Fandom

WoWWiki

Moonwell

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Moonwell.jpg

Księżycowa studnia

Moonwell ruins of constellas.jpg

Spaczona księżycowa studnia w Felwood

Moonwell - bądź Moon Well - czyli Księżycowa Studnia, to otoczony kamienną cembrowiną basen pełen migoczącej wody o magicznych właściwościach. Są to obiekty budowane przez nocne elfy i nierozwiązalnie związane ich kulturą. Dlatego też spotyka się je na terenach kontrolowanych przez tą rasę obecnie lub w przeszłości, bądź w osadach ich sojuszników. Za pośrednictwem studni elfy kontrolują oraz odnawiają swe moce magiczne. Druidzi czerpią pożytek z ich właściwości, zaś Wartowniczki czczą je jako ołtarze poświęcone księżycowej bogini Elune.

Niewiele wiadomo o pochodzeniu tych konstrukcji. Według niektórych przekazów buduje się je w świętych miejscach, pod którymi znajdują się przecięcia linii energii magicznej - ley lines - pokrywających kontynenty Azeroth. Same nocne elfy twierdzą, że studnie te zawierają wody Studni Wieczności, pradawnego źródła magii, tętniącego w centrum ówczesnego Kalimdoru. Jakkolwiek by nie było, nie sposób zaprzeczać mocom księżycowych studni. Ich wody dostarczają życiodajnych sił i odnawiają manę żywych istot. Mogą czasowo ukoić uzależnienie wysokich elfów od energii magicznej.

W okolicach księżycowych studni wyrastają księżycowe jagody - moonberries - z których sfermentowanych owoców destyluje się elfi alkohol o odświeżającym działaniu - Moonberry Juice.

Niestety, księżycowe studnie mogą paść ofiarą skażenia mocą demonów - prawdopodobnie chodzi tu o skażenie felem. Taka studnia nie traci mocy, ale kontakt z jej wodami grozi straszliwą mutacją. Taki proces wykorzystują - i są zań odpowiedzialne - satyry - bowiem skażona studnia powoduje transformację nocnych elfów w przedstawicieli tejże rasy, powiększając szeregi tych sług Płonącego Legionu. Nie wiadomo, czy spaczone studnie oddziałują analogicznie na przedstawicieli innych ras humanoidalnych.

Zastosowanie księżycowych studni w World of Warcraft

Lista znanych księżycowych studni

Moonwell Shaeldryn.jpg

Studnia driady Shel'dryn w północnym Ashenvale

Moonwell ashenvale.jpg

Księżycowa studnia w południowym Ashenvale

Kalimdor

Eastern Kingdoms

Outland

Northrend

Księżycowa Studnia w Warcraft III

Moonwell.gif

To budowla Warty Nocnych Elfów, zapewniająca 10 jednostek żywności i mogąca leczyć pobliskie jednostki.

Księżycowe Studnie to uświęcone zbiorniki świętych wód Studni Wieczności - jeziora magicznych mocy, które daje moc mistycznemu Drzewu Świata. Po uzupełnieniu zapasów wody, studnie te dostarczą życiodajnych sił oddziałom nocnych elfów; trzeba też pobudować nowe, gdy rośnie liczba elfowych wojowników.

Uzupełnienie many i życia

Korzystając ze skupionej mocy Studni Wieczności, Księżycowe Studnie pozwalają uzupełnić manę i zdrowie sprzymierzeńców, którzy zaczerpną z nich wody. W nocy wody w studni przybierają na nowo, by zapewnić zapas na kolejny dzień.

Więcej w Fandom

Losowa wiki