Fandom

WoWWiki

Nagrand

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Neutralne Nagrand
Poziomy: 64-67
Nagrand 1.jpg
StolicaHalaa
PopulacjaNieznana
RasyBroken Złamani
Mag'harMag'har Mag'har
DraeneiDraenei Draenei
Blood elfBlood elf Krwawe elfy
OgreOgreOgre Ogry
Gronn Gronnowie
DemonDemonDemonDemon Demony
Ethereal Ethereale
ElementalElementalElementalElemental Żywiołaki
Ustrój politycznyróżny
Główne osadyGardar
Telaar
Pomniejsze osadyKil'sorrow Fortress
Throne of Elements
LokacjaPołudniowo-zachodnie Outland

Nagrand to ostatni dziewiczy, nietknięty przez zniszczenie, obszar Outland. Leży na południe od Zangarmarsh, zachód od Lasu Terokkar oraz południowy zachód od Półwyspu Piekielnego Ognia.

W centrum krainy znajduje się neutralne miasto Halaa, które może zostać opanowane przez jedną z frakcji. Ktokolwiek je zajmie, zyska dostęp do licznych profitów, między innymi do NPC oferujących zadania, przyjmujących zbierane na wrogach przedmioty, handlarzy, nauczycieli i innych. Frakcja przeciwna naturalnie pozbawiona zostanie dostępu do tych wszystkich elementów, co samo w sobie jest zachętą do oblężenia i odbicia miasta.

Historia

Nagrand - w języku orków "Kraina Wiatrów" - był pierwotnie ojczyzną klanu Lodowego Wilka i miejscem spotkań orków, gdzie dwa razy do roku odbywały się święta Kosh'harg. Klany zbierały się u stóp świętej góry, Oshu'gunu, by złożyć podziękowania duchom.

Podczas wojny z draenei prorok Velen i podlegli mu kapłani dostali się do Oshu'gunu - który w rzeczywistości jest statkiem, który przywiózł ich do Draenoru - gdzie zostali wzięci do niewoli przez Durotana i klan Lodowego Wilka. Krótko potem Durotan uwolnił ich (argumentując, że oni sami oddali się w niewolę i nie przynosi to żadnej chwały). Gdy żywioły opuściły orków tutaj, w cieniu Oshu'gunu, Gul'dan przedstawił orkom magię czarnoksięską. Dziś Mag'har, orkowie, którzy nie wypili krwi Mannorotha i odcięli się od splugawionych klanów, zamieszkują te ziemie, podobnie jak Kurenai, Złamani draenei, którzy poszukują swego przeznaczenia.

Nagrand był jedną z pierwszych krain, które doznały ran od przeklętej magii, która spowodowała uschnięcie upraw, przemienienie żyznej gleby w jałowy pył i piasek, na którym nawet trawa nie chciała rosnąć, a wszelkie plony wydawały odór spalenizny. Jednakże w większości kraina pozostała niezniszczona tak, jak inne, dzięki czemu została nazwana mag'har, "niesplugawioną". Pozostała jedną z niewielu krain dawnego Draenoru (podobnie jak Pola Farahlonu i fragmenty Lasu Terokkar), które w większości wyglądają tak, jak przed splugawieniem świata.

Worldofwarcraft.com mówi na temat Nagrandu:

Nagrand to ostatni nieskażony rejon Outland. Jest to pradawna ojczyzna orków i serce wczesnego szamanizmu. Dziś jest to żyzna ostoja, gdzie żywiołaki egzystują ze śmiertelnikami na pokojowej stopie. Ogry wędrujące z Gór Krańca Ostrza, chcące zająć tę krainę jako swoje ziemie, są obecnie największym zagrożeniem dla nienaruszonego krajobrazu.

Geografia

Kil'sorrow Fortress.jpg

Forteca Kil'sorrow

Zielone i żółte trawiaste równiny przypominają nieco Mulgore i/lub Sawannę. Niebo jest fantastycznie zabarwione przez różowe strumienie energii płynące przez Wirującą Pustkę. Mimo że Nagrand ma podobną roślinność do Sawanny, to jest on bardziej zielony i posiada więcej podmokłych miejsc, jak również liczniejsze akweny. Tło muzyczne krainy przypomina o radości, spokoju i znacznej ilości smutku za zniszczoną krainą. Można w nim usłyszeć bezpośrednie nawiązanie do recytowanego fragmentu z arii "O Zittre Nicht" z opery Wolfganga Amadeusza Mozarta Zaczarowany Flet.

Mapa i subregiony

WorldMap-Nagrand.jpg
Abandoned ArmoryAeris LandingAncestral GroundsArena Floor
The Barrier HillsBurning Blade RuinsClan WatchElemental Plateau
Forge Camp: FearForge Camp: HateGaradarHalaa
Halaani BasinThe High PathKil'sorrow FortressLake Sunspring
Laughing Skull CourtyardLaughing Skull RuinsThe Low PathMag'hari Procession
Nesingwary SafariNorthwind CleftOshu'gunThe Ring of Blood
The Ring of TrialsSkysong LakeSouthwind CleftSpirit Fields
Sunspring PostTelaarTelaari BasinThrone of the Elements
The Twilight RidgeWarmaul HillWindyreed PassWindyreed Village
Zangar Ridge

Punkty podróży

Nagrand.jpg

Grafika koncepcyjna

Alliance 15.png Trasy lotów z Telaaru

Horde 15.png Trasy lotów z Garadaru

Obszary elitarne

Nagrandcrystal.jpg

Grafika koncepcyjna Oshu'gunu

Areny

Światowe PvP

  • Halaa: w centrum Nagrandu Przymierze i Horda walczą o kontrolę nad płaskowyżem Halaa i jego surowcami. Przeciwnicy mogą korzystać z gniazd wywern znajdujących się nieopodal czterech mostów linowych prowadzących do miasta, by bombardować strażników, handlarzy i przeciwników PvP, jeśli dostaną się w ich zasięg. Gdy 15 strażników NPC miasta zostanie zabitych, frakcja najeżdżająca może zająć Halaa jako swoje miasto, jeśli będą w stanie osadzić i obronić flagę w centrum miasta. Frakcja, która opanuje miasto otrzyma wspomagacz Siła Halaanich (zwiększa zadawane obrażenia każdego typu o 5%), który obowiązuje wszystkich z danej frakcji na obszarze całego Nagrandu.

Główne frakcje

Nagrandravine.jpg

Grafika koncepcyjna

Obszary przyległe

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Zangarmarsh Neutral 15.gif 60-64 Północ Pieszo przez przesmyki na północy lub lecąc z Telaar do Telredor bądź z Gardar do Zabra'jin
Terokkar Forest Neutral 15.gif 62-65 Południowy wschód Pieszo przez przesmyk na południowym wschodzie lub lecąc z Telaar do Allerian Stroghold
Shattrath Neutral 15.gif 60-70 Wschód Pieszo przez opanoowane przez Aldorów przejście na wschodzie lub lecąc z Telaar lub Gardar

Ważne postacie

Nagrandofficial.jpg

Miasto orków Garadar

Zadania

Główny artykuł: Nagrand quests

Surowce

Telaar sky view.jpg

Miasto draenei Telaar

Dzikie stworzenia

Halaa Main.jpg

Neutralne miasto Halaa

Więcej w Fandom

Losowa wiki