Raid

Dyskusja0
2634strony na
tej wiki
  Icon-time Ten artykuł wymaga aktualizacji - informacje w nim zawarte są przedawnione. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Rajdy (typy grup) są grupami 6-40 graczy podzielonych na 2-8 podgrup liczących maksymalnie 5 graczy. Terminy "rajd" i "rajdowanie" odnoszą się głównie do brania udziału w instancjach rajdowych PvE. Będąc przywódcą grupy możesz przekształcić swoją grupę w rajd wchodząc do panelu "Social", wybierając tam "Raid" oraz opcję "Convert Group to Raid". Od tej chwili każdy, kogo zaprosisz, przyłączy się do grupy rajdowej (do maksymalnej liczby 40 osób).

Warto wspomnieć, że grupy rajdowe nie otrzymują nagród z racji wykonania zadania, chyba że jest to zadanie przeznaczone dla rajdu. Restrykcja ta została wprowadzona, by nie doszło do sytuacji, gdy wielka grupa graczy wykonuje normalne zadania, nie wymagające rajdu, by je wykonać. Doświadczenie zdobywane za zabitego wroga również jest w rajdzie znacznie niższe niż w małej grupie bądź samotnej walce, by zapobiec wyprawom na postacie, które nie są na tyle silne, żeby wymagały rajdu do ich zabicia.

Od czasu World of Warcraft: Wrath of the Lich King wszystkie 25-osobowe rajdy posiadają również opcję, która pozwala je ukończyć grupom 10-osobowym. Stało się tak, by większa ilość graczy mogła zobaczyć awartość końcową (nawet walka z Królem Liszem ma swoją 10-osobową wersję).

Instancje rajdowe

Azeroth

10-osobowe:

20-osobowe:

25-osobowe:

40-osobowe:

Outland Bc icon

25-osobowe:

Northrend Wrath-Logo-Small

10- i 25-osobowe:

Więcej od Wikii