Pet

Dyskusja0 Udostępnij

ElderZeez.jpg

Oswojony wiatrowy wąż.

Zwierzak to stworzenie, które można przyzwać lub wyszkolić.
  • Zwierzaki bojowe to towarzysze, które mogą być częściowo kontrolowane podczas bitwy. Najbardziej popularnymi klasami dysponującymi zwierzakami bojowymi są łowcy i czarnoksiężnicy, jednak dysponują nimi również magowie zimna oraz przeklęci rycerze śmierci.
  • Zwierzaki obronne to stworzenia, które można przyzwać, lecz nie można ich bezpośrednio kontrolować. Rycerze śmierci, szamani, druidzi, magowie, czarnoksięznicy oraz łowcy (dzięki wężowej pułapce) mogą pozyskać zwierzaki obronne, lecz używać ich mogą również przedstawiciele innych klas.
  • Towarzysze (nazywani również zwierzakami pasywnymi, małymi zwierzakami oraz zwierzakami podążającymi) to pomniejsze stworzenia, których efekt jest jedynie estetyczny i nie wpływa na walkę. Można ich jednak używać w Systemie Walki Zwierzaków.

Umiejętności

Główne artykuły: Pet Abilities, Pet Commands

Zwierzaki bojowe posiadają własne umiejętności. Gdy zwierzak zostanie przyzwany, pojawia się nad paskiem akcji gracza pojawia się specjalny pasek akcji. Wszystkie zwierzaki bojowe współdzielą sześć podstawowych komend: Atakuj, Podążaj, Stój, Pomagaj, Obrona, Pasywność. Każdy zwierzak może dysponować maksymalnie czterema unikalnymi umiejętnościami. Umiejętności te wyuczane są automatycznie lub, w przypadku zwierzaków łowcy, pozyskiwane poprzez talenty zwierzaka.

Aggro

Wszystkie zwierzaki z wyjątkiem zwierzaków pasywnych, gdy ściągną na siebie aggro, wciągną właściciela do walki. Jeśli właściciel chce jednak przerwać walkę efektami typu [Feign Death] lub [Potion of Petrification], nie będą one walczyły do czasu wykonania kolejnej agresywnej akcji.

Typy

Zwierzaki bojowe

Główny artykuł: Combat pet.
FriendsInHighPlaces.jpg

[Force of Nature].

World of Warcraft oferuje dwie podstawowe klasy ze zwierzakami bojowymi: zwierzaki łowcy oraz sługi czarnoksiężnika. Są to grupy dostępnych zwierzaków bojowych (spośród których w tej samej chwili może być aktywny tylko jeden) i są one permanentne. Magowie mrozu oraz przeklęci rycerze śmierci również posiadają stałe zwierzaki bojowe, odpowiednio żywiołaki wody oraz Wskrzeszone Ghule.

Wiele innych klas posiada możliwość czasowego przyzwania zwierzaków bojowych. kapłani posiadają czar [Shadowfiend], druidzi równowagi mogą użyć czaru [Force of Nature] by przyzwać trzech treantów, a szamani mogą użyć [Fire Elemental Totem] lub [Earth Elemental Totem] by przyzwać odpowiednie żywiołaki, szamani wzmocnienia mogą jeszcze użyć czaru [Feral Spirit] by przyzwać dwa duchowe wilki. Klasami, które nie posiadają żadnych zwierzaków bojowych są mnisi, łotrzykowie, paladyni oraz wojownicy.

Zwierzaki obronne

Główny artykuł: Guardian pet.
Mechanical Yeti TCG.jpg

[Mechanical Yeti].

Zwierzaki obronne są podobne do tych bojowych, jednak nie pozostają pod bezpośrednią kontrolą gracza. Są one również dostępne czasowo, aż czas ich trwania przeminie lub zginą. Przyzwać je można poprzez umiejętności i talenty, np. [Summon Infernal] czy [Blood Parasite], a nawet czasami poprzez przedmioty. Niektóre z nich są błyskotkami; przeważnie można ich użyć ponownie, lecz po orkeślonym czasie. Niektóre zwierzaki obronne pochodzą z przedmiotów z drugiej ręki (np. [Ancient Cornerstone Grimoire] czy [Book of the Dead]). Jednym z przedmiotów jest miecz, [Dragon's Call], który przyzywa Szmaragdowe Smoczątka. Inne są używalne z ekwipunku, lecz są albo jednorazowego użytku lub posiadają ograniczoną ilość użyć. Przedmioty te można pozyskać w wieloraki sposób:

Jednym z pierwszych, na które gracze natrafią jest [Dog Whistle] w bibliotece Szkarłatnego Klasztoru, który można zdobyć na Władcy Ogarów Lokseyu, którego można uzyć 3 razy. Zwierzak obronny będzie bronił swego właściciela, atakując tego, kogo atakuje właściciel, co może doprowadzić do zaatakowania niechcianych celów, dlatego warto usunąć zwierzaki obronne przed wejściem do instancji.

Towarzysze

Główny artykuł: Companion.

Towarzysze, zwane również małymi zwierzakami, minizwierzakami, zwierzakami gracza lub zwierzakami pasywnymi w odróżnieniu od tych zwierzaków, które pomagają w walce, podczas gdy pełnią funkcję czysto estetyczną. Nie potrafią walczyć czy odpowiadać na komendy z wyjątkiem określonych czynności.

Małe zwierzaki można pozyskać w następujący sposób:

  • Jako nagrodę dla posiadaczy edycji kolekcjonerskich World of Warcraft (np. Mini-Diablo czy Zergling).
  • Kupić u handlarzy (np. sowy czy koty).
  • Konstruować dzięki inżynierii (mechaniczne wiewiórki).
  • Czasami można znaleźć je jako zdobycz u zabitych potworów (papugi można znaleźć u wrogów w Martwych Kopalniach).
  • Pozyskać poprzez zadania (np. Kurczak z Ziem Zachodnich).
  • Po posiadaniu co najmniej jednego zwierzaka możliwe jest schwytanie kolejnych na drodze Bitwy Zwierzaków.

Kontrola umysłu

Quest The Fel and the Furious TCG.jpg

Kontrola Fel Rozrywacza.

Humanoidy, nie będąc faktycznie zwierzakami, mogą jako takie służyć graczom dzięki kontroli umysłu lub dzięki przedmiotowi [Gnomish Mind Control Cap]. Kontrolując postać, gracz otrzymuje dodatkowy pasek akcji pozwalający na kontrolę humanoida.W PvP kontrola trwa 8 sekund i pozwala jedynie na ruch oraz użycie podstawowego ataku wręcz, umiejętności postaci pozostają niedostępne.

Inne efekty podobne do kontroli umysłu:

Uwagi

  • W danej chwili można posiadać tylko jednego zwierzaka bojowego i towarzysza. Nie ma natomiast limitu w przypadku zwierzaków obronnych; rycerze śmierci specjalizujący się w drzewie Krwi mogą posiadać pod kontrolą 16 stworzeń (10 ghuli dzięki umiejętności [Army of the Dead], jednego wskrzeszonego ghula, cztery krwioczerwie dzięki umiejętności [Blood Parasite] oraz jedną tańczącą broń dzięki umiejętności [Dancing Rune Weapon].