Fandom

WoWWiki

Mok'Nathal clan

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Horde Mok'Nathal, The Sons of Nath
Mok'nathal.jpg
PrzywódcaLeoroxx small Leoroxx
Rasy
OgreOgreOgre Ogry
OrcOrc Orkowie
StolicaMok'Nathal Village, Blade's Edge Mountains

Klan Mok'Nathal ("Synowie Natha") to klan pochodzący pierwotnie z Draenoru. Składa się głównie z półogrów, jednak obecnie rekrutuje się również z członków innych ras. Organizacja stoi na krawędzi zagłady, a Rexxar jest jedyn z ostatnich jej przedstawicieli w Azeroth. Utrzymują oni jeszcze jedną, ostatnią siedzibę w Outland - Osadę Mok'Nathal, leżącą we wschodniej części Gór Krańca Ostrza.

Przypuszczało się, że półogry mok'nathal są gatunkiem wymarłym, lecz od czasu wypraw Rexxara zaczęli się znowu pojawiać. Obecnie żyje ich nie więcej niż dwie setki.

Członkowie klanu

Grikka.jpg

Grikka, przykład Mok'Nathal płci żeńskiej

Wszyscy, poza Rexxarem, przebywają w Osadzie Mok'Nathal. Rexxara można spotkać nieopodal Fortecy Władcy Burz

Historia

Nie wiadomo, jak mok'nathal przybyli do Azeroth. Jest mało prawdopodobne, że zostali tu sprowadzeni przez Gul'dana. Nieliczni, jak Rexxar, mogli wejść w skład Hordy, jednak ich liczba jest na tyle nieliczna, że pozostaje to bez większego znaczenia.

W powieści Krąg Nienawiści Rexxar jest opisywany jako "Ostatni z klanu Mok'Nathal", a później, że został "narodzony z krwi zarówno orka, jak i ogra, jak większość jego wymarłego klanu". To może wskazywać na wiele hipotez, między innymi takich, że Rexxar jest ostatnim Mok'Nathal i/lub jest ostatnim półogrem w klanie, jednak nie jest to potwierdzone. The Burning Crusade wspomina również klan Mok'Nathal, między innymi w nazie Krąg Klanowy Mok'Nathal.

Nazwa

Leoroxx, ojciec Rexxara, mówi, że "urodzenie się jako mieszaniec nie czyni cię Mok'Nathal", co może wskazywać, że bycie Mok'Nathal nie oznacza raczej przynależności rasowej, a bardziej filozofię. Może to również wyjaśniać, że nie wszyscy Mok'Nathal są półogrami.

Podręcznik gracza Hordy mówi, że "mok'nathal" (pisane z małej litery) to termin w języku orków pozytywnie określający "półogra", podczas gdy słowo półogr jest określeniem rasy w języku wspólnym.

Języki

Mok'Nathal mówią przeważnie wspólnym i niższym wspólnym, językiem swych ogrzych ojców. Ich ogrzy przodkowie byli niegdyś członkami Hordy, stąd mogli się nauczyć języków tych kultur.

Więcej w Fandom

Losowa wiki