +10%, a teraz jest +5%. Nie było bonusu do armoru, a teraz jest +5%.
  • Wrath-Logo-Small Patch 3.0.2 (2008-10-14): Poważne zmiany. Umiejętność Bite została zastąpiona przez Savage Rend. Nie ma już bonusu do armoru (było +3%). Poziom zdrowia był obniżany o -5%, teraz jest bonus +5% do zdrowia.
  • Bc icon Patch 2.2.0 (2007-09-25): Umiejętności Dash można nauczyć wszystkich jaszczurów.

Linki zewnętrzne