Wikia

WoWWiki

Krasnoludy

Dyskusja0
2597stron na
tej wiki
Aby dowiedzieć się o grywalnej rasie krasnoludów zobacz Dwarf (playable)
Krasnoludy
Dwarftest
Frakcja/Przynależnośćróżne
Klasy postacizależne od klanu/frakcji
Stolica rasowaIronforge (Klan Miedziobrodych)
Aerie Pea (Klan Dzikiego Młota)
Shadowforge (Klan Ciemnego Żelaza)
Frosthold (Urodzeni z Mrozu)
Thor Modan (Żelazne Krasnoludy)
Przywódcy rasowiKról Magni Bronzebeard (Klan Miedziobrodych)
Than Falstad Wildhammer (Klan Dzikiego Młota)
Imperator Dagran Thaurissan (Klan Ciemnego Żelaza)
Yorg Stormheart (Urodzeni z Mrozu)
Loken (Żelazne Krasnoludy)
Rasowy wierzchowieckozioł
Główny językWspólny, Krasnoludzki
Drugi językGnomi, Gobliński, Orczy, Elficki
Średni wzrost3'9" - 4'5" (114 to 135 cm) (mężczyźni), 3'7" - 4'3" (109 to 130 cm) (kobiety)

Dawniej Krasnoludy rzadko opuszczały swoje bezpieczne górskie fortece. Jednak gdy bitwa wzywa, podnoszą się by bronić swych przyjaciół i sojuszników z niezrównaną odwagą i męstwem.

Wprowadzenie i Historia

Dwarf

Krasnolud wojownik

Tytani stworzyli Skamieniałych by pomogli im kształtować świat Azeroth po ich odejściu. Kiedy Studnia wieczności implodowała, powodując Wielkie odłączenie, efekty odbiły się poważnie na Skamieniałych, czuli ból ziemi niczym własny. Wycofali się do miejsca swego pochodzenia - do miast Tytanów Uldum, Uldaman, i Ulduar - i poddali się hibernacji na osiem tysięcy lat. Gdy się obudzili, odkryli, że ich władza nad skałami i ziemią przeminęła, a ich kamienna skóra stała się delikatną skórą. Ci, którzy przebudzili się w Uldaman, wyemigrowali do śnieżnych gór Dun Morogh i zbudowali miasto Ironforge.

Stoickie Krasnoludy z Ironforge spędziły wiele wieków wydobywając z wnętrza Ziemi wszelakie bogactwa. Bezpieczni w ich niezdobytej fortecy Górach Ironforge, Krasnoludy rzadko wyruszają dalej niż szczyty Dun Morogh. Pomimo tego, w czasie gdy Orkowie najechali Azeroth i postanowili podbić Ziemię Ludzi, Elfów i Krasnoludów, Krasnoludy zaproponowały dołączenie do Wielkiego Przymierza. Prężne i zaradne Krasnoludy okazały się filarem wojsk Przymierza i pomogły odnosić zwycięstwo za zwycięstwem. Niedawno Krasnoludy odkryły szereg ruin, które okazały się być kluczem do sekretów ich straconego dziedzictwa. Ochoczy by poznać prawdę na temat pochodzenia swego ludu, król Magni Bronzebeard nakazał by Krasnoludy zmieniły swe profesje z górnictwa i kowalstwa na archeologię. Magni pomógł stworzyć sławną Gildię odkrywców z Ironforge, grupę całkowicie oddaną poznawaniu sekretów Ziemi oraz zgłębiającą prawdę na temat legendarnych dziejów Krasnoludów. Nieodzowna część Przymierza, twarde armie Krasnoludów, zostały odesłane by walczyć z bezlitosnymi armiami Hordy w odległych krainach. W tych ciężkich czasach obrona górskiego królestwa spadła na bohaterów takich jak Ty.

Wojny frakcji

Krasnoludy z Ironforge były podzielone na trzy frakcje: Klan Ironforge, którzy kontrolowali miasto, Klan Wildhammer, który kontrolował zbocze gór i Klan Dark Iron, który żył w cieniu gór. Kiedy Wysoki Król Krasnoludów, Modimus Anvilmar umarł, przemoc rozlała się wśród klanów - walki wygrał Klan Ironforge, który zachował władzę nad Dun Morogh, Wildhammer osiedlili się w Grim Batol w Wetlands, a Dark Iron w Redridge Mountains i stworzyli miasto Thaurissan, które swą nazwę zawdzięczało ich przywódcy.

Dark Iron byli rozgoryczeni po stracie ziem i zaatakowali oba królestwa naraz by zapobiec połączeniu ich sił. Thaurissan poprowadził swoją armie na Ironforge i został ostatecznie pokonany. Modgud, żona Thaurissana najechała na Grim Batol i użyła swojej magii by zniszczyć bramę i rozpocząć oblężenie twierdz Klanu Wildhammer. Khardros Wildhammer, władca Grim Batol zabił czarną królową i zwyciężył. Klan Ironforge przeszedł do ofensywy i ruszył na stolicę Klanu Dark Iron. Dark Iron przez przypadek przyzwali Ragnarosa, władcę ognia. Ragnaros spustoszył Redridge mountains i zniewolił Klan Dark Iron. Oglądając tę makabrę, Krasnoludy z Ironforge zawrócili w kierunku domu. Niestety czary Modgud sprawiły, że ojczyzna Klanu Wildhammer stała się niezamieszkała, więc wyemigrowali na północ do Hinterlands i założyli miasto Aerie Peak. Tam Wildhammer nauczyli się przywiązania do natury oraz ujeżdzania Gryfów.

