Wikia

WoWWiki

Gul'dan

2831stron na
tej wiki
Dyskusja0
  Icon-time.svg Ten artykuł wymaga aktualizacji - informacje w nim zawarte są przedawnione. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.
Jeśli szukasz postaci z Warlords of Draenor, zobacz Gul'dan (Warlords of Draenor).
Neutral
Gul'dan
Image of Gul'dan
Tytuł "Zło Wcielone", "Niszczyciel Snów",[1] Zdrajca Orków
Płeć Mężczyzna
Rasa Ork (Humanoid)
Klasa
  • Czarnoksiężnik
  • Szaman (kiedyś)
  • Nekromanta (ToD)
  • Przynależność
    Stanowisko Mistrz Rady Cienia, Wódz klanu Rozdzieraczy Burzy
    Lokacja
    Nieznana
    Status Martwy
    Mentor(zy)
  • Ner'zhul
  • Kil'jaeden
  • Studenci
  • Cho'gall
  • Gul'dan z klanu Rozdzieraczy Burzy (wcześniej Cienistego Księżyca), który zastąpił swojego nauczyciela magii - Ner'zhula na stanowisku ulubionej marionetki Kil'jaedena, zaczął reorganizować klany, aby stworzyć idealną maszynę zniszczenia. Do tego celu wypromował ulubieńca z Klanu Czarnej Skały - Czarną Rękę na stanowisko Wodza Wojennego Hordy. Pomimo braku lojalności do Kil'jaedena, Czarna Ręka był sprytny i pragnął dowodzić Hordą. W ten sposób Gul'dan zebrał czarnoksiężników, nekromantów, przywódców klanowych, a nawet ogra i stworzył tajną Radę Cienia.

    Historia

    Uczeń Ner'zhula

    Gul'dana poznajemy jako jeszcze szkolącego się szamana. Był ambitnym, żądnym wiedzy i mocy orkiem, ponadto pojętnym i obiecującym. Świadczy o tym samo to, że na swego ucznia wybrał go - uważany za największego szamana swoich czasów - sam Ner'zhul z klanu Cienistego Księżyca.

    Ner'zhul odkrywszy w Oshu'gun, że został wmanewrowany w wojnę z Draenei przez wcielone zło w postaci Kil'jaedena, chciał zrezygnować z wszelkich planów przeciwko rasie obcych. Jednakże Gul'dan był świadkiem jego rozmowy z przodkami w świętym miejscu i czym prędzej wrócił do Doliny Cienistego Księżyca, by o wszystkim poinformować przywódcę Legionu. Ten w nagrodę obiecał mu nową, "lepszą" i potężniejszą moc niż szamanistyczne "sztuczki". Jego dotychczasowy mistrz, wróciwszy z Oshu'gun został unieszkodliwiony, a jego miejsce zajął Gul'dan, który stał się marionetką Kil'jaedena, jego łącznikiem z orkami.

    Rada Cienia

    Gul'dan zaczął zdobywać władzę i posłuch. Stworzył swój własny klan i rozpoczął szkolenie podobnych sobie orków, których zwał czarnoksiężnikami. Z tych, którym najbardziej ufał i uważał za najbardziej obiecujących utworzył Radę Cienia. Podstawowym celem Rady było zapewnienie wsparcia Hordzie w walce z Draenei. Kiedy przyszedł czas, klany zostały napojone krwią Mannorotha, z wyjątkiem orków z Klanu Lodowego Wilka (których wódz, Durotan, nie brał w tym udziału) oraz kilku innych osób. Gul'dan i jego czarnoksiężnicy po cichu, z ciemności, dowodzili każdą akcją nowo powstałej Hordy poprzez osobę Czarnej Dłoni - orka charyzmatycznego, z zacięciem bitewnym, lecz nie na tyle sprytnym, by mógł przejrzeć zamysły Rady.

    Siedziba Rady znajdowała się w Czarnej Świątyni (Black Temple), skąd doglądała zniszczenia Draenei, aż do tajemniczego zniknięcia Kil'jaedena. Kiedy Horda zaczęła się rozpadać, Rada Cienia skontaktowała się z Medivhem, który zaoferował im nowy świat do splądrowania.

    Pakt z Medivhem

    Medivh i Gul'dan zawarli pakt. Medivh miał otworzyć portal pomiędzy Draenorem, a Azeroth i wyjawić Gul'danowi tajemnicę gdzie znajduje się grobowiec Mrocznego Tytana - Sargerasa. W zamian Horda miała podbić ludzi i zniszczyć wrogów Medivha. Żadna ze stron nie spodziewała się, że ten plan sprzyjał Kil'jaedenowi.

    Medivh został zabity przez najlepszego przyjaciela - Lorda Lothara i swojego ucznia - Khadgara. Gul'dan, który podczas śmierci maga był w jego umyśle, przeżył ogromny szok i wpadł w stan katatonii. Bez przewodnictwa Gul'dana Czarna Ręka został pokonany, a wodzem Hordy został Orgrim Młot Zagłady.

    Czaszka Gul'dana

    Po śmierci Gul'dana Illidan Stormrage wykradł jego czaszkę, której moc przemieniła łowcę demonów w swoistą hybrydę nocnego elfa z demonem.

    Galeria

    Przypisy

    Źródło

    http://wow.gram.pl http://wow.battlenet.pl

    Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
    Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
    Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
    Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
    Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol i Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki