FANDOM

Król Lisz jest potężnym królem Plagi Nieumarłych, stworzonym przez Kil'Jaedena do kontrolowania jej przed wstąpieniem Płonącego Legionu do Azeroth.

UtworzenieEdytuj

Kil'jaeden przeciągnął na swoją stronę orczego szamana Ner'zhula. Gdy ten odniósł klęskę, w swoim gniewie rozdzielił na części jego ciało, ale zachował duszę, którą zamknął wraz z Koroną Króla Lisza w Tronie Mrozu, na najwyższym szczycie w Northrend.

Działalność Edytuj

Z Tronu Mrozu Ner'zhul kontrolował Plagę nieumarłych w Azeroth. Wraz ze swoimi największymi działaczami, w tym Kel'Thuzadem powoli podbijał tereny Azerothu. Wtedy to właśnie w swoje ręce postanowił wziąć sprawę paladyna Arthasa Menethila.

Wybraniec Króla Lisza Edytuj

Król Lisz stworzył potężny miecz runiczny, znany jako Ostrze Mrozu. Gdy Arthas dowiedział się o jego istnieniu, postanowił po nie wyruszyć i wykorzystać je do zabicia Mal'Ganisa i zniszczenia plagi - ocalenia Lordaeronu. W Northrend spotkał dawnego mentora, Muradina Miedziobrodego, i wyruszył z nim po ostrze. Gdy Arthas dowiedział się, że ostrze jest przeklęte, nie zważając na wszystko podniósł je, a wtedy Muradin dostał amnezji. Arthas zabił Mal'Ganisa, następnie swojego ojca. Po trupach działał dla Plagi jako Rycerz Śmierci.

Upadek Ner'Zhula Edytuj

Gdy Arthas docierał do najwyższego szczytu Northrend, drogę zablokował mu Illidan Stormrage. Arthas mocno go zranił, po czym wyruszył z powrotem na szczyt. Po drodze przypominały mu się słowa jego, Uthera, Jainy oraz Medivha. Mimo to szedł w górę. Ujrzał Tron Mrozu, a w nim Koronę. Ner'Zhul, a właściwie jego dusza, mówiła Arthasowi, aby zwrócił mu ostrze, dokończył krąg i uwolnił go z jego więzienia. Arthas rozbił lód mocnym ciosem, a pod nogi upadła mu korona. Podniósł ją i założył na głowę. Wtedy to Ner'Zhul wypowiedział słowa:

- Teraz, jesteśmy jednością!

Arthas jako Król Lisz Edytuj

Po założeniu korony przez Arthasa, jego dusza została zdominowana przez Ner'Zhula który od tego momentu swobodnie kontrolował ciało i wolę upadłego paladyna, a sam Arthas dzieki sile swojej woli skutecznie hamował niszczycielskie zapędy Ner'Zhula.

Lich King 1
Lich King 3
Lich King 2

Bitwa pod bramą Angrathar Edytuj

Pod Angrathar, bramą otwierającą dostęp do Korony Lodu, miało miejsce oblężenie. Przymierze i Horda wspólnie niszczyły Armię Plagi. Przywódca armii Przymierza Bolvar Fordragon wykrzyczał:

  • Arthasie! Krew twojego ojca, twego ludu, żąda sprawiedliwości! Wyjdź nam naprzeciw tchórzu!

Po tych słowach Arthas wyszedł z Cytadeli i odpowiedział:

  • Mówiłeś o sprawiedliwości. Ja pokażę ci sprawiedliwość grobową, oraz oblicze strachu.

Po tych słowach dowódca Hordy rzucił się na niego, a Arthas zabił go. Przywódca Przymierza odpowiedział:

  • Zapłacisz za wszystkie dusze, jakie ukradłeś zdrajco.

Niespodziewanie pojawiają się zrzucający bomby Opuszczeni i zakończyli bój. Arthas uciekł do swojej cytadeli.

Nowy Król Lisz Edytuj

Bohaterowie przedzierają się do Tronu Mrozu i rozpoczynają walkę z władcą Plagi. Tirion Fordring zostaje zamrożony na początku walki, a gdy wydaje się, że Król Lisz ma już umrzeć, pokonuje bohaterów jednym ciosem. Chce ich wskrzesić jako Czempionów Plagi, którzy będą mu posłuszni. Wtedy Tirion prosi o pomoc święte moce. One dają mu siłę, niszczą lód, który go więzi i łamią Ostrze Mrozu. Duchy uwięzione w ostrzu powstrzymują Arthasa, unosząc go w powietrzu, a jego ojciec wskrzesza poległych bohaterów, którzy zadają ostateczny cios.

Arthas przed śmiercią rozmawia z ojcem, a gdy umiera, Król Lordaeronu mówi do Tiriona, że bez władcy Plaga jeszcze bardziej zagrozi Azeroth, więc zawsze musi być ",jakiś Król Lisz", który będzie utrzymywał nieumarłych w ryzach.

Tirion chce się poświęcić aby utrzymać nieumarłych pod kontrolą, ale wtedy pojawia się Bolvar Fordragon i przekonuje go że będzie lepiej, gdy to on zostanie nowym Królem Liszem. Tirion koronuje Bolvara, który zamarza, wtedy mówi mu, by powiedział, że Król Lisz umarł, a Bolvar Fordragon razem z nim.

Galeria Edytuj

Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
Siły Illidana Akama · Illidan Stormrage · Kargath Bladefist · Lady Vash · Teron Gorefiend