FANDOM

Alliance 32 Ironforge
Ironforge ue4 preview
TypStolica
Populacja20,000
RasyIconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy Ironforge
IconSmall Wildhammer MaleIconSmall Wildhammer Female Krasnoludy Wildhammer
IconSmall DarkIron MaleIconSmall DarkIron Female Krasnoludy Czarnego Żelaza
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnomy
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
Ustrój politycznySenat Ironforge
WładcyIconSmall Magni.gif Król Magni Miedziobrody

Rada Trzech Młotów

JęzykiKrasnoludzki, Gnomski, Wspólny, Pół Wspólny
WyznaniaŚwięte Światło, Tajemnica Decydentów, Szamanizm, Demonologia
ZasobyMinerały, Kowalstwo, Flogiston, Technologia, Budulec drzewny
PrzynależnośćPrzymierze
LokacjaPółnocna Część Dun Morogh
StatusIstnieje
WierzchowiecIconSmall Ram Kozły
Źródła: World of Warcraft

DarnassusIronforgeStormwind
Bc icon Exodar
Mists-Logo-Small Świątynia Siedmiu Gwiazd
WoD-Logo-Small Tarcza Burz

Bc icon Miasto Shattrath
Wrath-Logo-Small Legion-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon
Mists-Logo-Small Świątynia Dwóch Księżyców
WoD-Logo-Small Wojenna Włócznia

Ten artykuł dotyczy miasta. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Ironforge jest stolicą krasnoludów, członków Przymierza. Jest to pradawna siedziba krasnoludów z klanu Brązowobrodych. Król Magni Bronzebeard rządzi królestwem Khaz Modan ze swego sali tronowej wewnątrz miasta, a Główny Majster Gelbin Mekkatorque, przywódca gnomów, tymczasowo jest zmuszony rządzić swoją nacją z Miasteczka Majsterkowiczów po niedawnym upadku miasta Gnomeregan.

Miasto jest być może najbardziej zawiłym z miast Przymierza, znane z wielu małych korytarzy, sklepami pobudowanymi w kamiennych ścianach, wspaniałych sal i ogromnych pomieszczeń. Wyczuwa się że miasto tętni życiem, jest hałaśliwe i nieco uprzemysłowione, lecz mimo wszystko jest bezpieczne i przytulne; ogień huczy w kominach karczm i sklepów, dźwięk kuźni roznosi się jak ryczenie ognia w kowalskich piecach, a po korytarzach niesie się echo krasnoludzkiego śmiechu i dobrego humoru Po za tym, w przeciwieństwie do Stormwind i Darnassus, miasto jest ogromną pieczarą wyrzeźbioną w ziemi przez krasnoludy; obydwa sufit i podłoga są litą skała. To daje miastu pewną dozę spokoju jak w sanktuarium.

Głownie z powodu Podziemnego Tramwaju łączącego Ironforge i Stormwind (miasto) i dzielnicę Miasto Majsterkowiczów, Ironforge jest jednym z najbardziej zróżnicowanych rasowo miast w świecie Przymierza. Krasnoludy przeważają, oczywiście, lecz znajdziesz mnóstwo gnomów nawet na zewnątrz Miasta Majsterkowiczów i prawdopodobnie tylu samo ludzi. Jest to prawdą dla postaci graczy tak samo jak nie-postaci graczy, ponieważ Ironforge jest sercem świata Przymierza. Nie spotkasz prawie w ogóle nocnych elfów, jakkolwiek, sami nastawili się dawno temu z dala od innych ras.

Wspólna frywolności miejsca, krzątanina i szorstkie zwyczaje krasnoludów oraz fantastyczna architektura, wprawiają odwiedzających Ironforge w zachwyt - czy masz czy nie interesy do załatwienia tam. Ironforge również utrzymują większość Święta Piwa Przymierza.

Obrona

Gates of Ironforge

Wrota Ironforge

Ironforge jest najbezpieczniejszą stolicą w grze, a każdy członek Przymierza będzie się tu czuł spokojnie. Demony i pupile są przeważnie odsyłane, broń chowana do pochew, a wszyscy żyją spokojnie ze wszystkimi. Górska droga do miasta jest wypełniona wysokopoziomowymi strażnikami krasnoludzkimi, gotowymi ostrzec mieszkańców przed zagrożeniem. Czasami Horda przedostaje się od strony Tramwaju, lecz od czasu połączenia niektórych kanałów rozmów w stolicach, najprawdopodobniej usłyszysz niosące się ze Stormwind "OMG, horde!", zanim jeszcze jakiś ork czy troll dostanie się do Tramwaju.

Strażnicy stoją w miejscach strategicznych, gotowych do odparcia zagrożenia. Poza tym miasto jest jednym z najczęstszych miejsc spotkań graczy, stąd zawsze znajdzie się wielu wysokopoziomowych graczy gotowych przyjść na pomoc dzielnej straży. W Ironforge zawsze jesteś bezpieczny.

Historia

Iron Forge outdoor

Dun Morogh - Wrota Ironforge

Ironforge jest pradawnym domem krasnoludów. Niegdyś rządzone było przez Najwyższego Króla Modimusa Anvilmara, który, nie pozostawiając po sobie potomków, doprowadził do wybuchu Wojny Trzech Młotów. Przed wojną, kiedy Klan Czarnego Żelaza został wygnany z miasta, Ironforge było centrum kulturalnym i handlowym dla wszystkich klanów krasnoludzkich. Obecnie jest to dom Klanu Brązowobrodych.

Wiele fortec krasnoludzkich padło podczas Drugiej Wojny toczącej się między Hordą a Sojuszem Lordaeron, jednak potężne wrota Ironforge, ukryte pośród śnieżnych gór Dun Morogh, nie zostały sforsowane przez Hordę.

Stosunkowo niedawno Ironforge stało się również domem dla uciekinierów z Gnomerean. Po Trzeciej Wojnie miasto gnomów Gnomeregan zostało przejęte przez troggów. Od tego czasu znaczna część populacji gnomów przeniosła się do Ironforge, przekształcając jedną z dzielnic na swój dom i nazywając ją Miastem Majsterkowiczów. Dwie rasy są tak zaprzyjaźnione, że uchodźcy czasami nazywają Ironforge gnomskim.

Ironforge jest jednym z największych miast na świecie, z populacją rzędu 20 000 osób plasuje się zaraz po mieście ludzi Stormwind.

Dzięki kunsztowi krasnoludów w dziedzinie ciosania kamienia, Ironforge powstało w samym sercu gór jako baza wypadowa dla odkrywców, górników i wojowników. Masywne kamienne wrota chronią miasto w czasie wojny, a lawa z gór używana jest do ogrzewania, zasilania i procesów kowalskich.

Podczas gdy ostatnimi czasy Przymierze znacznie osłabło, krasnoludy z Ironforge prowadzone przez króla Magniego Bronzebearda kują nową przyszłość świata.

Cataclysm

Cataclysm-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Cataclysm.

W Cataclysm Magni Bronzebeard nie siedzi już na Wysokim Tronie. Zamiast niego Ironforge wydaje się być rządzone przez radę reprezentowaną: Muradinem Bronzebeardem, Falstadem Wildhammerem oraz Moirą Thaurissan(z jej niemowlęcym synem Fenrarem przy boku).

We wczesnej becie, Kurdran Wildhammer występował zamiast Falstada.

Sale

Ironforge jest zbudowane na planie koła i zawiera kilka "poziomów" (co najmniej osiem, jednak niedostępnych w grze). Główne wrota Ironforge prowadzą na piąty poziom miasta.

WorldMap-Ironforge

Mapa Ironforge

Ważniejsi mieszkańcy

Król Magni Bronzebeard rządzi królestwem z Wysokiego Tronu w samym sercu miasta, podpierając się radą jego najbliższych doradców, Królewskiego Historyka Archesonusa i Senatora Barina Redstone'a. Główny Majster Mekkatorque, przywódca wygnańców z Gnomeregan, rządzi ze swego tronu w Miasteczku Majstrów, skąd wysyła misje mające na celu odbicie jego ukochanego miasta. Wysoki Odkrywca Magellas, przywódca Ligi Odkrywców, przewodzi działaniom krasnoludów mającym odsłonić ich historię.

Ważniejsze punkty miasta

  • Dom Aukcyjny znajduje się na zewnętrznym krańcu Błoniów, między dwoma wejściami.
  • Bank znajduje się na przeciwko Domu Aukcyjnego.
  • Mistrz Gryfów znajduje się we wschodniej części Wielkiej Kuźni.
  • Ratusz znajduje się na wschodnim krańcu Błoniów
  • W Ironforge znajdują się 4 skrzynki pocztowe: dwie na Błoniach - na zewnątrz banku i karczmy, kolejna w Miasteczku Majstrów przy wejściu do Podziemnego tramwaju, a ostatnia znajduje się przed tawerną na skraju Sali Militariów, obok wejścia do Miasteczka Majstrów.
  • Podziemny Tramwaj stworzony przez gnomy łączy Ironforge i Stormwind. Przejazd nim jest darmowy, a stacja znajduje się w Miasteczku Majstrów.

Podróże

Lot

Alliance 15 Stormwind, Las Elwynn

Alliance 15 Obóz Chłodnego Wiatru, Zachodnie Ziemie Plagi

Alliance 15 Szczyt Aerie, Hinterlands

Alliance 15 Ostoja Uchodźców, Wyżyny Arathiańskie

Alliance 15 Południowy Brzeg, Podgórze Hillsbradzkie

Alliance 15 Thelsamar, Loch Modan

Neutral 15 Kaplica Nadziei Światła, Wschodnie Ziemie Plagi

Neutral 15 Thorium Point, Płonący Wąwóz

Bc iconNeutral 15 Przystań Słońc, Wyspa Quel'Danas

Tramwaj

Alliance 15 Stormwind, Las Elwynn

Ciekawostki