FANDOM

Wyspa Quel'Danas (znana również jako Wyspa Słonecznej Studni bądź po prostu Quel'Danas) jest obszarem na dalekiej północy Wschodnich Królestw dodanym w patchu 2.4 i jednym z trzech wchodzących w skład Quel'Thalas. Jest to pierwszy zewnętrzny obszar dodany jako patch, który oferuje wiele codziennych zadań, jak również rajd oraz instancję, wydane bezpośrednio przez premierą World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Wyspa dzieli się na 3 główne obszary: Płaskowyż Słonecznej Studni, gdzie jest przyzywany Kil'jaeden; Taras Mistrzów, ostatnie miejsce przebywania Kael'thasa Słońcobieżcę; oraz Promień Słońca, miasteczko odbite dzięki połączonym siłom Aldorów i Wróżbitów znanym jako Ofensywa Strzaskanego Słońca.

HistoriaEdytuj

Siedem tysięcy lat temu, gdy założono Quel'Thalas, mistrzowie nowego królestwa elfów stworzyli mistyczną fontannę na przecięciu linii mocy na wyspie nieopodal północnego wybrzeża Lasów Nieustającej Pieśni, używając fiolki z wodą zaczerpniętą ze Studni Wieczności krótko przed Rozbiciem. W rezultacie wyspa, znana wcześniej jako Quel'Danas, poznana została również jako Wyspa Słonecznej Studni. Moce Słonecznej Studni pozwoliły elfom budować ich miasta i kształtować ziemię, jak również bronić własnej stolicy: podczas Drugiej Wojny elfi mistrzowie użyli mocy Studni do wzniesienia bariery wokół Srebrnej Luny, by odeprzeć inwazję Hordy.

Oddzielona od stałego lądu przez szeroki kanał Północnego Morza wyspa nie była w stanie się uchronić od ataku podczas Trzeciej Wojny, kiedy książę Arthas Menethil poprowadził Plagę, niszcząc po drodze całe Quel'Thalas. Trupia Blizna, skażony szlak, która rozcina królestwo elfów na pół - znacząc trasę przejścia legionów Arthasa w drodze do Słonecznej Studni - kończy się nagle w połowie wyspy, nieopodal wejścia na Płaskowyż Słonecznej Studni. Sama Studnia została splugawiona podczas rytuału wskrzeszenia Kel'Thuzada, a wyspa została zostawiona samej sobie, podczas gdy Plaga kontynuowała swój niepowstrzymany marsz poprzez północne Lordaeron.

Po straszliwej kampanii Arthasa, esencja Słonecznej Studni przetrwała, ukryta przez tych, którzy przysięgli jej chronić. Dziś, niemal sześć lat po jej zniszczeniu, Słoneczna Studnia została reaktywowana przez oszalałego od żądzy mocy Kael'thasa Słońcobieżcy, który używa jej jako portalu do przyzwania swego mistrza, władcy eredarów Kil'jaedena. Na końcu Martwej Blizny, nieopodal strzaskanych budynków na jej krańcach, eredarscy czarnoksiężnicy i Strażnicy Gniewu strzegą wejścia, a nawet przeżyły tam niedobitki sił Plagi.

W odpowiedzi na zagrożenie reprezentowane przez poczynania Kael'thasa na Quel'Danas, Sha'tar, panowie Shattrath - poprowadzili Aldorskich kapłanów drenaioraz mistrzów krwawych elfów należących do Wróżbitów jako zjednoczoną armię i wysłali ich do Azeroth, by zapobiec okropnemu planowi Kael'thasa. Armia ta, znana jako Ofensywa Strzaskanego Słońca, przejęła władzę w przyczółku Promień Słońca i prowadzi stamtąd działania mające na celu wygnać z wyspy Kael'thasa i jego wojska.

Quel'Danas jes również schroniene dla smoczych jastrzębi krwawych elfów. Jest to miejsce, gdzie swoje gniazda mają zarówno smocze jastrzębie, jak i wielkie orły, które są tresowane przez elitarnych jeźdźców wiatru. Aque'Luer'Thala jest dowódcą jednostek opiekujących się tymi zwierzętami.

GeografiaEdytuj

Na Wyspie Quel'Danas nie ma żadnych pól bitewnych, jednakże znajduje się tutaj instancja Magisters' Terrace (w wersji normalnej i heroicznej, pierwszej poza Jaskiniami Czasu) oraz rajd Płaskowyż Słonecznej Studni, na której końcu czeka sam Kil'jaeden.

Mapa i subregionyEdytuj

Sunwellislemap
Krwawa PrzysięgaPogoń ŚwituPlac ŚwitaniaGwiazda ZarannaTrupia BliznaMorze ZakazaneWielkie MorzeWybrzeże ZielonoskrzelichTaras MistrzówBaza Wypadowa Strzaskanego SłońcaDuma Srebrnej LunySin'lorenPłaskowyż Słonecznej StudniPromień SłońcaZbrojownia Promieni SłońcaPort Promieni SłońcaSanktuarium Promieni Słońca

Punkty podróżyEdytuj

Promień Słońca jest głównym obszarem podróży należącym do Ofensywy Strzaskanego Słońca. Trasy lotów z tego miejsca są dostępne dla wszystkich postaci poziomu 70 lub wyższego.

Neutral 15 Trasy lotów z Promienia SłońcaEdytuj

Trasy lotów na Wyspę z Żelaznej Kuźni, Toporowych Wzgórz, Kaplicy Nadziei Światła i Srebrnej Luny są znane automatycznie wszystkim graczom, którzy osiągnęli poziom 65. Po konkretnej fazie odbijania wydmy (określonej przez wykonanie odpowiedniej liczby codziennych zadań), otworzy się portal na Quel'Danas z Shattrath, umożliwiający ławy dostęp na wyspę. Portal znajduje się w centrum Shattrath, w alkowie za Egzarchą Nasuunem i prowadzi do Sanktuarium Promieni Słońca. Wykonanie codziennego zadania Znaj Swoje Linie Energii pozwala na jednorazową teleportację do Shattrath.

InstancjeEdytuj

Nazwa instancji Poziomy Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Taras Mistrzów 70 5-osobowa 1-2 godziny
Płaskowyż Słonecznej Studni 70++++ 25-osobowa Nieznany

Obszary przyległeEdytuj

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Lasy Nieustającej Pieśni Horde 15 1-12 Południe Lecąc do Srebrnej Luny

Ważniejsze postacieEdytuj

Główny artykuł: Lista NPCów Wyspy Quel'Danas

Quel'Danas jest znane głównie ze swoich handlarzy. Kowal Hauthaa oferuję usługę naprawiania ekwipunku oraz jest handlarzem [Badge of Justice], przebywającym za Zbrojownią Promieni Słońca, podczas gdy Shaani, sprzedająca recepty dla jubilerów oraz epickie klejnoty, przebywa w karczmie w Porcie Promieni Słońca. Hauthaa zgadza się handlować dość późno podcas linii zadań związanej z Ofensywą Strzaskanego Słońca, podczas gdy Shaani będzie handlowała dopiero na sam koniec tej linii zadań.

Dodatkowo handlarze egzotycznego ekwipunku z Zbrojowni Promieni Słońca są znani ze sprzedaży ekwipunku sezonu 1, i 2 areny, jak również ekwipunku Windykatorów w zamian za tokeny poziomu czwartego, piątego i szóstego oraz ekwipunku weteranów w zamian za [Badge of Justice]. Karynna, Olus, Soryn oraz Kayri przebywają na drugim piętrze Zbrojowni począwszy od fazy trzeciej odzyskania wyspy.

ZadaniaEdytuj

Główny artykuł: Zadania na Wyspie Quel'Danas

PotworyEdytuj

Potwory na Wyspie dzielą się na trzy główne grupy: demonów i nieumarłych, nagi i krwawe elfy Kaela. Nagi należą do plemienia Mrocznego Kośćca, a krwawe elfy zrzeszone są w organizacji Ostrze Świtu.

Nagi z plemienia Mrocznego KośćcaEdytuj

Na Wybrzeżu Zielonoskrzelich nagi z plemienia Mrocznego Kośćca zniewoliły murloki z plemienia Zielonoskrzelich, kontrolując je dzięki opętaniu umysłu.

DemonyEdytuj

Na wyspie znajduje się szeroki wachlarz demonów, głównie strzegących Gwiazdy Zarannej, gdzie nieustannie przybywają posiłki przez portal łączący osadę z Tronem Kil'jaedena. Sporo demonów przebywa również na Trupiej Bliźnie, utrzymując nieumarłych w zatoce. Demony i krwawe elfy Kaela atakują jako zjednoczone siły.

Gwiazda Zaranna:

Martwa Blizna:

NieumarliEdytuj

Grupy nieumarłych można spotkać na południowym wybrzeżu i na Trupiej Bliźnie, gdzie walczą z demonami.

MachinyEdytuj

Uszkodzeni Tajemni Strażnicy patrolują zachodnie wybrzeża wyspy.

Krwawe elfy KaelaEdytuj

Siły Kael'thasa są rozproszone po całej wyspie, głównie skupione wokół Promienia Słońca, gdzie okupują port, jak również kilka statków zacumowanych niedaleko brzegu. Wśród ich sił znajdują się również nieszczęśni, czyli elfy, które poddały się swemu uzależnieniu od magii.

SurowceEdytuj

GaleriaEdytuj

FilmyEdytuj

thumb|298px|left