FANDOM

Historia Warcrafta, znana również jako uniwersum Warcrafta to zbiór wiedzy stworzony przez Blizzarda jako tło dla uniwersum World of Warcraft i jak narazie jest ona w całości publikowana przez Blizzarda. Pełen tekst jest dostępny na oficjalnej stronie World of Warcraft. Dodatkowo większość (prawdopodobnie cały?) materiał może być przeczytany w samej grze jako książki.

Chcesz wiedzieć więcej na temat wiedzy z World of Warcraft? Mimo że gra nie wymaga żadnej wcześniejszej wiedzy na temat Warcrafta, by cieszyć się grą, można uzyskać głębsze zrozumienie wydarzeń i postaci w grze, którą zdobędzie się poprzez studiowanie wiedzy. Oto kilka dostępnych źródeł:

Historia WarcraftaEdytuj

Uwaga: Niektóre elementy sekcji Historia są przeterminowane lub mogą stać w sprzeczności z innymi elementami wiedzy lub opowieści. Blizzard planuje kiedyś uaktualnić tę sekcję, by była aktualna.

ChronologiaEdytuj

Rozdział I: MitEdytuj

Rozdział II: Nowy ŚwiatEdytuj

Rozdział III: Zguba DraenoruEdytuj

Rozdział IV: Sojusz i HordaEdytuj

Rozdział V: Powrót Płonącego LegionuEdytuj

Oficjalna strona internetowaEdytuj

Fragmenty oficjalnej wiedzy o World of Warcraft dla wygody czytelnika.

EncyklopediaEdytuj

Od wydania pierwszej gry Warcraft, wiedza o uniwersum Warcrafta ewoluowała i rosła w zastraszającym tempie. Dziś wiedza Warcrafta opiera się na czterech grach i trzech dodatkach, jak również na sporej liczbie powieści, papierowej grze RPG, a nawet seriach mangi. Teraz można znaleźć to wszystko w oficjalnym źródle wszystkiego w Warcraftie: Encyklopedii Warcrafta. Z czasem mamy nadzieję, że stanie się ona głównym źródłem całego zapotrzebowania na wiedzę i opowieści ze świata Warcrafta.

Mała liczba aktualizacji (według stanu na wczesny rok 2008) sprawia wrażenie, że Blizzard zawiesił projekt lub czasowo usunął środki przewidziane do jego rozwoju.

World of WarcraftEdytuj

The Burning CrusadeEdytuj

  • Niezłomni [3]
  • Dotychczasowa historia (Teraz i dziś: Wojna i Triumf w World of Warcraft) [4]
  • Szamani i Paladyni [5]
  • Historia Krwawych Elfów [6][7][8]
  • Historia Draenei [9]

Wrath of the Lich KingEdytuj

  • Powstanie Króla Lisza [10]

Poprzednie gry WarcraftEdytuj

Kampanie dla jednego gracza w Warcraft III i towarzyszące grze podręczniki są źródłem informacji na temat świata Azeroth.

PowieściEdytuj

Uwaga: Niektóre książki z przetłumaczonymi tytułami ukazały się w Polsce. Książki posortowane według pierwszej premiery [w nawiasach daty].

E-BookiEdytuj

MangaEdytuj

WoW Comic logo small3
Ten artykuł lub sekcja zawiera informacje dotyczące fabuły Warcrafta pochodzącą z mangi lub komiksów.

RPGEdytuj

OdnośnikiEdytuj