Fandom

WoWWiki

Iron dwarf

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Krasnoludy żelaza
Irodwarfconc.jpg
Krasnolud żelaza
Frakcja/PrzynależnośćLoken (Yogg-Saron przez stowarzyszenie)
Klasy postaciWojownik, Mag, Szaman, Mistrz runów, Łowca, Kapłan, Zabójca, Najeźdźca, Bohater
Stolica rasowaThor Modan
Przywódcy rasowiRada Żelaza
Rasowy wierzchowiecBrak
OjczyznaAzeroth
Główny językTytaniczny
Drugi językKrasnoludzki (prawdopodobnie)
Średni wzrost113 - 133 cm (mężczyźni), 108 - 128 (kobiety)

Krasnoludy żelaza (lub krasnoludy runy żelaza) to stworzenia, które można spotkać w World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Z oficjalnej strony społeczności World of Warcraft - Bestiariusz:

Liga Odkrywców dotarła na najdalsze krańce świata w poszukiwaniu prawdy o narodzinach krasnoludów. Wydaje się, że są o krok bliżej do odkrycia tajemnic przeszłości.
Ostatnie wskazówki pochodzą ze starożytnych stref wykopaliskowych w Wyjącym Fiordzie, gdzie poraz pierwszy napotkano krasnoludy żelaza. Naznaczone runami mocy - i z elektrycznością pulsującą pod twardą, metaliczną skórą - mogą one reprezentować brakujące ogniwo między krasnoludami a legendarnymi tytanami z mitów. Niestety złe krasnoludy żelaza wyraźnie odepchnęły Ligę Odkrywców i wydają się zmierzać do zniszczenia wszystkich artefaktów łączących ich z kryjącą się w mrokach historią.

Ich stolica znajduje się w Thor Modan na Wzgórzach Grizzly. Są one w stanie wojny z ziemnymi i górskimi gigantami, gdyż służą mrocznemu tytanowi Lokenowi. Podczas gdy ziemni są stworzeni z kamienia, krasnoludy żelaza są zbudowane z metalu i mogą tworzyć golemy oraz miasta z metalu.

Gigant Megalith poszukuje przedmiotu znanego jako Kamienna Kuźnia. Związek tego przedmiotu z Żelazną Kuźnią i dziwny fakt, że "kamienni" ziemni przemienieni w krasnoludy z Ironforge posiadają "Żelazną Kuźnię", a bazujące na metalu krasnoludy "żelaza" poszukują "Kamiennej Kuźni" nie są znane.

Dodatkowo krasnoludy żelaza są w stanie podporządkować gigantów swojej woli dzięki użyciu runów, podobnych do tych wyrytych na ich własnej skórze. Używają oni runicznych gigantów w trakcie wojny z ziemnymi i gigantami z kamienia i ziemi.

Pochodzenie

Iron Rune Steelguard.jpg

Krasnolud żelaza w Wrath of the Lich King

Pochodzenie krasnoludów żelaza wiąże się bezpośrednio z Lokenem. O ile spekulowano, że krasnoludy żelaza są nowym tworem, Cretus, twór Tytanów na Burzowych Szczytach potwierdza mroczny zwrot wydarzeń. Przez zajęcie Kuźni Woli, Loken stworzył armię krasnoludów żelaza z rys i wygnał ziemnych z Ulduaru. Jest to wytłumaczenie dla późniejszej obecności Sjonnira Rzeźbiarza Żelaza strzegącego Kuźni. Vrykule żelaza mogą pochodzić z tego samego źródła, przechowywanego w Hallach Pioruna. Wydaje się, że Loken użył ziemnych z Ulduaru i zwykłych vrykuli jako wzorów, jednak użył innych materiałów, najprawdopodobniej kompozytu saronitu, by stworzyć sługi, które będą wobec niego lojalne, oraz wobec Yogg-Sarona.

Znane krasnoludy żelaza

Lokacje

Irondwarf.jpg

"Krasnolud żelaza" autorstwa Ranemana

Więcej w Fandom

Losowa wiki