Fandom

WoWWiki

Khaz'goroth

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Neutral
Khaz'Goroth Rzeźbiarz
Image of Khaz'Goroth Rzeźbiarz
Płeć Mężczyzna
Rasy Tytan Vanir
Klasa Ekspert, Fechmistrz (RPG)
Przynależność
Stanowisko Rzeźbiarz gór i kanionów, rzemieślnik Panteonu
Lokacja
Nieznana
Status Aktywny
Sprzymierzony Praworządny neutralny

Khaz'goroth, rzeźbiarz gór i kanionów, to mężczyzna z rasy tytanów vanir i największy z rzemieślników. Jest on mistrzem wielu sztuk i dyscyplin; z pomocą Eonar stworzył w Azeroth krasnoludów troggów i, prawdopodobnie, górskich gigantów. Stworzył góry, w których mieszkają krasnoludy z Ironforge - nazwa ich królestwa, Khaz Modan, oznacza "góry Khaza". Ognisty, przysadzisty byt, Khaz'goroth kocha pracować w swojej kuźni i słuchać opowieści o heroizmie i odwadze.

Podczas nasycania mocą Smoczych Aspektów, Khaz'goroth dał władzę nad ziemią i głębinami świata szlachetnemu Neltharionowi, Aspektowi Czarnego Stada Smoków... który później zasłynie jako Deathwing.

Jest on mądry w dziedzinie budownictwa i inżynierii. Stworzył i wyrzeźbił góry w Azeroth przy pomocy swych tworów, Ziemnych.

Był on nadzorcą placówki Tytanów pod Bael Modan.

Walka

"Khaz'goroth rozpoczyna większość walk od przyzwania roju żywiołaków, by mu pomogły, i używa większego rozproszenia magii przeciwko wyraźnie zaczarowanym przeciwnikom. Następnie rzuca miażdżącą dłoń Bigby'ego, uwięzienie i awatara, zanim sam ruszy do walki." Jeśli będzie miał mało zdrowia podczas walki, użyje życzenia - by uciec, wykończyć swych przeciwników lub powrócić do pełnego zdrowia, zależnie od sytuacji.

Wygląd

Niewielkie płomienie pojawiają się tu i tam na przysadzistym, brązowoskórym ciele tytana. Wydaje się być ciągle niezadowolony. Zawsze nosi przy sobie młot Vulraiis.

Vulraiis

Vulraiis.jpg

Khaz'goroth pracujący w kuźni

Khaz'goroth Rzeźbiarz stworzył swój gigantyczny młot z najczystszego thorium, by później Aman'Thul i Norgannon rzucili na niego zaklęcia. Wygląd sugeruje, że jest to bardziej narzędzie pracy niż broń i rzeczywiście, Khaz'goroth posługuje się nim w kuźni. Kiedy rusza z nim do walki, wywołuje wielkie wstrząsy sejsmiczne i trzęsienia ziemi.

Inspiracje

Khaz'goroth jest najprawdopodobniej wzorowany na grecko-rzymskim bogu ognia i kowali, Hefajstosie (w mitologii rzymskiej Wulkan). Dodatkową inspiracją mógł być [1], Valar i jeden z Ainurów w mitologii J.R.R. Tolkiena. Aule, podobnie jak Khaz'goroth, był twórcą krasnoludów (które nazywały go Mahalem, Twórcą) i brał udział w formowaniu ziem i gór w Śródziemiu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki