Wikia

WoWWiki

Obszar startowy

Dyskusja0
2578stron na
tej wiki

Obszary startowe to krainy, gdzie gracze rozpoczynają grę w World of Warcraft jako postacie poziomu pierwszego, zależnie od wybranej rasy. Gracze mają mniej lub bardziej dowolność w podróżowaniu z obszaru startowego, jednak generalnie rekomendowane jest ukończenie zadań w i wokół obszaru startowego.

We wszystkich obszarach startowych znajduje się mała wioska, przyczółek lub miasteczko z nauczycielami wszystkich klas dostępnych dla rasy kontrolującej obszar. Nie ma tutaj nauczycieli profesji ani gospód, jednak gdy gracz po raz pierwszy użyje kamienia przywołania, zostanie teleportowany do głównej osady obszaru startowego. Gdy zmieni on ustawienie swego kamienia przywołania, nie może już na powrót ustawić go na obszar startowy. Drugie rozszerzenie dodaje nowy obszar, gdzie rozpoczynają rycerze śmierci. Nowi rycerze śmierci nie rozpoczynają na Wschodnich Ziemiach Plagi, lecz w instancji mocno przypominającej Wschodnie Ziemie Plagi.

Mimo że wszystkoe obszary startowe są chronione przez strażników poziomu 65, nie ma prawdziwej potrzeby ich utrzymywania, gdyż NPC w obszarach startowych nie są oznaczeni do walki PvP, więc nie mogą zostać zabici przez weogich graczy, nawet na serwerach PvP. Stało się tak zapewne, by uniemożliwić wrogim graczom zabijanie początkowych NPC rozdających zadania, co mogłoby zniechęcać nowych graczy do gry.

Obszary startowe
Rasa Kraina Obszar Osada Drugie miasto
Przymierze
Krasnoludy, Gnomy Dun Morogh Dolina Zimnej Grani Anvilmar Kharanos
Ludzie Las Elwynn Dolina Northshire Opactwo Northshire Goldshire
Nocne elfy Teldrassil Polana Cienia Aldrassil Dolanaar
Draenei Bc icon Wyspa Lazurowej Mgły Dolina Ammen Miejsce rozbicia Lazurowa Straż
Worgeni Cata-Logo-Small Gilneas (?) Duskhaven (?)
Horda
Opuszczeni Polany Tirisfal Deathknell Deathknell Brill
Orkowie, trolle Durotar Dolina Prób Nora Brzytwowe Wzgórze
Taureni Mulgore Płaskowyż Czerwonej Chmury Obóz Narache Osada Krwawe Kopyto
Blood elf Bc icon Lasy Wiecznej Pieśni Wyspa Sunstrider Słoneczna Iglica Plac Sokolego Skrzydła/Osada Delikatnej Bryzy/Brak
Gobliny Cata-Logo-Small Kezan/Zagubione Wyspy Wybrzeże Rozbitego Statku Wybrzeże Rozbitego Statku (?)
Obie
Rycerze Śmierci Wrath-Logo-Small Szkarłatna Enklawa Acherus: Hebanowa Ostoja Acherus: Hebanowa Ostoja Brak

Więcej od Wikii

Losowa wiki