Fandom

WoWWiki

Hillsbrad Foothills

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Neutralne Hillsbrad Foothills
Poziomy: 20-30
Hillsbrad.jpg
StolicaSouthshore (2,000)
Populacja15,000
RasaHumanHuman Ludzie (12,000)
Ironforge dwarfIronforge dwarf Krasnoludy z Ironforge (1,200)
GoblinGoblin Gobliny (750)
Half-elfHalf-elf Półelfy (600)
Half-orcHalf-orc Półorkowie (450)
UndeadUndead Nieumarli
NagaNaga Nagi
Gnoll Gnolle
Murloc Murloki
Ustrój politycznyobieralna rada
Główne osadyHillsbrad (700)
Pomniejsze osadyTarren Mill (450)
Lokacjapołudniowe Lordaeron

Pogórze Hillsbradzkie (zwane czasami po prostu Hillsbrad) jest krainą przystosowaną dla graczy około poziomu 30. Pośród wzgórz znajdują się miasta Południowy Brzeg oraz Hillsbrad (przynależne do Przymierza) oraz Smolisty Młyn (przynależny do Hordy. Inne ważniejsze miejsca to Forteca Durnholde oraz Kopalnia Lazurowej Żyły. Odkąd na granicy wzniesiono Mur Thoradina, kraina jest uznawana za jedno głównych pól zmagań między graczami Hordy i Przymierza (na serwerach PvP jest to jeden z najbardziej aktywnych obszarów).

Hillsbrad jest relatywnie spokojny, o stabilnej sytuacji. Wzgórza są pokryte lasami, łąki obfitują w soczystą trawę, a gleba jest bardzo żyzna. Ludzie lojalni wobec Przymierza kontrolują miasto Hillsbrad z miasteczka Południowy Brzeg, jednak Syndykat, murloki i Opuszczeni spędzają im sen z powiek.

Obecna kraina składa się z dawnych regionów Hillsbrad, Południowy Brzeg oraz Smolisty Młyn i są one subregionem doliny Alterac.

Historia

Mimo spokojnego wyglądu, Hillsbrad jest świadkiem jednych z najkrwawszych bitew w Azeroth. Podczas Drugiej Wojny rozegrały się tu wielkie batalie pomiędzy orkami i trollami leśnymi z jednej strony, a ludźmi i wysokimi elfami z drugiej. W czasach Trzeciej Wojny Plaga zmiotła z powierzchni ziemi miasto Smolisty Młyn, później odbudowane i przejęte jako najdalej na południe wysunięty przyczółek Opuszczonych. Odtąd nieumarli bez przerwy walczą z ludźmi z Południowego Brzegu, a region okrył się niesławą, gdyż ciężko tutaj wejść i nie zobaczyć toczącej się bitwy.

TBC Instancja wewnątrz Jaskiń Czasu w Tanaris wysyła graczy siedem lat w przeszłość, do lokacji zwanej Starym Pogórzem Hillsbradzkim (jako części zadania Ucieczka z Fortecy Durnholde). Obszar ten jest łudząco podobny, jednak Smolisty Młyn wciąż nie jest tknięty przez Plagę, a Forteca Durnholde jest potężnym, dobrze bronionym zamkiem. Spotkać tam można postacie, które później będą bardzo znane, między innymi Sally Whitemane, Kapitana Sandersa czy Kel'Thuzada.

Jak się dostać?

Azurelode Mine.jpg

Kopalnia Lazurowej Żyły

Horde Crest Horda

Z Sepulcher w Silverpine Forest biegnij na wschód do głównej drogi, a później idź nią na południe. Podążaj nią dalej, gdy zacznie skręcać ku Hillsbradowi. Idź, aż natkniesz się na drogowskaz kierujący do Tarren Mill w kierunku północnym]]. Idź do kolejnego drogowskazu kierującego cię na wschód.

