FANDOM

Alliance 32 Leśniczówka Quel'Danil
QuelLithien1
TypPrzyczółek
PrzywódcaIconSmall High Elf FemaleJalinde Summerdrak dla elfów z Wysokiej Doliny.
IconSmall Draenei FemaleAnchorytka Traska dla draenei
RasyIconSmall HighElf Male AltIconSmall HighElf Female Wysokie elfy
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
IconSmall Wildhammer MaleIconSmall Wildhammer Female Krasnoludy Wildhammer
JęzykThalassiański, wspólny, dranejski, krasnoludzki
ReligiaŚwiatłość
PowiązaniaWysokie elfy z Wysokiej Doliny, Przymierze
LokacjaOstępy
StatusAktywny
Źródła: World of Warcraft
World of Warcraft: Cataclysm
Nie mylić z Leśniczówką Quel'Lithien na Wschodnich Ziemiach Plagi.

Leśniczówka Quel'Danil to przyczółek wysokich elfów w Lordaeron znajdujący się w Ostępach nieopodal Szczytu Aerie. Jest ono większym z dwóch ostatnich skupisk wysokich elfów w Lordaeron i jednym z ostatnich ich osiedli w ogóle.

Historia

Leśniczówka była używana przez wysokie elfy z Ostępów jako centrum komunikacyjne. Ich ambasadorzy starali się nawiązać kontakt z innymi rasami, z którymi dzielili się informacjami na temat trolli Zwiędłej Kory, którzy zamieszkują południową część Ostępów.

Otho Moji'ko z plemienia Kła Zemsty nakłania poszukiwaczy przygód Hordy do wymordowania jak największej liczby elfów. Po uwolnieniu trolla Zwiędłej Kory imieniem Rin'ji i otrzymaniu w nagrodę starożytnej tablicy, poszukiwacze przygód zanoszą ją do Oran Snakewrithe, znanej uczonej badającej gatunek, z którego pochodzi Rin'ji. Poleca ona również spalenie materiałów komunikacyjnych elfów. Mimo działań Oran i Otha elfy z Wysokiej Doliny później zdołały odzyskać utracone informacje.

Cataclysm-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Cataclysm.

W pewnym momencie do Ostępów zawitałą grupa młodych draenei pod przywództwem Ambasadora Rualetha. Część z nich została na Szczycie Aerie, podczas gdy reszta przeniosła się do Quel'Danil.

Leśniczówka została zaatakowana w ramach ofensywy Opuszczonych w regionie. Dzięki pomocy poszukiwaczy przygód elfom i draenei udało się odeprzeć najeźdźców. W chaosie bitwy udało się również odzyskać dokumenty z Wysokiej Doliny, które później zostały dostarczone do Anchorytki Traski.

Mieszkańcy

Wysokie elfy

Wysokie elfy żyjące w leśniczówce określani są mianem elfów z "Wysokiej Doliny". To może sugerować, że Quel'Danil w języku thalassiańskim oznacza "Wysoka Dolina", tym bardziej, że cząstka quel oznacza "Wysoki". Po zniszczeniu Słonecznej Studni elfy z Quel'Danil wspólnie zdecydowały się zaprzestać praktykowania magii. Jalinde Summerdrake jest nieformalną przywódczynią grupu.

Mimo że większość wysokich elfów straciła dostęp do smoczych sokołów hodowanych w Silvermoon, to Quel'Danil wyhodowała własne stado tych stworzeń.

Draenei

Pod przywództwem Ambasadora Rualetha do Ostępów przybyła grupa młodych dranei (wśród nich Tropiciel Yoro) i osiedliła się w Quel'Danil, by praktykować drogę Światłości i cieszyć się spokojnym urokiem krainy. Przywódczynią dranei w leśniczówce jest Anchorytka Traska.

NPC

Obecni

Podczas zadania In Defense of Quel'Danil:

Usunięci NPC

Zadania

Icon-delete-black-22x22 Elementy z tej sekcji zostały usunięte z World of Warcraft.

W RPG

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Saldor Shallowbrook, wiekowy wysoki elf, opiekował się leśniczówką. Służyła ona jako swoista ambasada podtrzymująca stosunki dyplomatyczne wysokich elfów z innymi rasami. W Ostępach żyło 650-800 wysokich elfów, wielu na Szczycie Aerie, inni właśnie tutaj. W języku thalassiańskim Quel'Danil oznacza "Wysoki Szczyt".

Ciekawostki