Wikia

WoWWiki

Nerubian Empire

Dyskusja0
2640stron na
tej wiki
Icy Depths - Floor Hole

Głęboko pod powierzchnią Northrend leży starożytne imperium nerubiańskie

Imperium Nerubiańskie było domem nerubian przed tym, jak pokonał ich Król Lisz. Część pozostałości, które rozciągały się pod ziemią pod niemal połową Northrend, wciąż można odnaleźć.

Historia

Befouled Terrace

Splugawiony Taras w Ahn'kahet

Narodziny

Po tym, jak Azj'Aqir, imperium rasy Aqir, zostało zniszczone przez trolli Gurubashi i Amani, nerubianie uciekli na północ i założyli imperium na zamarzniętych pustkowiach. Nie jest wiadome, jaki wpływ miało na to Wielkie Rozbicie, jednak nerubianie rozwinęli wysoką kulturę i wspaniałą architekturę, dzięki której zbudowali królestwo pod mroźnymi pustkowiami Northrend. Stolicę nazwali Azjol-Nerub, która to nazwa czasami była przyjmowana dla całego imperium.

Wojna Pająka

Główny artykuł: Wojna Pająka

Gdy Król Lisz urósł w siłę, zaczął wojować z nerubianami w wojnie zwanej Wojną Pająka. Po dziesięciu latach walk, nieumarli wdarli siędo królestwa i zniszczyli podziemne świątynie. Większość nerubian została zabita i wskrzeszona, natomiast pozostali przy życiu ukryli się w najgłębszych zakątkach królestwa.

The Frozen Throne

Pozostałe przy życiu krasnoludy Muradina, dowodzone przez Baelguna Flamebearda, podbiły opanowały wejście do imperium i założyły Straż Bramy. Gdy Illidan Stormrage użył Oka Sargerasa do zniszczenia Lodowej Korony, trzęsienia ziemi przez niego wywołane uwolniły beztwarzowych, którzy zajęli wyższą część królestwa. Pozostali przy życiu nerubianie i krasnoludy zostali niemal do nogi wybici, gdy Arthas przedzierał się przez labirynt, by dotrzeć do Cytadeli Lodowej Korony. Arthas zniszczył również większość pułapek i skarbów, które wciąż się tam kryły.

Dziś

Naz'anak- The Forgotten Depths

Naz'anak: Zapomniane Podnóża

Zniszczone królestwo jest obecnie zamieszkane przez nielicznych ocalałych nerubian, nieumarłe sługi Króla Lisza i Beztwarzowych, którzy ostatnio wsparli członków klanu Młota Półmroku.

Znane regiony

Więcej od Wikii

Losowa wiki