Dwarves

Krasnoludy

Kultura

Krasnoludy z Ironforge są dumnym, srogim i zdecydowanym ludem, z domieszką dobroci ukrytej pod gburowatą powierzchownością ich mocnych kształtów. Kochają walkę, wynalazki i odkrycia, dzięki tym cechom odkrywają tajemnice swojego dziedzictwa i dowiadują się jak powstała ich rasa. Ostatnio udało się Krasnoludom odkryć swoje starożytne początki - pochodzenie od Tytanów. Im głębiej kopią w przeszłości, tym więcej zagadek odkrywają. W swoich hutach i warsztatach wciąż wprowadzają różne innowacje. Wiele technologii, jak np. broń palna, powstało dzięki kreatywności i pomysłowości Krasnoludów. Ta tęga rasa słynie ze swoich umiejętności bitewnych oraz z przebiegłych inżynierów i rzemieślników. Nieodkryte fragmenty przeszłości zmuszają Krasnoludów do ciągłej eksploracji. Szukając swoich początków, Krasnoludy wysłały ekspedycję, która przeszła cały Lordaeron w poszukiwaniu jakichś śladów Tytanów, przypuszczalnych stwórców rasy krasnoludzkiej. Krasnoludy obrały sobie za cel przeszukiwanie świata i odnajdowanie swojego dziedzictwa. Placówki krasnoludzkie można odnaleźć we wszystkich zniszczonych miejscach - używają ich również jako baz do ataku na wroga.

Krasnalpalek

Krasnolud Paladyn

Relacje

Chociaż Krasnoludy z Ironforge doceniają zdolności bitewne Hordy, patrzą niechętnym okiem na Orków i ich sojuszników: Trolli i Nieumarłych. Mimo iż Krasnoludy utrzymują stosunki handlowe i dyplomatyczne z Wysokimi elfami, trzymają jednak ludność Quel’Thalas na dystans. Chociaż dzielą z Nocnymi elfami tę samą wiarę, Krasnoludy patrzą na elfy podejrzliwie i z pewnym niepokojem . Ludzie jednak są wiernymi i stałymi sojusznikami krasnoludzkiej społeczności i są przez nich mile widziani, na ziemiach Krasnoludów mogą liczyć na uprzejmość i przysługi. Krasnoludy z Ironforge patrzą również z wielką miłością na swych gnomich kuzynów, co wynika z ich wspólnego zamiłowania do wynalazków, odkryć i gromadzenia wiedzy, czego dowodzi zaproszenie uchodźców z Gnomereganu do życia w Ironforge. Krasnoludy żyją również w przyjaznych stosunkach z nielicznymi Pandarenami, którym udało się dotrzeć do Ironforge i pobliskich osad.

Wiara

Krasnoludzcy kapłani przekazują wiadomości o Świetle swojemu ludowi. Dzielą tę wiarę z ludzkością i przestrzegają jej nakazów. Niektóre Krasnoludy zabrały się ostatnio za badanie przeszłości i odkrywanie, że Tytani są boskimi istotami. Jedyną tolerowaną wiarą jest Święte Światło którego moc została nadana Krasnoludom przez Wielkich Tytanów.

Archeologia oraz Wędrowanie

Według ostatnich odkryć, które odsłoniły fragmenty antycznych początków (na przykład: Discs of Norgannon w Uldaman), Krasnoludy przeżyły wybitną transformację. Odkrycia przekonały Krasnoludy, że potężni Tytani stworzyli ich z kamienia gdy świat był jeszcze młody. Doszli do wniosku, że ich przeznaczeniem jest przeszukiwanie świata w celu odnalezienia większej ilości znaków i dowodów na ich magiczne dziedzictwo oraz ponowne odkrycie dziedzictwa Tytanów.

Wygląd

Mężczyźni

Męscy przedstawiciele tej rasy osiągają wzrost 114 - 134 cm i charakteryzują się bardzo rozbudowaną muskulaturą. Wąsy i broda, często fantazyjnie zaplecione, są dumą szanującego się krasnoluda.

Kobiety

Krasnoludzkie kobiety osiągają wzrost 109 - 129 cm i podobnie jak mężczyźni są raczej przysadziste. Wbrew obiegowej opinii i kpinom ze strony innych ras krasnoludzkie kobiety przeważnie nie noszą bród. Jednakże Fastad Wildhammer wspomina, że jego babka miała brodę, podobnie jak niektóre kobiety pośród krasnoludów wzgórzowych. Jednakże ta cecha anatomiczna nie odstrasza mężczyzn. Wręcz przeciwnie, broda u kobiety uznawana jest za element upiększający twarz.

Klany krasnoludzkie

Wschodnie Królestwa

Northrend

Znane krasnoludy

Krasnoludy z Ironforge

Krasnoludy Dzikiego Młota

Krasnoludy Czarnego Żelaza

Krasnoludy Żelaza

Krasnoludy Mrozu

Krasnoludy wzgórzowe

Ziemni

Ziemni często są nazywani krasnoludami przez inne rasy, jak również przez Branna B Bronzebearda podczas rozmów o jego przodkach.

Inspiracje

Jak większość współczesnych fantasy, również uniwersum Warcrafta czerpie z wizerunku krasnoludów nakreślonego przez Tolkiena, jak również z mitologii nordyckiej. Najważniejsze podobieństwa to zamiłowanie do górnictwa i silny związek z rzemiosłem i kamieniem. Zamiłowanie do inżynierii zostało zaczerpnięte z cyklu Warhammer.

Źródła strony

http://www.wowwiki.com

Więcej od Wikii

Losowa wiki