Fandom

WoWWiki

Healer

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Taurenhealer.jpg

Taureńska uzdrowicielka

Uzdrowiciele to utalentowani i potężni czarownicy, któzy czerpią moc z natury, wiary i od duchów. Niezależnie od źródła mocy, nie czerpią oni mocy tajemnej. Zamiast tego uzdrowiciele poszukują energii świata wokół nich lub duchów Wiecznych, którym służą. Uzdrowiciele zawsze są w sercu społeczeństwa - i drużyny. Używają oni swoich mocy by leczyć rannych i wzmacniać swych towarzyszy.

Uzdrowiciele są rdzeniem wszystkich organizacji opierających się na boskiej magii w Kalimdorze i Wschodnich Królestwach, od kapłanów Świętego Światła, przez druidów z dziczy po szamanów. Druidzi są reprezentowani w Przymierzu i Hordzie, gdyż jest to ścieżka obierana zarówno przez nocne elfy, jak i taurenów. Ludzie, krasnoludy i wysokie elfy zostają kapłanami Świętego Światła, podczas gdy kapłani nocnych elfów służą Elune, Bogini Księżyca. Plotki wspominają również o kapłanach wśród trolli dżunglowych i Opuszczonych, jednak źródło ich mocy nie jest znane. Szamani są popularni wśród orków i taurenów, a trolle zaczynają obierać tę drogę pod okiem swych sojuszników z Hordy. Nauki szamańskie nie są również obce wśród draenei.

Druidzi przeważnie są z nastawienia neutralni, głównie skoncentrowani na utrzymaniu równowagi natury i przemierzaniu dziczy w poszukiwaniu intruzów lub naruszenia naturalnego porządku. Kapłani prezentują wiele wierzeń, jednak w Azeroth skłaniają się ku dobremu charakterowi; źli kapłani są rzadko spotykani, jednak Plaga i Płonący Legion na pewno mają swoich wyznawców. Szamani przyjmują pragmatyczne podejście do życia i śmierci, więc prezentują różne charaktery.

Druidzi są reprezentowani zarówno w Przymierzu, jak i Hordzie, kapłani najczęściej są spotykani w Przymierzu, a szamani są niemal wyłącznie spotykani w Hordzie.

Nie wszyscy uzdrowiciele używają boskiej magii. Niektórzy używają różnych materiałów, takich jak mikstury, maści i bandaże poprzez alchemię, pierwszą pomoc i inne umiejętności. Reprezentują oni raczej profesję uzdrowiciela, a nie klasę.

Najbardziej doświadczeni uzdrowiciele zostają epickimi uzdrowicielami.

Uzdrowiciele Hordy

Uzdrowiciele zastąpili w Hordzie szamanów po tym, jak wielu z nich zostało czarnoksiężnikami. Orkowie z Draenoru byli znani ze swej kultury szamańskiej. Gdy zaatakowali draenei, duchy żywiołów zaczęły się od nich odwracać z powodu zagrożenia równowagi natury. Szamani stali się czarnoksiężnikami, a wielu orków zostało wyszkolonych jako uzdrowiciele, by zastąpić lecznice umiejętności szamanów. Ci uzdrowiciele używali wiedzy na temat mikstur, maści i bandażów, by leczyć rany w pierwotnej Hordzie.

Ścieżki uzdrowicieli

Boskie domeny

  • Tajemnice
  • Zwierzęta
  • Przodkowie
Magia czerpana z wiary w przodków i moc przodków jest ich domeną. Niektóre wierzenia opierają się na wierze w przodków, głównie spotykane są wśród taurenów, orków i tuskarrów.
  • Śmierć
  • Zniszczenie
  • Żywoły
  • Opowieści
  • Uzdrawianie
  • Szaleństwo
Domena szaleństwa to magia czerpana z chaotycznych i potwornych źródeł, takich jak Stare Bóstwa. Daje ona moc kultom nihilistycznym, jak również szalonym kapłanom.
  • Moc
  • Ochrona
  • Duchy
  • Wojna
  • Dzicz

Uzdrowiciele w World of Warcraft

Znani uzdrowiciele

Więcej w Fandom

Losowa wiki