Wikia

WoWWiki

Gul'dan

Dyskusja0
2716stron na
tej wiki
  Icon-time Ten artykuł wymaga aktualizacji - informacje w nim zawarte są przedawnione. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.
Jeśli szukasz postaci z Warlords of Draenor, zobacz Gul'dan (Warlords of Draenor).
Neutral 32
Gul'dan
Gul'dan HoW
Tytuł "Zło Wcielone", "Niszczyciel Snów",[1] Zdrajca Orków
Płeć Mężczyzna
Rasy Ork
Klasa Czarnoksiężnik, Szaman (kiedyś), Nekromanta (ToD)
Przynależność
Stanowisko Mistrz Rady Cienia, Wódz klanu Rozdzieraczy Burzy
Lokacja
Unknown
Status Martwy
Mentor(zy) Ner'zhul, Kil'jaeden
Studenci Cho'gall

Gul'dan z klanu Rozdzieraczy Burzy (wcześniej Cienistego Księżyca), który zastąpił swojego nauczyciela magii - Ner'zhula na stanowisku ulubionej marionetki Kil'jaedena, zaczął reorganizować klany, aby stworzyć idealną maszynę zniszczenia. Do tego celu wypromował ulubieńca z Klanu Czarnej Skały - Czarną Rękę na stanowisko Wodza Wojennego Hordy. Pomimo braku lojalności do Kil'jaedena, Czarna Ręka był sprytny i pragnął dowodzić Hordą. W ten sposób Gul'dan zebrał czarnoksiężników, nekromantów, przywódców klanowych, a nawet ogra i stworzył tajną Radę Cienia.

Historia

Uczeń Ner'zhula

Gul'dana poznajemy jako jeszcze szkolącego się szamana. Był ambitnym, żądnym wiedzy i mocy orkiem, ponadto pojętnym i obiecującym. Świadczy o tym samo to, że na swego ucznia wybrał go - uważany za największego szamana swoich czasów - sam Ner'zhul z klanu Cienistego Księżyca.

Ner'zhul odkrywszy w Oshu'gun, że został wmanewrowany w wojnę z Draenei przez wcielone zło w postaci Kil'jaedena, chciał zrezygnować z wszelkich planów przeciwko rasie obcych. Jednakże Gul'dan był świadkiem jego rozmowy z przodkami w świętym miejscu i czym prędzej wrócił do Doliny Cienistego Księżyca, by o wszystkim poinformować przywódcę Legionu. Ten w nagrodę obiecał mu nową, "lepszą" i potężniejszą moc niż szamanistyczne "sztuczki". Jego dotychczasowy mistrz, wróciwszy z Oshu'gun został unieszkodliwiony, a jego miejsce zajął Gul'dan, który stał się marionetką Kil'jaedena, jego łącznikiem z orkami.

Rada Cienia

Gul'dan zaczął zdobywać władzę i posłuch. Stworzył swój własny klan i rozpoczął szkolenie podobnych sobie orków, których zwał czarnoksiężnikami. Z tych, którym najbardziej ufał i uważał za najbardziej obiecujących utworzył Radę Cienia. Podstawowym celem Rady było zapewnienie wsparcia Hordzie w walce z Draenei. Kiedy przyszedł czas, klany zostały napojone krwią Mannorotha, z wyjątkiem orków z Klanu Lodowego Wilka (których wódz, Durotan, nie brał w tym udziału) oraz kilku innych osób. Gul'dan i jego czarnoksiężnicy po cichu, z ciemności, dowodzili każdą akcją nowo powstałej Hordy poprzez osobę Czarnej Dłoni - orka charyzmatycznego, z zacięciem bitewnym, lecz nie na tyle sprytnym, by mógł przejrzeć zamysły Rady.

Siedziba Rady znajdowała się w Czarnej Świątyni (Black Temple), skąd doglądała zniszczenia Draenei, aż do tajemniczego zniknięcia Kil'jaedena. Kiedy Horda zaczęła się rozpadać, Rada Cienia skontaktowała się z Medivhem, który zaoferował im nowy świat do splądrowania.

Pakt z Medivhem

Medivh i Gul'dan zawarli pakt. Medivh miał otworzyć portal pomiędzy Draenorem, a Azeroth i wyjawić Gul'danowi tajemnicę gdzie znajduje się grobowiec Mrocznego Tytana - Sargerasa. W zamian Horda miała podbić ludzi i zniszczyć wrogów Medivha. Żadna ze stron nie spodziewała się, że ten plan sprzyjał Kil'jaedenowi.

Medivh został zabity przez najlepszego przyjaciela - Lorda Lothara i swojego ucznia - Khadgara. Gul'dan, który podczas śmierci maga był w jego umyśle, przeżył ogromny szok i wpadł w stan katatonii. Bez przewodnictwa Gul'dana Czarna Ręka został pokonany, a wodzem Hordy został Orgrim Młot Zagłady.

Czaszka Gul'dana

Po śmierci Gul'dana Illidan Stormrage wykradł jego czaszkę, której moc przemieniła łowcę demonów w swoistą hybrydę nocnego elfa z demonem.

Galeria

Przypisy

Źródło

http://wow.gram.pl http://wow.battlenet.pl

Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Bronzebeard · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Lich King
Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol and Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

Więcej od Wikii

Losowa wiki