FANDOM

  Icon-time.svg Ten artykuł wymaga aktualizacji - informacje w nim zawarte są przedawnione. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.
Neutral
Gul'dan
Image of Gul'dan
Tytuł "Zło Wcielone", "Niszczyciel Snów",[1] Zdrajca Orków
Płeć Mężczyzna
Rasa Ork
Klasa
  • Czarnoksiężnik
  • Szaman (kiedyś)
  • Nekromanta (ToD)
  • Przynależność
    Stanowisko Mistrz Rady Cienia, Wódz klanu Rozdzieraczy Burzy
    Lokacja
    Nieznana
    Status Martwy
    Mentorzy
  • Ner'zhul
  • Kil'jaeden
  • Studenci
  • Cho'gall
  • Gul'dan z klanu Rozdzieraczy Burzy (wcześniej Cienistego Księżyca), który zastąpił swojego nauczyciela magii - Ner'zhula na stanowisku ręki Kil'jaedena, zaczął reorganizować klany, aby stworzyć idealną maszynę zniszczenia. Do tego celu wypromował ulubieńca z Klanu Czarnej Skały - Czarną Rękę na stanowisko Wodza Wojennego Hordy. Pomimo braku lojalności do Kil'jaedena, Czarna Ręka był sprytny i pragnął dowodzić Hordą. W ten sposób Gul'dan zebrał czarnoksiężników, nekromantów, przywódców klanowych, a nawet ogra i stworzył tajną Radę Cienia.

    Biografia

    Dzieciństwo

    Gul'dan przyszedł na świat w 38 roku pierwszej ery.

    Uczeń Ner'zhula

    Gul'dana poznajemy jako jeszcze szkolącego się szamana. Był ambitnym, żądnym wiedzy i mocy orkiem, ponadto pojętnym i obiecującym. Świadczy o tym samo to, że na swego ucznia wybrał go - uważany za największego szamana swoich czasów - sam Ner'zhul z klanu Cienistego Księżyca.

    Ner'zhul odkrywszy w Oshu'gun, że został wmanewrowany w wojnę z Draenei przez wcielone zło w postaci Kil'jaedena, chciał zrezygnować z wszelkich planów przeciwko rasie obcych. Jednakże Gul'dan był świadkiem jego rozmowy z przodkami w świętym miejscu i czym prędzej wrócił do Doliny Cienistego Księżyca, by o wszystkim poinformować przywódcę Legionu. Ten w nagrodę obiecał mu nową, "lepszą" i potężniejszą moc niż szamanistyczne "sztuczki". Jego dotychczasowy mistrz, wróciwszy z Oshu'gun został unieszkodliwiony, a jego miejsce zajął Gul'dan, który stał się marionetką Kil'jaedena, jego łącznikiem z orkami.

    Rada Cienia

    Gul'dan zaczął zdobywać władzę i posłuch. Stworzył swój własny klan i rozpoczął szkolenie podobnych sobie orków, których zwał czarnoksiężnikami. Z tych, którym najbardziej ufał i uważał za najbardziej obiecujących utworzył Radę Cienia. Podstawowym celem Rady było zapewnienie wsparcia Hordzie w walce z Draenei. Kiedy przyszedł czas, klany zostały napojone krwią Mannorotha, z wyjątkiem orków z Klanu Lodowego Wilka (których wódz, Durotan, nie brał w tym udziału) oraz kilku innych osób. Gul'dan i jego czarnoksiężnicy po cichu, z ciemności, dowodzili każdą akcją nowo powstałej Hordy poprzez osobę Czarnej Dłoni - orka charyzmatycznego, z zacięciem bitewnym, lecz nie na tyle sprytnym, by mógł przejrzeć zamysły Rady.

    Siedziba Rady znajdowała się w Czarnej Świątyni, skąd doglądała zniszczenia Draenei, aż do tajemniczego zniknięcia Kil'jaedena. Kiedy Horda zaczęła się rozpadać, Rada Cienia skontaktowała się z Medivhem, który zaoferował im nowy świat do splądrowania.

    Pakt z Medivhem

    Medivh i Gul'dan zawarli pakt. Medivh miał otworzyć portal pomiędzy Draenorem, a Azeroth i wyjawić Gul'danowi tajemnicę gdzie znajduje się grobowiec Mrocznego Tytana - Sargerasa. W zamian Horda miała podbić ludzi i zniszczyć wrogów Medivha. Żadna ze stron nie spodziewała się, że ten plan sprzyjał Kil'jaedenowi.

    Medivh został zabity przez najlepszego przyjaciela - Lorda Lothara i swojego ucznia - Khadgara. Gul'dan, który podczas śmierci maga był w jego umyśle, przeżył ogromny szok i wpadł w stan katatonii. Bez przewodnictwa Gul'dana Czarna Ręka został pokonany, a wodzem Hordy został Orgrim Młot Zagłady.

    Śmierć Gul'dana

    Żądny władzy Gul'dan, owładnięty rządzą dostąpienia boskości, wyruszył na desperackie poszukiwanie podwodnego Grobowca Sargerasa, który, jak wierzył, krył tajemnice ostatecznej potęgi. Niemal skazując na zgubę wszystkich swoich orków, by stali się niewolnikami Płonącego Legionu, Gul'dan nie myślał w ogole o służbie u Doomhammera. Dzięki wsparciu klanów Rozdzieraczy Burzy i Młota Półmroku, Gul'danowi udało się podźwignąć Grobowiec Sargerasa z dna morza. Jednakże gdy otworzył starożytną, zalaną kryptę, znalazł w niej jedynie oszalałe demony czekające na niego. Ku swojej zgubie, Gul'dan został rozerwany przez oszalałe demony, którym uległ.

    Czaszka Gul'dana

    Po śmierci Gul'dana Illidan Stormrage wykradł jego czaszkę, której moc przemieniła łowcę demonów w swoistą hybrydę nocnego elfa z demonem.

    Galeria

    Przypisy

    Źródło

    http://wow.gram.pl http://wow.battlenet.pl

    Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
    Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn
    Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
    Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki