Wikia

WoWWiki

Ner'zhul

2832strony na
tej wiki
Dyskusja0
Ten artykuł dotyczy Ner'zhula za życia jako ork. Zobacz hasło Lich King, jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś o jego dalszej egzystencji.
Jeśli z kolei szukasz informacji o postaci z World of Warcraft: Warlords of Draenor, zobacz hasła Ner'zhul (Warlords of Draenor) lub Ner'zhul (tactics).
Neutral
Ner'zhul
Image of Ner'zhul
Tytuł Starszy Szaman, Wódz Hordy Draenoru
Płeć Mężczyzna
Rasa Ork (Humanoid)
Klasa
  • Szaman
  • Przynależność
    Stanowisko Wódz Hordy Draenoru, Starszy Szaman i Wódz klanu Cienistego Księżyca (dawniej)
    Lokacja
    Status Król Lisz
    Krewni
  • Rulkan (żona)
  • Studenci
  • Gul'dan
  • Kompani
  • Bolvar Fordragon (połączenie dusz jako Król Lisz)
  • Starszy szaman Ner'zhul był wodzem Hordy w Draenorze, przewodził klanom które nie zostały schwytane po zniszczeniu Mrocznego Portalu wiodącego do świata Azeroth. Podstępnie zachęcony do zawarcia Paktu Krwi z Kil'jaedenem, tym który zmusił orków do służenia Płonącemu Legionowi. Po Drugiej Wojnie otworzył liczne portale w Draenorze, próbując szukać nowych krain do ucieczki i podboju, niestety został złapany przez Kil'jaedena. Jego śmiertelna postać została zniszczona, a duch został przekształcony w widmo znane jako Król Lisz, który z kolei został uwięziony w magicznym lodzie Tronu Mrozu na szczycie Lodowej Korony w odległym Northrend.

    Powstanie Hordy

    Ner zhul2.jpg

    Ner'zhul w animacji z Warcraft II

    Zobacz także: Rise of the Horde

    Ner'zhul był wodzem oraz starszym szamanem klanu Cienistego Księżyca oraz jedną z najpopularniejszych postaci w społeczeństwie orków. Był podziwiany,respektowany i czczony za głębokie więzi łączące go z duchami , był też najbliższy osiągnięcia statusu jedynowładcy przed utworzeniem Hordy. Niestety głęboko we wnętrzu Ner'zhul pożądał mocy której nie posiadał...

    Pewnego dnia skontaktował się z duchem swojej zmarłej partnerki Rulkan(z którą regularnie rozmawiał), która ostrzegła go o zagrożeniu ze strony draenei, którzy planowali zniszczenie orków. Po kilku nocach przedstawiła go Kil'jaedenowi, "Wielkiemu", który zaczął opowiadać mu o zdradzie draenei. Chociaż Ner'zhul był podniecony wizją uratowania swojego ludu (oraz respektem i mocą, których tak skrycie pożądał), dziwiło go, dlaczego duchy przodków już do niego nie przemawiają.

    Ner'zhulowi udało się nakłonić resztę klanów do ataku na osiedla draenei, co przedstawił jako rozkaz przodków, ale gdy widział coraz więcej draenei był coraz bardziej skonsternowany; pomijając rogi, ubiór i odcień skóry, Kil'jaeden wydawał się bardzo podobny do draenei, jednak pałał on nienawiścią do boskiej istoty Velena.. Szukając odpowiedzi udał się na rozmowę z duchami na górę Oshu'gun, znaną też jako "Góra duchów". Był przerażony gdy przodkowie powitali go jako potwora, a prawdziwa Rulkan objawiła mu prawdę: Kil'jaeden cały czas nim manipulował.

    Ner'zhul odciął się od swojego demonicznego pana, ale jego były uczeń Gul'dan, podążył za nim, żądny własnej potęgi poinformował Kil'jaedena o zdradzie szamana. Kil'jaeden, zawsze skory nagradzać dobrą służbę przekazał wpływy Ner'zhula Gul'danowi a sam szaman został zdegradowany i pozbawiony swoich wpływów. Kil'jaeden zmusił Ner'zhula, by patrzył bezradnie, jak jego ludzie zatracają się w żądzy krwi i magii czarnoksięskiej. Był niezdolny do powstrzymania Rady Cienia znając wszelkie ich tajemnice ale nie mogąć żadnej ujawnić.

    Ale Gul'dan stał się nieostrożny. Myśląc, że Ner'zhul jest kompletnie pozbawiony mocy, pozwolił swemu byłemu nauczycielowi na dostęp do wszelkich dokumentów Rady, i w ten oto sposób Ner'zhul dowiedział się, że Kil'jaeden planuje napoić orków Krwią Mannorotha.Osłabiona pozycja Ner'zhula i zgubny wpływ Gul'dana oznaczały, że nie bedzie go słuchac żaden z wodzów za wyjątkiem jednego.

    W wyniku anonimowej rady Ner'zhula Durotan z klanu Lodowego Wilka,wraz ze swoim klanem odmówił wypicia krwi Mannorotha i w ten sposób ocalił się od najgorszego spaczenia. Niestety tylko Durotan i jego partnerka Draka byli jedynymi, którzy wiedzieli o czynie Ner'zhula - a sekret ten zginął wiele lat później wraz z nimi. Do dziś nikt nie wie, że najwiekszy wróg Azeroth ocalił orków przed całkowitym wypaczeniem.

    Za Mrocznym Portalem

    NerzhulWoW.jpg

    Ner'zhul, trailer Black Temple

    Zobacz także: Beyond the Dark Portal

    Po porażce Hordy w Drugiej Wojnie Sojusz zepchnął orków do Strzaskanej Krainy, definitywnie niszcząc portal. W Draenorze Ner'zhul został poważnie ranny w wyniku eksplozji portalu. Przez dwa lata zbierał walczące ze sobą klany, do chwili gdy Teron Gorefiend wysnuł plan otwarcia nowych portali i znalezienia nowych ziem do podboju dla Hordy. Teron udał się do starego szamana i spytał czy ten poprowadzi Hordę raz jeszcze. Ner'zhul od momentu wyzdrowienia poprowadził swój klan do Doliny Cienistego Księżyca , gdzie zaczęły go nękać wizje jego własnej śmierci (prawdopodobnie zapowiedź jego przyszłego losu). Z tego powodu namalował na swej twarzy białą czaszkę. Gdy Gorefiend , nieumarły twór, przybył do niego, Ner'zhul nie był zaskoczony, a po krótkiej rozmowie przystał na plan Gorefienda i zgodził się otworzyc więcej portali. By plan mógł się powieść, trzeba było zdobyć cztery artefakty z Azeroth: Czaszkę Gul'dana, Księgę Medivha, Inkrustowane Berło Sargerasa oraz Oka Dalaranu.

    Pierwszy zdobyty przedmiot - Czaszka Gul'dana, szybko zaczęła wpływać na starego szamana. Jego dawny uczeń przemawiał do Ner'zhula poprzez swoje szczątki. Ner'zhul zaczął zajmować się coraz bardziej własną mocą i interesem, niż interesem Hordy.

    Po zdobyciu wszystkich artefaktów przystąpił do otwierania portali w Draenorze. Czując pod sobą moc kontrolowania całej magii Draenoru, Ner'zhul przestał dbać o dobro Hordy, zaczynając myśleć tylko o powiększaniu swojej potęgi. W tym dążeniu wysyłał swych popleczników przez portale, porzucając Hordę. Obris, jeden z jego sług, sprzeciwił się wyborowi swego pana o opuszczeniu reszty Hordy. W odpowiedzi Ner'zhul odepchnął go; więcej mu na orkach nie zależało. Zachłyśnięty mocą, o której wcześniej mógł tylko śnić, żądza Ner'zhula go pochłonęła, a wszelki honor i altruizm, które niegdyś mieszkały w jego duszy, zanikły, gdy wraz ze swymi sługami przekroczył pierwszy z potali, pozostawiając resztę orczej Hordy własnemu losowi. Szalone energie, które wzbudziło jego zaklęcie, rozerwały planetę chwilę potem, gdy Ner'zhul ją opuścił, a ze strzaskanego świata powstało Outland.

