Fandom

WoWWiki

Northrend

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Northrend to skuty lodem najbardziej wysunięty na północ kontynent Azerothu a zarazem źródło Plagi. Znajduje się tam także Cytadela Korony Lodu, siedziba samego Króla Lisza. Kontynent ten stał się dostępny wraz z nadejściem kolejnego dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Historia

LOADSCREENNORTHREND.jpg

Ekran ładowania w Wrath of the Lich King

Początek

Często nazywany dachem świata Northrend to pokryte wiecznym lodem ziemie leżące na dalekiej północy. Niegdyś były one częścią Kalimdoru; do czasu kataklizmu zwanego Rozbiciem Świata; kiedy to zostały oddzielone. Ziemie, które znane są teraz jako Northrend dryfowały na północ. W wyniku zmian klimatycznych zapoczątkowanych drastycznym spadkiem temperatur zginęła spora część dotychczasowych mieszkańców. Jednymi z nielicznych ocalałych byli Agirowie. Na wpół humanoidalne, a na wpół insektoidalne istoty. Po tysiącach lat ewolucji Agirowie stali się Nerubianami: złowrogą i cichociemną rasą pająko-ludzi. W nielicznych grupkach ocaleli także Trolle, które nie były wyzwaniem dla Nerubiańskiego Imperium. W Northrend znajduje sie Dragonblight: olbrzymia lodowa równina pokryta kośćmi tysiąca smoków. Wyczuwające rychłą śmierć osobniki tej rasy podążały do Northrend by spocząć przy swych przodkach. Niebeskie Smoki dowodzone przez enigmatycznego Malygosa trzymają pieczę nad Dragonbligth, by mieć pewność, że spokój przodków nie zostanie zakłócony. Niebieskie Smoki wywiązywały się ze swych obowiązków przez tysiące lat, aż do przybycia Króla Lisza…

Przybycie Króla Lisza

Northrendentryconc.jpg

Artystyczna wizja Northrend

Po tym jak Ner'zhul został złapany i torturowany przez Kil'jaedena, tenże władca demonów przemienił go w czystą energię zła. Od teraz znany jako Król Lisz został uwięziony w bryle lodu a następnie zesłany do Azeroth. Więzienie Ner'zhula zostało osadzone na szczycie największego lodowca Northrend znanego jako Korona Lodu. Stąd Król Lisz przy pomocy siły umysłu zniewolił wiele tutejszych form życia. Między innymi Lodowe Trolle oraz Wendigo. Nerubianie zdając sobie sprawę z zagrożenia wypływającego ze strony Ner’zhula zaatakowali jego zniewoloną armię rozpoczynając w ten sposób Wojnę Pająków.

Po 10 latach wojny Nerubianie zostali pokonani przez niesłabnącą armię Króla Lisza zasilaną ciałami poległych przeciwników. Większość Nerubian została zabita i przemieniona w nieumarłych. Ci którzy przetrwali spiskują przeciw przeciwnikowi. Opanowawszy Dragonblight Król Lisz wykorzystując szczątki smoków powołał do istnienia swe ulubione sługi Lodowe Żmije. Widząc swoje zwycięstwo Król Lisz skierował swoją uwagę na Lordaeron. Przy schyłku Trzeciej Wojny książe Arthas podążył za Nthrezim Mal’Ganis na zimną północ celem powstrzymania Plagi. Jednocześnie Illidan wraz z Nagami i Krwawymi Elfami starali się dotrzeć do Tronu Mrozu i zakończyć żywot Króla Lisza. Inwazja ta została powstrzymana przez Arthasa oraz Anub’arak przez co Król Lisz zdołał połączyć się z Arthasem i jednocześnie uwolnić się z lodowego więzienia. Obecnie Król Lisz sprawuje władze nad całym Northrend. Ostatnimi, którzy próbowali sprzeciwić się jego woli byli zakonnicy ze Szkarłatnej Krucjaty. Mimo, iż zdołali dotrzeć, aż do Lodowej Korony straty w ich szeregach zmusiły ich do odwrotu. Po odwrocie główne siły zakonu osiedliły się na Ziemiach Plagi. Rozbite siły Barean Westwind's można znaleźć na Zamarzniętym Wybrzeżu, gdzie statek widmo ostrzega o tym, by nie podpływać zbyt blisko wybrzeża Northrend.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Wotlk Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.

Northrend jest areną drugiego kolejnego rozszerzenia World of Warcraft. Nowy dodatek rozmiarami będzie przypominał swojego poprzednika - World of Warcraft: TheBurning Crusade. Kontynent będzie posiadać dziesięć krain czekających na nowych śmiałków, natomiast poprzednie rozszerzenie posiadało siedem krain w Outland oraz po dwie startowe lokacje dla draenei oraz krwawych elfów. Co do samej wielkości obszarów będziemy mogli spotkać takie olbrzymy jak Borealna Tundra czy Smocze Cmentarzysko oraz mniejsze obszary np. Basen Scholazar. Patrząc jednak całościowo Northrend ma być większe od Outland o kilka obszarów, a największe z krain Outland będą mniejsze od największych krain z Northrend. W przeciwieństwie do Outland nie będzie barier w postaci wymaganego poziomu, po którego zdobyciu można by udać się do Northrend.

Obszary

Map-Northrendbeta.jpg

Mapa Northrend z wersji Beta

Wrath of the Lich King obszary oraz poziomy:

Instancje

Tubylcze rasy oraz gatunki

Więcej w Fandom

Losowa wiki