Fandom

WoWWiki

Old Ironforge

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Magni in Old IF.jpg

Magni Bronzebeard spetryfikowany w Starej Ironforge.

Stara Ironforge, znana również jako Zgromadzenie Thanów, to obszar zlokalizowany pod krasnoludzką stolicą w Ironforge. To tutaj król Magni Bronzebeard podjął się wykonania starożytnego tytanicznego rytuału, by porozumieć się z duchami ziemi, co przypłacił przemienieniem w kamień.

W The Shattering

WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.

Gdy Magni otrzymał od swego brata Branna pochodzące od ziemnych tablice, zdecydował się na ich podstawie podjąć próbę odkrycia natury poprzedzających Kataklizm niepokojów (poprzez stanie się "jednością z ziemią"). By tego dokonać, nakazał otwarcie wrót Starej Ironforge, gdzie miał zostać odprawiony mistyczny rytuał. Ciężki klucz do bramy musiał być niesiony przez dwóch krasnoludów, którzy musieli wspiąć się na drabiny, by dosięgnąć zamka. Ścieżka zawiodła króla w towarzystwie Anduina Wrynna, Muninna Magellasa, Doradcy Belgruma, Wysokiego Kapłana Rohana i Reyny Stonebranch do wielkiej jaskini. Niespodziewanie świeży dywan wił się po schodach prowadzących na platformę zdolną pomieścić sporą grupę osób, z której wychodziły schody w dół. Sklepienie jaskini stworzone było z diamentu. Uzbrojony w zwój oraz miksturę Magni przeprowadził rytuał. Słuchając inkantacji, Anduin nazwał to miejsce "sercem ziemi". Rytuał prawdopodobnie się powiódł, jednak król Bronzebeard został przemieniony w diament i "umarł".

W World of Warcraft

W Wysokim Tronie w Ironforge po lewej stronie przy wejściu znajdują się otwarte wrota. Prowadzą one do podziemnej komnaty Starego Ironforge. Tam stoi przemieniony w diament Magni Bronzebeard, przy którym straż pełnią Doradca Belgrum, Honorowy Strażnik Dunstad oraz kilku innych gwardzistów. Znajdują się tu również trzy wielkie księgi.

Tło w RPG

The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Znane również jako Hala Thanów Stara Ironforge jest wielkim naturalnym kompleksem jaskiń na najniższych poziomach Ironforge. Jest to arcydzieło natury; żaden krasnolud nie tknął jaskini kilofem, królowie Ironforge udawali się tu na wieczny spoczynek, stoi tu równeiż stary tron. Wśród jaskiń stoi również Żelazna Kuźnia - być może najwspanialszy kiedykolwiek odkryty artefakt tytanów. Krasnoludy nie używają tego świętego kowadła, lecz używają jej do uświęcenia miejsca składania najznamienitszych zmarłych oraz symbolu swej potęgi. Brann Bronzebeard wierzy, że gdy krasnoludy odkryją prawdę o swym pochodzeniu, znajdą lepszy sposób na użycie Żelaznej Kuźni. Wierzy on, że tytani nie bez powodu ją tu zostawili.

Uwagi

  • Chociaż Stara Ironforge od początku była obecna w grze, to aż do aktualizacji 4.1.0 pozostawała strefą zamkniętą (co z kolei skłaniało wielu graczy do próby przedostania się tam). W czasie jednej z wersji PTR aktualizacji 3.1.0 w komnacie tronowej Ironforge pojawiły się działające wrota, po których otwarciu widać było legalną ścieżkę do Starego Ironforge, przegrodzoną jednak niewidzialnym murem. Gdy aktualizacja weszła w fazę finalną, wrota znów były bezużyteczne.

Zmiany w aktualizacjach

  • Cataclysm Patch 4.1.0 (2011-04-26): Otwarto; Magni Bronzebeard i inni NPC zostali dodani.

Więcej w Fandom

Losowa wiki