    Ner'zhul.jpg

    Narodziny Króla Lisza

    Główny artykuł: Lich King

    Po przejściu przez jeden z portali, Ner'zhul i jego poplecznicy zostali natychmiast schwytani przez Kil'jaedena. Ciało starszego szamana zostało rozerwane na strzępy, choć jego duch pozostał przy życiu. Zgadzając się ponownie służyć demonowi, Ner'zhul został przykuty do Tronu Mrozu. Jego percepcja, zdolności mentalne i magiczne niesamowicie wzrosły. W ten oto sposób narodził się Król Lisz. Jako Król Lisz Ner'zhul samodzielnie władał Plagą do czasu, gdy połączył się z Arthasem Menethilem. Los Ner'zhula po śmierci Arthasa i intronizacji Bolvara Fordragona jako nowego Króla Lisza pozostaje nieznany.

    Umiejętności

    Ner'zhul miał dar przewidywania przyszłości i wszystko, co widział rzeczywiście miało się spełnić. Przewidział wiele wydarzeń mających miejsce w World of Warcraft, między innymi :

    Cytaty

    • Śniłem o tobie. Miałem wizje śmierci a teraz tu jesteś.
    • Gul'dan i jego szalone plany — powstaja i niszczą życie nawet zza grobu! Ty i twoje plany! Ile mocy przyniesie ci sukces? Moc to jedyna rzecz, jaka obchodzi tych drani z Rady Cienia!
    • Pozostali orkowie są zgubieni. Zrobili, co do nich należało. Od teraz wszystko, co zbierzemy, bedzie tylko nasze. Ja jestem Hordą, i ja przeżyję. Wybierz mnie lub wybierz śmierć!
    • Jest tak wiele ,wiele więcej. Tak wiele, jeśli tylko ty potrafiłbyś dalej podążać tą scieżką.
    • Tak! Wiedziałem że dokonasz właściwego wyboru. Od tak dawna błądziłeś na krawędzi boskości, walcząc ze swoim człowieczeństwem, ale to już koniec. Chłopak cię powstrzymywał, ale teraz jesteś wolny. Jesteśmy jednością, Arthasie. Razem, jesteśmy Królem Liszem. Nie ma Ner'zhula, nie ma Arthasa — tylko jedno wspaniałe stworzenie. Z moją wiedzą możemy—

    Filmy

    thumb|300px|left|Ner'zhul opanowuje Mroczny Portal

    Poprzednik:
    Nikt
    Stanowisko:
    Wódz klanu Cienistego Księżyca
    Następca:
    Nieznany, prawdopodobnie Teron Gorefiend

    Poprzednik:
    Nikt
    Stanowisko:
    Władca Draenoru
    Następca:
    Magtheridon (Jako pan Outland)

    Poprzednik:
    Nikt
    Stanowisko:
    Twórca Hordy
    Następca:
    Gul'dan oraz Blackhand

    Poprzednik:
    Gul'dan (jako pan Czarnej Cytadeli )
    Stanowisko:
    Władca Fortecy Cienistego Księżyca
    Następca:
    Magtheridon (Mistrz Czarnej Cytadeli)

    Poprzednik:
    Orgrim Doomhammer
    Stanowisko:
    Wódz Hordy
    Następca:
    Orgrim Doomhammer oraz Thrall (Nowa Horda)

    Poprzednik:
    Nikt
    Stanowisko:
    Król Lisz Plagi (sam)
    Następca:
    Arthas Menethil oraz Ner'zhul (połączone dusze)

    Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
    Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
    Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
    Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
    Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol i Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki