Wikia

WoWWiki

Horde

Dyskusja0
2698stron na
tej wiki
Grywalne rasy w World of Warcraft
Bc icon Draenei · Krasnoludy · Gnomy · Ludzie · Nocne elfy · Cata-Logo-Small Worgeni Mists-Logo-Small Pandareni Bc icon Krwawe elfy · Cata-Logo-Small Gobliny · Orkowie · Taureni · Trolle · Nieumarli
Horda
HordeCrest
Sztandar Hordy
Główni PrzywódcyIconSmall Vol'jin Vol'jin

IconSmall Garrosh Garrosh Hellscream
IconSmall Baine Baine Bloodhoof
IconSmall Sylvanas Sylvanas Windrunner
IconSmall Lor'themar Lor'themar Theron
IconSmall Gallywix Jastor Gallywix

IconSmall Pandaren Male Ji Firepaw
Pomniejsi przywódcyIconSmall Drek'Thar Generał Drek'Thar

IconSmall Varok Varok Saurfang
IconSmall Mag'har Male Jorin Deadeye
IconSmall Hamuul Hamuul Runetotem
IconSmall Dragonmaw Female Dowódczyni Wojenna Zaela
IconSmall Nazgrel Generał Nazgrel
IconSmall Geyah Wielka Matka Geyah
IconSmall Halduron Halduron Brightwing
IconSmall Blood Elf Male Tae'thelan Bloodwatcher
IconSmall Taunka Male Roanauk Icemist
IconSmall ForestTroll Male Starszy Torntusk
IconSmall Aethas Aethas Sunreaver
IconSmall Rommath Wielki Mistrz Rommath
IconSmall Liadrin Lady Liadrin

IconSmall Hozen Wódz Kah Kah
Główne rasyIconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie
IconSmall Troll MaleIconSmall Troll Female Dżunglowe trolle
IconSmall Tauren MaleIconSmall Tauren Female Taureni
IconSmall Undead MaleIconSmall Undead Female Opuszczeni
IconSmall Blood Elf MaleIconSmall Blood Elf Female Krwawe elfy
IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Gobliny
IconSmall Pandaren MaleIconSmall Pandaren Female Pandareni
Inne rasyIconSmall Ogre MaleIconSmall Ogre Male2IconSmall Ogre Female Ogry

IconSmall Mag'har MaleIconSmall Mag'har Female Mag'har
IconSmall Mok'Nathal MaleIconSmall Mok'Nathal Female Półogry (Mok'Nathal)
IconSmall HalfOrc MaleIconSmall HalfOrc Female Półorkowie
IconSmall ForestTroll MaleIconSmall ForestTroll Female Leśne trolle
IconSmall Taunka MaleIconSmall Taunka Female Taunka
IconSmall Hozen Hozen
IconSmall Hobgoblin Hobgobliny
IconSmall LeperGnome MaleIconSmall LeperGnome Female Trędowate gnomy

IconSmall Kobold Koboldy
Główne miastaOrgrimmar, Thunder Bluff, Undercity, Silvermoon
Inne ważne miastaWyspa Mrocznej Włóczni, Port Zęzowody, Thrallmar, Garadar, Dom Wojennej Pieśni
Baza operacyjnaLordaeron i Centralny Kalimdor
Teatr działańLordaeron, Quel'Thalas, Kalimdor, Outland, Northrend, Pandaria, Wielkie Morze
Główny językOrczy
Pozostałe językiGobliński, plugawa mowa, niższy wspólny, pandareński, taurahe, thalassiański, zandali
Główne frakcjeOrgrimmar, Trolle Mrocznej Włóczni, Thunder Bluff, Undercity, Silvermoon City, Kartel Zęzowody, Pandareni Huojin
SprzymierzeńcyŚlizgający Kamień, klan Smoczej Paszczy, Mag'har, plemię Kła Zemsty, Sunreaverzy, Leśni Hozeni
HordeLogo

Symbol Hordy

Horda jest jedną z dwóch głównych frakcji skupiających rasy świata Azeroth, główny oponent Przymierza. Horda, frakcja rządzona przez istoty nie z tego świata i składająca się z odrzutków pokonała liczne przeszkody, które ją ukształtowały, walcząc jako rodzina, towarysze broni, czy nawet niełatwi sojusznicy.

Za rządów Garrosha Hellscreama frakcja pogrążyła się w wojnie domowej, podczas której utworzyły się dwa stronnictwa, "Prawdziwa Horda" - orczy rząd Hellscreama - oraz Rebelia Mrocznej Włóczni, składająca się z pozostałych ras Hordy oraz orków zdecydowanych obalić Garrosha. Wodzem frakcji był Vol'jin. Po Oblężeniu Orgrimmaru i pokonaniu Garrosha Vol'jin został ogłoszony nowym Wodzem Wojennym Hordy, a wybór ten poparli wszyscy wodzowie Hordy, nawet sam Thrall. Jest to pierwszy raz, kiedy urząd Wodza Wojennego nie jest piastowany przez orka, podkreślając więź między rasami członkowskimi, którą Vol'jin określił tymi słowami: Horda to rodzina.

Obecni członkowie

"Powiem ci, czym jest Horda. Hordę zbudowaliśmy ja i Thrall. To rodzina. Kiedy cały świat próbował nas obalić, rodzina nas podtrzymała."
Wódz Wojenny Vol'jin

Główni członkowie

Durotar

OrcCrest

Orczy sztandar bitewny

IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie - orkowie ocaleli z Pierwszej, Drugiej i Trzeciej Wojny w Azeroth, którzy zostali uwolnieni przez Thralla z obozów internowania w Lordaeronie i poprowadzeni ku nowemu przeznaczeniu w Kalimdorze, próbując na nowo opanować szlachetną sztukę szamańską i zwalczyć spaczenie wywołane przez magię demonów. Ich stolicą jest Orgrimmar w Durotarze.

  • Przywódca: IconSmall Thrall Thrall
  • Głównym ich skupiskiem jest centralny Kalimdor. Gdy ponownie otwarto Mroczny Portal, orkowie założyli osiedla w Outland, by zbadać swoją przeszłość. Posiadają również bazy w Northrend, założone podczas wojny z Plagą.

Orkowie w Hordzie pochodzą z następujących klanów:

Plemię Mrocznej Włóczni

TrollCrest

Trollowy Sztandar Cieni

Zjednoczone Plemiona Taurenów

TaurenCrest

Taureński Sztandar Matki Ziemi

IconSmall Tauren MaleIconSmall Tauren Female Taureni rasa dumnych stworzeń zamieszkujących Kalimdor, które zaprzyjaźniły się z orkami i zaoferowały duchowe przewodnictwo oraz pomoc. Ich stolicą jest Thunder Bluff w Mulgore.

Należący do Hordy taureni pochodzą z wielu plemion:

Opuszczeni

ForsakenCrest

Sztandar Udręki Opuszczonych

IconSmall Undead MaleIconSmall Undead Female Opuszczeni - grupa nieumarłych wyzwolona spod władzy Krola Lisza, która weszła w sojusz z rozsądku z pozostałymi członkami Hordy. Grupa składa się również z innych nieumarłych stworzeń, takich jak Val'kyr, które zdecydowały się do nich dołączyć po śmierci Króla Lisza. Ich stolicą jest Undercity pod zrujnowaną stolicą Lordaeronu na Polanach Tirisfal.

Opuszczeni zatrudniają różne gatunki nieumarłych:

  • - Sylvanas i jej nekromanci są znani z przywoływania szkieletów na pole bitwy.
  • IconSmall UndeadElf MaleIconSmall UndeadElf Female Nieumarłe elfy - liczne zmarłe wysokie elfy służą Królowej Banshee.
  • - Sylvanas jest znana jako Królowa Banshee, a wiele z nich jej służy.
  • - po śmierci Króla Lisza Val'kyr przysięgły wierność Sylvanas i wskrzeszają poległych wrogów Opuszczonych. Potrafią jednak tylko przywracać życie ludziom.
  • - Opuszczeni trzymają na swych usługach liczne zastępy plugastw.
  • - Opuszczeni posiadają w swoich szeregach nielicznych zombie, takich jak Algernon i Boyle.

