FANDOM

Lordaeron jest to nazwa kontynentu i byłego ludzkiego królestwa (aka Imperium Lordaeronu) Wschodnich Królestw.
260px-Lordaeron's coat of arms

Godło Lordaeronu

Jego nazwa pochodzi z języków trzech głównych ras Przymierza: "lorn" (z Krasnoludzkiego) oznaczające "ziemia", "daer" (z Ludzkiego) tłumaczone jako "ludzie" i "ronae" (z Thalassian) znaczące "spokojny". Pierwotnie jedno z Siedmiu Królestw, które pojawiły się w czasie upadku Arathora, Lordaeron był rządzony przez ród Menethil i zapewniał schronienie dla ludzi ze Stormwind po zniszczeniu tego królestwa pod koniec Pierwszej Wojny. Podczas Drugiej Wojny, Lordaeron stał na czele pierwszego Sojuszu Lordaeronu skierowanego przeciwko Orczej Hordzie, ale został prawie całkowicie zniszczony przez Plagę podczas Trzeciej Wojny. Terytorium tej byłej nacji jest obecnie podzielone pomiędzy Nieumarłych i Opuszczonych; zawiera także fragmentyczne miejsca oporu ludzi, przede wszystkim Szkarłatnej Krucjaty i Srebrzystego Świtu.

Obszary

Lordaeron kontrolował Eastern Plaguelands, Western Plaguelands, Tirisfal Glades, Hillsbrad Foothills, większość Silverpine Forest i część Alterac Mountains.

Strefy w World of Warcraft

Inne regiony

Sławni przywódcy

Przymierze Lordaeronu

Po otwarciu Mrocznego Portalu, narody Azeroth i Khaz Modan zostały podbite przez Hordę. Uchodźcy z Azeroth, prowadzeni przez lorda Anduina Lothara, uciekli przez morze do Lordaeronu. Tam, Lothar przekonał władców ludzkich nacji, jak również krasnoludy z Ironforge, gnomy z Gnomeregan i wysokie elfy z Quel'Thalas, aby połączyć siły w Sojuszu Lordaeronu.

Pod przewodnictwem króla Terenasa Menethila i Lorda Lothara, Sojusz zwyciężył, spychając Hordę z powrotem do Mrocznego Portalu i niszcząc bramę do ojczyzny orków. Lothar padł w ataku na Blackrock Spire, wraz z utratą jego politycznych umiejętności, pojawiły się podziały między narodami Sojuszu. Głównym tematem sporu był podatek nałożony przez króla Terenasa na rzecz finansowania internowania orków. Choć Lordaeron próbował utrzymać swoją rolę, kilka państw wycofało swoje poparcie dla Sojuszu.

Nieumarli z Lordaeron

Po latach dyskusji nad internowaniem orków, w północnej części Lordaeron pojawiła się plaga. Rozprzestrzeniła się we wszystkich miastach i miasteczkach, które jedene po drugich poddawały się Pladze, zwłaszcza Andorhal i Stratholme. Wreszcie, wraz z korupcją następcy tronu Lordaeronu, Arthasa Menethila, stolica kró
260px-ScourgeCrest

Godło Plagi

lestwa także uległa. Falric i Marwyn, kapitanowie księcia, samodzielnie przeprowadzili rzeź arystokracji.

Arthas przyjął tytuł króla i panował jako przedstawiciel Plagi. Wkrótce wybuchła wojna domowa między jego siłami i upiornymi panami, a wyzwolonymi nieumarłymi prowadzonymi przez pragnącą zemsty Sylvanas Windrunner, wspieraną przez pozostałości sił Lordaeronu. Sylvanas wraz z oddziałami lorda Garithosa osiągneła zwycięstwo nad nieumarłymi z Plagi i przejęła zniszczone miasto. Pod nim Opuszczeni, po pozbyciu się Garithosa i jego ludzi, zbudowali własną stolicę- Undercity.

Lordaeron w WoW przed Cataclysm

Pozostałych z miejscowych ludzi z Lordaeron można podzielić na trzy główne grupy: Lojaliści Stormwind, Szkarłatna Krucjata i Srebrzysty Świt. Pierwsza z nich to ludy południowego Lordaeron, które pozostały lojalne wobec Sojuszu, i ich lojalność skierowała się wobec monarchii w Stormwind. Ludzie ci kontrolują trzy miasta, rozrzucone równomiernie na południowych regionach kraju. Southshore jest najważniejszym z tych miast i jedynym potrem pod kontolą Przymierza na północ od Thandol Span. Na północy, u podnóża Alterac leży miasto Hillsbrad, otoczone bogatymi polami Hillsbrad. Miasto kontroluje ważne kopalnie na wybrzeżu, m.in. Kopalnię Azurelode. Daleko na zachód od tych miast leży miasto Pyrewood Village, które nie otrzymuje pomocy od Stormwind, ale z Dalaran. Miasto jest przyjazne dla Sojuszu, ale straszne przekleństwa ciążące na nim, nałożone przez maga Arugala uniemożliwiają dlaszą integrację. Na południe od tego miejsca leży w obóz dla uchodźców poza ściany Greymane'a, a jego ludzie również zapewniają wsparcie Sojuszu.

Szkarłatna Krucjata posiada ziemie rozsiane po całym północnym Lordaeron. Nominalnie są częścią Sojuszu, lecz tak bardzo boją się nieumarłych, że będą atakować każdego w zasięgu wzroku. Posi
Scarlet crusade
adają kilka kluczowych stanowisk w Tirisfal Glades, w tym użytki rolne na zachodzie, i swoją wielką twierdzę- Scarlet Monastery nad północnym wybrzeżu. W Western Plaguelands kontrolują całą północną część strefy, wraz z Hearthglen. Utrzymują także obecność w Andorhal. W Eastern Plaguelands posiadają Dłoń Tyra i Scarlet Enclave, choć ta druga stała się wyludniona z powodu inwazji Plagi i migracji do Northrend. Ich stolica leży w Stratholme, gdzie władają częścią miasta. Srebrzysty Świt ma bazy w całych Plaguelandach, i składa się z tych, którzy przyjęli bardziej umiarkowane podejście do wojny z nieumarłymi, akceptując członków Hordy a nawet Opuszczonych w swoje szeregi.
Achievement Reputation ArgentCrusader
Opuszczonym udało się przejąć kontrolę nad samym sercem starego królestwa, przyjmując Ruiny Lordaeron (i Undercity pod) jako swoją bazę wypadową. Wykorzystują to aby utrzymać większą część Tirisfal Glades i miasta Brill oraz Deathknell. Kontrolują również Sepulcher w centrum Silverpine Forest, i miasto Tarren Mill w Hillsbrad Foothills. Wreszcie, Nieumarli posiadają Stratholme i Andorhal, jak również Scholomance w południowej części Western Plaguelands. Plaga w przeważającej mierze dominuje w życie w Lordaeron, jest obecna we wszystkich jej obszarach, z wyjątkiem Hillsbrad Foothills.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki