FANDOM

NecrolyteWC1

Nekrolita

Nekrolici to orkowie, którzy praktykują religie swojej rasy. Kierują oni ciemnymi mocami, które utrzymują kontrolę nad Ziemią. Połączeni ze zwierzchnictwem niższych poziomów, Nekrolici mają moc, aby pokierować wszystkim co jest mroczne i złe, włączając w to ożywianie poległych wojowników, czyniąc z nich część armii nieumarłych. Poprzez ceremonie wykonywane w świątyniach, uczą się jak wypaczać istotę mroku, aby móc użyć jej do własnych celów.

Nekrolici posługują się magią ściśle powiązaną z nekromancją. Wielu z nich służyło Hordzie podczas Pierwszej Wojny.

Orkowy NekrolitaEdytuj

PochodzenieEdytuj

W czasie, gdy Płonący Legion próbował wpłynąć na orków, Gul'dan otworzył szkołę nekromancji, gdzie Kil'jaeden mógł nauczać swoich pierwszych nekrolitów.

Podczas Pierwszej Wojny głównym zadaniem nekrolitów było wspomaganie orkowych sił oddziałami nieumarłych, podobnie jak to robili nekromanci Plagi dziesiątki lat później. Dopóki sami nie posiedli innych magicznych umiejętności byli dość marni w porównaniu z orkowymi czarnoksiężnikami.

Rzeź NekrolitówEdytuj

Na nieszczęście dla nekrolitów dojście do władzy Orgrima Doomhammera było początkiem ich końca. Po tym jak Doomhammer oszczędził życie Gul'dana, ten obiecał mu stworzenie armii nieumarłych jeźdźców obeznanych z magią. Nekrolici nie byli w stanie poradzić sobie z takim zadaniem, co rozzłościło Gul'dana. Dostrzegał jednak w nich wielki potencjał, ale dopóki byli żywi, nie dawali mu tego czego chciał. Gul'dan rytualnie zabił ich wszystkich (z tych co pozostali przy życiu i służyli mu po tym jak Orgrim Doomhammer przeprowadził na większości z nich egzekucję). Następnie rozpoczął tworzenie rycerzy śmierci. Każdy z rycerzy obdarzony był specyficznym klejnotem, dzięki któremu jego moc była potężniejsza. W te klejnoty Gul'dan wtłaczał surową moc dopiero co zabitych nekrolitów.

OcaleniEdytuj

Okazuje się jednak, że nie wszyscy niekrolici odeszli w zapomnienie. Jeszcze kilku z nich można znaleźć wśród orków w Azeroth i Outlandzie oraz na Rozbitych Wyspach.

Ważniejsi NekroliciEdytuj