Wikia

WoWWiki

Historia (nieoficjalna)

Dyskusja0
2701stron na
tej wiki
Zobacz także: Historia

Poniższy artykuł przedstawia nieoficjalną chronologię ważnych wydarzeń w uniwersum Warcraft, opartą na oficjalnej chronologii oraz wszystkich źródłach opublikowanych przez Blizzarda. Blizzard używa dwóch skali czasowych przy podawaniu dat, jednak obie jako rok zerowy przyjmują otwarcie Mrocznego Portalu.

Skala jest oparta o otwarcie Mrocznego Portalu, gdyż ta metoda jest używana w najnowszych źródłach. Niektóre źródła podają, że otwarcie Portalu miało miejsce około 25 lat przed początkiem World of Warcraft, podczas gdy inne źródła sytuują to wydarzenie około 30 lat przed rozpoczęciem World of Warcraft. Poniższa chronologia oparta jest na standardzie 30-letnim.

Wszystkie daty są raczej przybliżonym okresem, w którym dane wydarzenia mogły występować i są one podane głównie by przedstawić przybliżoną chronologię. Produkty z uniwersum Warcraft wyróżnione są kursywą. Zostają przetłumaczone tylko te tytuły opublikowanych książek z uniwersum Warcraft, które ukazały się na rynku w polskim przekładzie.

Poniższa chronologia nie powinna być traktowana jako oficjalna, jednak jest ona prawdopodobnie bardziej kompletna i dokładna niż ta opublikowana przez Blizzarda.

Początki Azeroth

-147,000

-65,000

-64,001

-24,969

Era elfów

-14,000

-13,500

  • Kaldorei zaczynają pilnie studiować i praktykować magię tajemną. Podporządkowują oni sobie magię i dzięki niej wznoszą piękne miasta, tworzą artefakty i przeobrażają ziemię. Niektórzy Kaldorei opierają się żądzy skorzystania z mocy Studni Wieczności i ostrzegają innych o zagrożeniach płynących z zaburzenia jej wód. Groźby te pozostają bez odzewu.

-10,250

-10,000

  • Początek Wojny Starożytnych

-9,999

-9,998

-7,300

-6,800

-4,000

Era śmiertelników

-2,800

-2,700

-2,500

-1,200

-1,000

-818

-370

  • Ostatni król gnomów

-230

-170

  • Krasnoludy spotykają gnomy
  • Wybudowanie Gnomeregan

Powstanie Hordy

-100

  • Początek Kil'jaeden i Pakt Cienia
  • Nieśmiertelna Manta zostaje zabita dzięki strzale pokrytej trzema kroplami trującej czarnej cieczy, ocalając Azeroth przed totalnym zniszczeniem

-46

-45

-40

-19

Pierwsza Wojna

0 (rok 592 według Kalendarza Królewskiego)

1

4

5

Druga Wojna

6

7

8

18

20

Trzecia wojna i Plaga

25

26

28

29

Wrogi świat

30

31

32

Postapokaliptyczne Azeroth

Więcej od Wikii

Losowa wiki