Bc icon Królestwo Quel'Thalas

Icon of Blood

Elficki Sztandar Krwi

IconSmall Blood Elf MaleIconSmall Blood Elf Female Krwawe elfy - otrzymawszy okrutny cios podczas inwazji Plagi na Quel'Thalas wysokie elfy porzuciły swoje miano i nazwały się "krwawymi elfami" ku pamięci poległych. Nieustannie próbując odzyskać swą ojczyznę z rąk dogorywającej Plagi oraz wiecznie im zagrażających Amanich, sin'dorei zdecydowali się dołączyć do zreformowanej Hordy dzięki silnemu wsparciu ich byłej generał komandosów, Lady Sylvanas Windrunner. Wraz z przywróceniem Słonecznej Studni i uporaniu się z okropną zdradą ich księcia przed narodem z Quel'Thalas rysuje się wspaniała przyszłość. Ich stolicą jest Silvermoon w Lasach Nieustającej Pieśni w północnym Quel'Thalas.

Icon Cataclysm 38x35Bilgewater Cartel

Goblin-Icon

Gobliński Sztandar Kezan

IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Gobliny - gdy Kataklizm pochłonął wyspę Kezan, gobliny z kartelu Zęzowody wyruszyli przez morze, gdzie mieli zostać niewolnikami w Azsharze, jednak dostali się pod ogień krzyżowy floty Przymierza i statku Hordy u wybrzeży Zagubionych Wysp. Tam zostali zaatakowani przez Przymierze i sprzymierzyli się z orkami, by zwyciężyć ich odwiecznych wrogów, wrogich tubylców oraz zdrajców z własnych szeregów. Ich obecnym domem jest Port Zęzowody w silnie terraformowanej Azsharze. Gobliny posiadają również dzielnicę w Orgrimmarze, którą rządzi Boss Mida.

Mists-Logo-Small Pandareni Huojin

IconSmall Pandaren MaleIconSmall Pandaren Female Pandareni - pandareni, którzy podążają ścieżką Huojin wywodzącej się z Wędrującej Wyspy zdecydowali się przyłączyć do szeregów Hordy ze względu na podobieństwa etyczne z jej rasami. Filozofia Huojin głosi, że brak działania jest największą niesprawiedliwością i że nie ma hańby w obronie bliskich bez względu na koszty.

    • Przywódca: IconSmall Pandaren Male Ji Firepaw.
    • Wyznawcy tej filozofii zintegrowali się ze społecznością Hordy i założyli niewielką bazę operacyjną w Dolinie Honoru w Orgrimmarze.

Siły Hordy

Niełatwy rozejm z Przymierzem po Trzeciej Wojnie został złamany na licznych polach bitewnych.

WoW icon Klasyczne

Bc icon Burning Crusade

  • Thrallmar - jest to nazwa oddziałów ekspedycyjnych Hordy w Outland, które szybko zawiązały sojusz z tubylcami. Składają się ze wszystkich ras Hordy.. Osiedla frakcji znajdują się we wszystkich krainach poza Nagrandem i Burzą Pustki.
  • IconSmall Mag'har MaleIconSmall Mag'har Female Mag'har - są to orkowie z różnych klanów, którzy uniknęli splugawienia krwią demonów i pozostali w Outland podczas trzech wojen.

Wrath-Logo-SmallWrath of the Lich King (Ekspedycja Hordy)

Cata-Logo-Small Cataclysm

Mists-Logo-Small Mists of Pandaria

Sprzymierzeńcy

Nie będąc oficjalnie członkami Hordy poniższe organizacje sprzymierzyły się z nią:

Inni członkowie

Bestie bojowe

  • IconSmall RaptorRaptor - Mroczna Włócznia znana jest ze swego zamiłowania do gadów ze względu na ich niebywałą siłę. Sprowadzili te bestie z Doliny Dławiących Pnączy i od wieków używają ich jako wierzchowców.
  • IconSmall BatNietoperze - nietoperze to tradycyjne latające wierzchowce dżunglowych trolli. Wielu z nich używa tych stworzeń do ataków samobójczych i podpalania budowli wroga. Od trolli sztukę oswajania nietoperzy przejęli Opuszczeni.
  • IconSmall Dragonhawk Dragonhawk - elfy z Silvermoon od dawien dawna używają wspaniałych smoczych sokołów z Quel'Danas jako wierzchowców.
  • IconSmall Worg Wilki - jeszcze za czasów draenorskich orkowie używali wilków jako wierzchowców. Traktują ich jak równych sobie i równorzędnych partnerów podczas polowania.
  • IconSmall Spider Pająki - Opuszczeni, a szczególnie mroczni komandosi hodują i szkolą wielkie pająki.
  • IconSmall SkeletalHorse Szkieletowe Konie - Opuszczeni używali tych szlachetnych stworzeń za życia, więc po śmierci mogą im służyć równie dobrze.
  • IconSmall ProtoRed Proto-Smoki - podczas kampanii w Northrend Garrosh oswoił wiele protosmoków. Co więcej wraz z końcem czarnego stada smoków klan Smoczej Paszczy zaczął szkolić protosmoki na potrzeby Hordy.
  • IconSmall Hawkstrider Hawkstrider - z powodu ich piękna oraz gracji krwawe elfy zdecydowały się używać sokołobiegaczy jako wojennych wierzchowców.
  • IconSmall Wyvern Wyverny - mając na uwadze przywiązanie do honoru i wojny prezentowane przez orków, wywerny pozwoliły się dosiadać podczas bitwy.
  • IconSmall Kodo Kodo - taureni darzą te wielkie bestie wielką estymą i szkolą je jako wierzchowce.

Przywództwo

SoO Horde Leaders

Obecni przywódcy Hordy. Od lewej: Jastor Gallywix, Sylvanas Windrunner, Vol'jin, Thrall, Lor'themar Theron, Baine Bloodhoof.

Naród Durotarski

Plemię Mrocznej Włóczni

Zjednoczone plemiona taurenów

Opuszczeni

Quel'Thalas

Kartel Zęzowody

Pandareni Huojin

Historia

Zobacz także: Stara Horda i Historia Hordy, Mroczna Horda, Fel Horda, Żelazna Horda, Prawdziwa Horda
Tight Quarters TCG

W przeszłości termin Horda ograniczał się do orków i ich niewolników w Draenorze i Azeroth, takich jak trolle czy ogry. Po dotkliwej porażce w Drugiej Wojnie mroczna potęga Hordy została złamana, pozwalając Thrallowi na nowo obudzić w swym narodzie prastarą duchowość i uwolnić go od wpływów Płonącego Legionu.

Po wydarzeniach z Trzeciej Wojny Thrall zawiązał bliską przyjaźń z taureńskim wodzem Cairnem Bloodhoofem oraz trollowym łowcą cieni Vol'jinem z plemienia Mrocznej Włóczni. Więzi między rasami były bardzo silne, gdyż wszystkie one wyznawały podobne wartości. Z pomocą taurenów orkowie i trolle były w stanie stworzyć sobie nowy dom w Kalimdorze. Od tego czasu do Hordy dołączyły niektóre plemiona ogrów, jak również Opuszczeni oraz krwawe elfy.

Współczesna Horda opiera się przede wszystkim na palącej żądzy przetrwania w środowisku, które jej nienawidzi. Orkowie są pogardzani z powodu manipulacji przez złe moce, które kierowały ich agresję na niczego niespodziewających się wrogów, tym samym tworząc dziedzictwo gwałtowności i dominacji. W rzeczywistości wiele ras Hordy prezentowanych jest jako pozbawionych skrupułów. Mimo że orkowie odkupili swoje winy i próbują teraz tylko przetrwać, to członkowie Przymierza im nie przebaczyli ani obdarzyli zaufaniem, gdyż wierzą, że ich prawdziwa natura wciąż w nich drzemie. Trolle, taureni i inni sojusznicy rozumieją orków, przez co również są znienawidzeni.

Podczas Trzeciej Wojny, przed uwolnieniem Opuszczonych spod władzy Plagi i przemianą krwawych elfów, Horda stowarzyszyła się z Przymierzem, by oczyścić Azeroth z wpływów Płonącego Legionu. Od tego czasu jednak wzajemne animozje znowu wyszły na wierzch, wybuchając na wielu polach bitewnych, przez co stosunki między Hordą a Przymierzem pozostają w stanie zimnej wojny. Oficjalnie jednak frakcje utrzymują rozejm, mimo narastających napięć po Bitwie o Undercity, kiedy król Varian Wrynn oficjalnie wypowiedział Hordzie wojnę.

W czasie, gdy mgły otulające Pandarię się rozwiały, w Hordzie pojawiły się wewnętrzne napięcia. Wojna nabrała gwałtowności, gdy użyto manobomb do zniszczenia Theramore z rozkazu Garrosha Hellscreama, co spotkało się z dezaprobatą ze strony Baine'a Bloodhoofa i Vol'jina. W odwecie Garrosh nakazał Kor'kronom zdławienie wszelkiego oporu, co doprowadziło nawet do wygnania trolli Mrocznej Włóczni z ich ziem. Przywódcy Hordy byli świadomi prób Garrosha, by opanować moc sha oraz wciągnięcia krwawych elfów do tego procederu. Ujawnienie, że agenci Sunreaverów przyjmowali rozkazy od Garrosha doprowadziły do ich wygnania z Dalaranu, co negatywnie nastawiło przywódców krwawych elfów do wodza wojennego.

Organizacja

Invisibility TCG

Chociaż Horda jest koalicją różnych ras wywodzących się z odmiennych kultur oraz wyznających inne wartości, jedno dla nich wszystkich jest wspólne - respekt zdobywany w boju.

Orgrimmar jest oczywistym centrum organizacji, a wódz wojenny Hordy jest niekwestionowanym przywódcą, trzymającym w ryzach całą Hordę. Zarządza nią, ma prawo wypowiedzenia wojny oraz przedsięwzięcia wszelkich działań, które zapewnią stabilność i bezpieczeństwo dla państw członkowskich, ma również decydujący głos w kwestii przyjęcia nowych członków.

W walce Horda nie szuka kompromisów, a siła i oddanie jej wojowników są legendarne. Wielu postrzega Hordę jako organizację niegodziwców, jednak jest to tylko poszanowanie twardego kodeksu honoru i prawa, które surowo karze niesubordynację. Wszyscy członkowie muszą złożyć przysięgę krwi przed dołączeniem doń, tym samym zgadzając się na przewodnictwo wodza wojennego oraz wspieranie go w czasie wojny, jeśli ten zwróci się o pomoc. Pozycję wodza wojennego można uzyskać dwojako - jeśli wcześniejszy wódz wskaże swego sukcesora lub wyzywając obecnego wodza na Mak'gora: zaaranżowany pojedynek na broń ostrą, poprzedzony przez formalną procedurę przedstawienia świadków, który przeważnie toczy się na śmierć i życie i ma rangę sprawy honoru. Ponad wszystko tytuł wodza wojennego otrzymują ci, którzy przejawiają znaczącą siłę oraz zdolności decyzyjne. Wodzowie muszą być w stanie zyskać szacunek na polu bitwy i na drodze podboju, lecz również muszą zachowywać się taktownie, by utrzymywać Hordę zjednoczoną i stabilną.

Wódz wojenny ma prawo przyjmowania ambasadorów i doradców kierowanych przez wszystkie plemiona i członków Hordy, by mieć pewność, że jego głos będzie usłyszany oraz przede wszystkim dlatego, że jego głos jest ostateczny w sprawach dotyczących całej organizacji.

Każda z ras może wskazać jednego przywódcę, który będzie rządził jej narodem oraz państwem, który również będzie reprezentował swój lud w najwyższej radzie Hordy.

AllianceVSHordeWC3

Orczy żołdacy, trollowi berserkerzy i taureńscy wojownicy walczący ramię w ramię podczas Trzeciej Wojny

Wielkość i kompleksowość Hordy porównywalna jest do Przymierze. Sześć głównych ras, krwawe elfy, taureni, Opuszczeni, trolle, gobliny i orkowie posiadają licznych przyjaciół wśród ras Azeroth: Kieł Zemsty wśród leśnych trolli z Ostępów, ogry Kamiennej Maczugi czy znanych osobników, takich jak Mok'Nathalski władca bestii Rexxar.

Mimo pozornie potwornego wyglądu większość Hordy nie jest zła; podobnie jak Przymierze, składa się z różnych frakcji i osób, które wyznają rożne wartości. Mimo tego podczas procesu dołączenia do Hordy konieczne jest jedno: bez względu na płeć, rasę czy status, oczekuje się, że dana osoba dołoży wszelkich starań, by poprawić status Hordy. Jeśli u przywódcy ujawni się słabość i niepewność, które zagrożą przyszłości Hordy, obowiązkiem podwładnych jest przejęcie władzy z rąk niekompetentnych dla dobra całej organizacji. Lok'tar ogar! Zwycięstwo albo śmierć - te słowa dobrze opisują Hordę. Jest to najważniejsza z prawd każdego wojownika. Dla nich porażka nie jest opcją.