Alliance Crest Przymierze

Z Ironforge w Dun Morogh biegnij na wschód do Loch Modan. Stamtąd idź drogą na północ do Wetlands. Tam podążaj dalej drogą najpierw na wschód, a później na północ. Przejdź przez wielki most i kontynuuj podróż na północ a później na zachód. Przejdź przez bramę w murze i biegnij aż do centrum krainy, gdzie znajdziesz drogę wiodącą na południe do Southshore. Nie zapomnij po drodze odwiedzić mistrzów lotów w Thelsamar, Menethil Harbor i Refuge Pointe!
Można również przepłynąć z Menethil Harbor do Southshore omijając podwodnych wrogów. Jest to nieco bezpieczniejsza i krótsza trasa, jednak o wiele mniej widowiskowa.

Geografia

O ile reszta Lordaeron została zniszczona przez Plagę i zamieniona w ponurą kpinę z samej siebie, Pogórze Hillsbradzkie w znacznej mierze uniknęło tego strasznego losu. Pozostaje ono najlepiej zachowanym regionem dawnego królestwa, oferując podróżnikom namiastkę klimatu dawnego państwa. Pośród pól stoją strzeliste sosny, a łąki czasami przecinane są przez drogi wiodące do wielu miasteczek i wiosek, które wciąż istnieją. Rzeka wypływająca z Jeziora Darrowmere znajdującego się na Wschodnich Ziemiach Plagi przecina krainę na pół z północy na południe. U wybrzeża znajduje się kilka maleńkich, pustych wysepek, oraz jedna większa - Wyspa Oczyszczenia.

Nie ma tutaj żadnych instancji ani pól bitewnych, jednak w leżących nieopodal Alterac Mountains znajduje się wejście do pola bitewnego [[Alterac Valley. Dodatkowo znajduje się tutaj mikro loch Purgation Isle.

Mapa i subregiony

WorldMap-Hillsbrad.jpg

Azurelode MineDarrow HillDun GarokDurnholde Keep
Eastern StrandHillsbradHillsbrad FieldsNethander Stead
Purgation IsleSouthpoint TowerSouthshoreSouthshore Town Hall
Tarren MillThoradin's WallWestern Strand

Obszary elitarne

Tarren Mill.jpg

Smolisty Młyn

Punkty podróży

Alliance Crest Trasy lotów z Southshore

Horde Crest Trasy lotów z Tarren Mill

Obszary przyległe

Nethander Stead.jpg

Pole Nethandera

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Silverpine Forest Horde Crest 10-20 Zachód Piechotą lub lecąc z Tarren Mill do Sepulcher (tylko Horda).
Alterac Mountains Neutral 15.gif 25-40 Północ Tylko piechotą.
Arathi Highlands Neutral 15.gif 30-40 Wschód Piechotą lub lecąc z Tarren Mill do Hammerfall bądź z Southshore do Refuge Pointe.
Hinterlands Neutral 15.gif 40-50 Północny wschód Piechotą lub lecąc z Tarren Mill do Revantusk Village bądź z Southshore do Aerie Peak.

Ważniejsze postacie

Na Pogórzu Hillsbradzkim mieszka kilka wartych wspomnienia postaci. W Southshore Burmistrz Henry Maleb poszukuje wsparcia w walce z Syndykatem, a Marszałek Redpath wysyła obiecujących poszukiwaczy przygód w Góry Alterac, by zabijali żyjące tam okrutne ogry.

W Tarren Mill Aptekarz Lydon próbuje uwarzyć doskonałą nową plagę, a Wyższy Egzekutor Darthalia wysyła wojowników Hordy na ziemie ludzi, by pokazać, kto tu rządzi.

Zadania

  Blizz construction sign.png Ten artykuł wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i dodać brakujące informacje, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Surowce

Hillsbrad Town Hall.jpg

Ratusz w Hillsbradzie

Dzikie stworzenia

Southshore.jpg

Południowy Brzeg

Więcej w Fandom

Losowa wiki