FANDOM

Gryan Stoutmantle to oferujący zadania elitarny NPC poziomu 75, przebywający na Wzgórzu Strażniczym na Ziemiach Zachodnich. Stoutmantle walczył podczas Trzeciej Wojny w Lordaeron i w notatce [Wiley's Note] jest określany jako paladyn. Był on przywódcą Milicji Ludowej, z której sformowano później Brygadę Ziem Zachodnich.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Gryan Stoutmantle walczył w Trzeciej Wojnie. Był w Stratholme, kiedy książę Arthas Menethil nakazał spacyfikować miasto, mordując większość jego mieszkańców, by uniknąć przemienienia tego miejsca w siedlisko Plagi. Nie jest wiadome, jaką rolę Gryan odegrał w tych wydarzeniach, jednak jasne jest, że udało mu się ujść żywcem.

Gdy Bractwo Defiasów zaczęło sobie śmielej poczynać, Gryan odszedł z wojska i wrócił do rodzinnych Ziem Zachodnich, by rozprawić się z trawiącymi krainę problemami.

Ziemie ZachodnieEdytuj

Z powodu korupcji toczącej Dom Możnych ze Stormwind, Ziemie Zachodnie nie otrzymały militarnego wsparcia, którego potrzebowały do pokonania Bractwa. Czując, że nie można liczyć na pomoc ze stolicy, Gryan założył i stał się pierwszym przywódcą Milicji Ludowej.

W staraniach na rzecz zabezpieczenia ludności Ziem Zachodnich przed Defiasami zwerbował młodych herosów Przymierza do walki z bandytami, dzięki czemu wielu członków bractwa padło trupem.

Gryan wraz z Milicją schwytali złodzieja próbującego ukraść wóz Saldeana. Zmusili złoczyńcę, znanego później jako Defiaski Zdrajca, do pokazania miejsca ukrycia tajemnego Przyczółka. Dzięki temu Gryan odkrył, że przywódcy Bractwa Defiasów kryją się w Martwych Kopalniach pod miasteczkiem Moonbrook. Znowu wezwał herosów Przymierza, by wyruszyli na misję zabicia defiaskiego geniusza zbrodni, Edwina VanCleefa.

Bohaterom znów się powiodło, a na Ziemiach Zachodnich zapanował spokój.

Wzgórza GrizzlyEdytuj

Gdy Ziemie Zachodnie były bezpieczne, Milicja Ludowa została przeformowana w Brygadę Ziem Zachodnich, włączoną do armii królestwa Stormwind. Gryan Stoutmantle został awansowany na kapitana i stał się dowódcą Brygady. W Northrend, wśród Wzgórz Grizzly założył Obóz Brygady Ziem Zachodnich, skąd prowadzone były poszukiwania alternatywnych ścieżek wiodących do północnych rejonów kontynentu, które mogłyby być bezpiecznie wykorzystywnae przez Przymierze. W zachodniej części Wzgórz Stoutmantle zostawił połowę swoich żołnierzy, którzy mieli walczyć z Hordą o kontrolę nad Zatoką Interesów, gdzie zgromadzono ogromne ilości drewna. Nakazał również Brugarowi Stoneshearowi zatrzymanie badań Ligi Odkrywców w Thor Modan, by wykorzystać tunele do celów militarnych.

Gryan Stoutmantle przebywał przez pewien czas po przybyciu do Northrend w Valgarde, gdzie zaprzyjaźnił się z Thoraliusem Mądrym, który później udał się do Ziem Zachodnich, by pomóc Brygadzie w badaniach nad odrodzeniem Bractwa Defiasów.

Powrót na Strażnicze WzgórzeEdytuj

W World of Warcraft:Cataclysm Gryan Stoutmantle został awansowany na Marszałka i powrócił na Strażnicze Wzgórze. Obecnie przewodzi Brygadzie Ziem Zachodnich w misji przywrócenia krainie jej dawnej chwały.

<imię>, wojna w Northrend zebrała swoje żniwo w ludziach. Gdy my triumfowaliśmy na mroźnych pustkowiach, w naszej krainie zapanował chaos.

ZadaniaEdytuj

Dawniej zlecane zadaniaEdytuj

GryanStoutmantle

Model przed World of Warcraft: Cataclysm

Icon-delete-black-22x22 Elementy z tej sekcji zostały usunięte z World of Warcraft.

Linki zewnętrzneEdytuj

Ziemie Zachodnie Stare Stratholme