Fandom

WoWWiki

Maelstrom

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Neutralne Maelstrom
Poziomy: 82
Cataclysm Maelstrom loading screen.jpg
Maelstrom loading screen
Wyznaniaszamanizm
PrzynależnośćZiemny Krąg
LokacjaCentrum Wielkiego Morza

Maelstrom to gigantyczny wir, który powstał, gdy Studnia Wieczności implodowala podczas Wielkiego Rozbicia. Znajduje się pośrodku Wielkiego Morza powstałego po Rozbiciu.

Historia

Z podręcznika do Warcraft III: Reign of Chaos:

"Gdy wstrząsy wtórne wywołane implozją Studni wstrząsały filarami świata, morza ruszyły, by wypełnić ziejącą ranę w ziemi. Niemal osiemdziesiąt procent masywu Kalimdoru zniknęło pod wodą, pozostawiając jedynie kilka oddzielonych od siebie kontynentów oblanych przez nowe, szalejące morze. W centrum nowego akwenu, gdzie niegdyś stała Studnia Wieczności, znajduje się gigantyczny sztorm furii morskiej i chaotycznej energii. Ta przerażająca blizna, znana jako Maelstrom, nigdy nie przestanie się obracać. Pozostanie wiecznym przypomnieniem straszliwej katastrofy i utopijnej ery, która została utracona na zawsze..."

Dodatkowo podczas Trzeciej Wojny flota Thralla rozbiła się na wyspie nieopodal Maelstromu, gdzie napotkała grupę dżunglowych trolli desperacko walczących z ludzkimi kolonistami i murlockimi najeźdźcami. Wyspa została zniszczona przez morską wiedźmę Zar'jirę, a Thrall i jego sojusznicy ledwie uszli z życiem.

World of Warcraft

WoW icon.gif Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

Maelstrom można zobaczyć na mapie świata w World of Warcraft, zaznaczony pomiędzy Kalimdorem a Wschodnimi Królestwami. Statki i sterowce omijają wir z oczywistych powodów.

The Burning Crusade i Wrath of the Lich King

Dwa pierwsze dodatki do World of Warcraft, The Burning Crusade oraz Wrath of the Lich King dodały pomniejsze ilustracje Maelstromu:

TBC Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku The Burning Crusade.
  • The Burning Crusade:
Wotlk Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.
  • Wrath of the Lich King
    • W Ulduarze znajdują się dwa tytaniczne globusy przedstawiające Azeroth. Na obu można zobaczyć Maelstrom.

Cataclysm

W trzecim dodatku, Cataclysm, gracze otrzymują możliwość odwiedzenia Maelstromu. Deathwing użył wiru do wkroczenia do fizycznego planu Azeroth z Deepholmu, wywołując Kataklizm. Thrall przebywa przy Maelstromie z ramienia Ziemnego Kręgu wraz z Mulnem Earthfurym i Wróżbitą Nobundo.

W ujęciu mechaniki Maelstrom jest oznaczony jako Sanktuarium, gdzie walka PvP jest wyłączona. Dotrzeć tu można dzięki zadaniom prowadzącym graczy ze Stormwind lub Orgrimmaru do Deepholmu. Gdy gracze dotrą do Deepholmu, Maelstromu nie można ponownie odwiedzić.

Mobilność graczy w obrębie Maelstromu jest znacząco ograniczona. Zakazane jest używanie wierzchowców, a skała, na której stoją Thrall i Aggra otoczona jest niewidzialnym murem. Tym samym gracze nie mogą przelecieć lub przepłynąć do Kezan czy na Zagubione Wyspy, które technicznie są na tej samej mapie.

W rajdzie Dragon Soul ostatnia bitwa z Deathwingiem toczy się w Maelstromie po długim boju na jego grzbiecie. Deathwing spróbuje uciec do Deepholmu, a gracze muszą go pokonać, zanim wywoła ostateczny Kataklizm.

Nawet po śmierci Deathwinga szamani z Ziemnego Kręgu nieustannie leczą świat.

Geografia

The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Sam Maelstrom znajduje się na północnym krańcu Południowych Mórz, na północny zachód od Zniszczonych Wysp. W centrum Maelstromu znajduje się Oko. Pod nim leżą imperia makrura i nag, Mak'aru oraz Nazjatar. Inne regiony uznawane są jako subregiony Oka. Wszystkie znajdują się głęboko pod lustrem oceanu.

Wiadomo, że Maelstrom powoli oddziaływuje i niszczy sztucznie powstałe Zniszczone Wyspy, które ostatecznie zostaną rozbite.

Krainy przyległe

Nazwa krainy Frakcja Poziom Dosstęp
Deepholm Neutral 15.gif 82 Przez oko Maelstromu.
Orgrimmar Horde 15.png Brak Przez portal
Stormwind Alliance 15.png Brak Przez portal

Zadania

Frakcje

Znani mieszkańcy

Uwagi i ciekawostki

Filmy

Cataclysm - Maelstrom Overview01:23

Cataclysm - Maelstrom Overview

Zmiany w aktualizacjach

Więcej w Fandom

Losowa wiki