Kulturowo orkowie i taureni wierzą w odkupienie bardziej, niż jakakolwiek inna rasa w Azeroth i są chętni dać niemal każdemu szansę, nieważne, jaka by była jego reputacja. Kieł Zemsty zaakceptował (a przynajmniej toleruje) swych starożytnych wrogów, krwawe elfy. Prawdopodobnie właśnie z tego względu w Hordzie można spotkać tak dużo śmiertelnych ras.

Zjednoczenie

Horda w Kalimdorze, rdzeń całej organizacji, pozostaje pod kontrolą wodza wojennego. W jej skład wchodzi większość orków, taurenów, trolli Mrocznej Włóczni, goblinów z Kartelu Zęzowody oraz przedstawicieli pomniejszych ras, takich jak ogrów Kamiennej Maczugi. Horda we Wschodnich Królestwach, składająca się z Opuszczonych i krwawych elfów zachowuje pewną niezależność, lecz ostatecznie również odpowiada przed wodzem wojennym z powodu obowiązku wsparcia jego działań. Wszystkie rasy odmiennie postrzegają Hordę. Jedne widzą w niej instrument wywarcia zemsty lub zapewnienia swemu ludowi przyszłości. Dla innych jest ona schronieniem i oparciem. Jeszcze inni widzą w niej sojusz wynikający ze zbiegu okoliczności, konfederację niechętnych sobie partnerów, którzy realizują własne cele.

Jednak bez względu na motywację, ich celem jest zagarnięcie Kalimdoru i Wschodnich Królestw, by zapewnić sobie przestrzeń i surowce konieczne do przetrwania, pragnąc również wyeliminować zagrożenie ze strony Przymierza. Obecna Horda jest owocem wydarzeń opowiedzianych w Warcraft III: Reign of Chaos.

Naród durotarski

Orgrimmar gate

Orcze miasto Orgrimmar

Orkowie z Durotaru podążają za Wodzem Wojennym Garroshem Hellscreamem pod nieobecność Wodza Wojennego Thralla. Ich kultura opiera się głównie na wojowniczym duchu orczych fechmistrzów oraz ich szamanistycznych korzeniach, co ostatnimi czasy doprowadziło do konfliktu pomiędzy młodszym a starszym pokoleniem. Pragnąc za wszelką cenę zapewnić sobie byt w świecie, który jest im wrogi, orkowie wrócili do programu podbojów. Cienista Dolina i Kamienne Szpony to ich pierwsze cele, lecz wódz wojenny Hellscream pragnie zjednoczyć całe Azeroth pod jednym sztandarem.

Plemię Mrocznej Włóczni

Darkspear Isle

Miasto trolli na Wyspie Mrocznej Włóczni

Mroczna Włócznia ze Złamanych Wysp posiada trudną i mroczną historię studiowania sztuk wudu i wyznawania loa, jednak gdy Thrall ocalił plemię od zniszczenia, Vol'jin, syn Sen'jina, wprowadził je do Hordy. Trolle zaczęły szkolić się w szamanizmie, a ostatnio również w naukach druidów, niektórzy nawet próbują dokonać przemieszania praktyk szamańskich i wudu, większość trolli stara się jednak odchodzić od kanibalizmu i mrocznych aspektów ich historii. Gdy odzyskały większość swego terytorium z rąk zdradzieckiego Zalazane'a, Mroczna Włócznia została zaproszona do dołączenia do odnowionego imperium trolli pod przywództwem Zandalarich, jednak Vol'jin odrzucił tę ofertę.

Zjednoczone Plemiona Taurenów

Thunder Bluff in the distance

Stolica taurenów Thunder Bluff

Szlachetni taureni z Kalimdoru są rasą, która od pokoleń polowała na stepach środkowego Kalimdoru, jednak gdy Thrall i jego orkowie na nich natrafili, byli na krawędzi zniszczenia przytłoczeni przez wędrownych centaurów, którzy wędrowali przez ich tereny. Pod przywództwem wysokiego wodza Cairne'a Bloodhoofa i młodego Thralla taurenom udało się odeprzeć większość centaurów. Wtedy to Cairne przysiągł wierność Hordzie. Po jego śmierci młody Baine Bloodhoof zajął miejsce swego ojca i prowadzi taurenów ku lepszej przyszłości. Gdy zagrożenie ze strony Przymierza na Sawannie wzrosło, taureni wznieśli potężną bramę do obrony swego ojczystego Mulgore. Nawet mimo tego, że ich sojusznicy zwrócili się ku mroczniejszym ścieżkom, taureni zdecydowali się być dla nich przewodnikami w światłości.

Kartel Zęzowody

Bilgewater Harbor

Gobliński Port Zęzowody

Sprytne gobliny z Kartelu Zęzowody z Kezan, jednego z najpotężniejszych (jeśli nie najpotężniejszego) goblińskich karteli trzymających w ryzach handel na południowych morzach, ostatnimi czasy dołączyły do Hordy. Gdy Deathwing zaatakował Kezan, a gobliny zostały zmuszone do ucieczki, pierwsze z ich statków zostały zaatakowane przez flotę Przymierza. Mając wspólnego wroga gobliny wsparły pojmanego Thralla w uwolnieniu się z niewoli i pokonaniu wrogów na Zagubionych Wyspach. Ich przyszłość została wystawiona na próbę, kiedy ich przywódca, znienawidzony Książę Handlowy Gallywix, próbował pokonać Thralla i zagarnąć dla siebie Azsharę, co jednak skończyło się niepowodzeniem. Thrall litościwie pozwolił mu zachować stanowisko, a tym samym gobliny zostały zaakceptowane w Hordzie.

Opuszczeni

Ruins of lordaeron

Miasto Opuszczonych Undercity

Horda we Wschodnich Królestwach początkowo niemal nie istniała, będąc reprezentowaną jedynie przez orków Lodowego Wilka i kilka mniejszych oddziałów. Ostatnimi czasy została ona jednak wzmocniona przez dołączenie Opuszczonych z Lordaeronu i krwawych elfów z Quel'Thalas. Chociaż są oni członkami Hordy, to nie mają z nią tak silnych więzi, jak orkowie, trolle i taureni.

Opuszczeni byli niegdyś częścią Plagi, zmuszeni do bezmyślnej służby u Króla Lisza. Gdy jego władza zaczęła słabnąć, królowa banshee Sylvanas Windrunner odzyskała wolną wolę i wyruszyła, by uwolnić i przejąć kontrolę nad innymi nieumarłymi istotami, które miały dołączyć do jej własnego imperium, którzy nazwali się "Opuszczonymi". Pod przywództwem Lady Sylvanas Opuszczeni użyli wszelkich dostępnych środków, by podbić upadłe królestwo i usunąć zarówno upiornych władców, jak i innych wrogów zagrażających ich panowaniu. Wypędzając Plagę ze stolicy i masakrując pozostałe przyczółki Przymierza, przejęli oni katakumby dawnego miasta stołecznego, nazywając je Undercity.

Za radą taurenów Thrall niechętnie powitał Opuszczonych w Hordzie, jednak ten sojusz z wyboru został szybko wystawiony na próbę - wielka zdrada z rąk Wielkiego Aptekarza Putressa sprawiła, że Opuszczeni otrzymali uważną kuratelę, jeszcze zaostrzoną za rządów nowego wodza wojennego, niechętnego ich strategii działania.

Królestwo Quel'Thalas

The Shepherd\'s Gate

Elficka stolica Silvermoon

Krwawe elfy z Quel'Thalas reprezentują inne ważne państwo Wschodniej Hordy. Gdy najazd Plagi niemal wybił do nogi naród wysokich elfów, mordując 90% ludności, pozostali przysięgli zemstę za zniszczenie niegdyś wspaniałego państwa, nazywając siebie "krwawymi elfami" na pamiątkę poległych braci i sióstr. Odzyskawszy ojczyznę dzięki groźnej mocy mistrzów, królestwo Quel'Thalas otrzymało wsparcie z nieoczekiwanej strony - od Opuszczonych, których królowa Sylvanas Windrunner poległa próbując ochronić Quel'Thalas przed Plagą. Dzięki ich wsparciu krwawe elfy były w stanie wypędzić Plagę z własnej domeny i wstąpić do Hordy na równych prawach.

W ostatnich latach Quel'Thalas doświadczyło kolejnych mrocznych czasów, kiedy szalony Kael'thas Sunstrider zaatakował własną ojczyznę, pragnąc zostać władcą Płonącego Legionu w Azeroth. Śmierć dosięgła go na Quel'Danas, a tym samym lord regent Lor'themar Theron został samodzielnym władcą swego ludu.

Więcej od Wikii

Losowa wiki