Wikia

WoWWiki

Garrosh Hellscream

Dyskusja4
2412stron na
tej wiki
Horde 32
Garrosh Hellscream
Garrosh Hellscream portret
Tytuł Overlord of the Warsong Offensive, Syn Hellscream'a
Płeć Mężczyzna
Poziom  ?? (Boss)
Klasa Wojownik
Health
898,200
Reakcja Alliance Horde
Przynależność
Stanowisko Osobisty doradca Thralla, Wódz Mag'har, Nadzorca Ofensywy Wojennej Pieśni, pan Ostoi Wojennej Pieśni
Lokacja
Status Żyje
Krewni Grom Hellscream (ojciec)

Garrosh Hellscream Syn Groma Hellscreama byłego przywódcy Klanu Wojennej Pieśni, który uwolnił orków od klątwy władcy otchłani Mannorotha . Garrosh zyskał tytuł przywódcy Klanu Wojennej Pieśni po swoim ojcu, jest również przywódcą orków, którzy przeżyli zniszczenie Draenoru i zamieszkiwali Outland - zwani są Mag'har.

Biografia

Beyond the Dark Portal

Podczas inwazji ludzi na Draenor, wielu spośród Mag'har - niesplugawionych orków zamieszkałych w Garadarze, fortecy w Nagrandzie - cierpiało z powodu czerwonej ospy. Garrosh był pośród nich.

Kargath Bladefist odwiedził ich w Garadarze w poszukiwaniu wojowników, którzy mogliby go wesprzeć. Garrosh zapytał go o swego ojca i chciał ruszyć z nim do boju, jednak Kargath początkowo go zignorował, nazywając Mag'har słabeuszami, którzy nie są już orkami, którzy mogą przysłużyć się Hordzie jedynie poprzez swą śmierć.

Później Garrosh zapytał Wielką Matkę Geyah o swego ojca, jednak odpowiedź, jaką uzyskał, wpędziła go w głęboką depresję.

The Burning Crusade

Garrosh Hellscream
Garrosh Hellscream w Nagrandzie
SkrzeczuDodany przez Skrzeczu

Garrosh stał się ważnym wodzem pośród Mag'har. Jego towarzyszem był Jorin Deadeye, syn dawnego wodza klanu Krwawiącego Widma, Kilrogga Deadeye. Gdy pierwszy raz spotykamy Garrosha, jest on skryty, pesymistycznie nastawiony do życia, wręcz pogrążony jest w depresji. Bez wątpienia trapi go zdrowie matriarchini jego klanu, Wielkiej Matki Geyah, która jest chora. Garrosh wie, że gdy ona umrze, od niego będzie się oczekiwało poprowadzenia Mag'har, co bardzo go trapi. Garrosh wierzy, że jego przeznaczeniem jest powtórzyć błędy swego ojca.

Wielki i nieustraszony wojownik Grom Hellscream pożądał potęgi. Mimo świadomości tego, co nastąpi, Grom wypił krew Mannorotha, która uczyniła go silniejszym i wytrzymalszym, jednak również przeklęła Groma i innych orków, którzy musieli udać się na służbę u Mannorotha.

Od początku jest wiadomo, że Garrosh wstydzi się za swego ojca. Ostatnie wieści, jakie miał o ojcu dotyczyły wypicia przezeń krwi Mannorotha. Wszystko, co nastąpiło po tym wydarzeniu było Garroshowi nieznane. W rzeczywistości Garrosh nie wiedział o heroicznej śmierci ojca, dopóki Thrall nie przybył do Nagrandu, by opowiedzieć o tym wydarzeniu, co miało podnieść Garrosha na duchu. Wiedząc teraz, że jego ojciec przezwyciężył swą słabość do potęgi - Grom oddał swe życie za to, by wszyscy orkowie byli wolni - Garrosh odzyskał siłę i pewność siebie, wierząc, że już nie zawiedzie siebie ani swoich ludzi.

Szczyt pokojowy w Theramore

Garrosh comic
Garrosh na szczycie pokojowym w Threamore
MorpheiusDodany przez Morpheius
WoW Comic logo small3
Ten artykuł lub sekcja zawiera informacje dotyczące fabuły Warcrafta pochodzącą z mangi lub komiksów.

Thrall zabrał ze sobą Garrosha Hellscreama z powrotem do Azeroth, by ten został jego doradcą. Później mistrz gladiatorów Rehgar Earthfury również został jednym z doradców Thralla. Rehgar i Garrosh wciąż się spierali: podczas gdy Garrosh chciał zniszczyć ludzi i zapanować nad Azeroth, Rehgar chciał utrzymać pakt o nieagresji z ludźmi.

Gdy Thrall zdecydował się udać na nowe spotkanie z królem ludzi Varianem, zabrał ze sobą swych dwóch doradców oraz kilkoro Kor'kron. Rehgar sugerował Thrallowi nie zabierać ze sobą Garrosha, jednak Wódz Wojenny sądził, że może to być dobra okazja, by Garrosh przemyślał swoje nastawienie wobec ludzi.

Garrosh wraz z Thrallem udali się na zeppelinie do Theramore, gdzie miała miejsce pokojowa dyskusja. Początkowo rozmawiano o przeszłości, a później tematem stały się problemy surowcowe, takie jak wojna Hordy z nocnymi elfami o drewno, więc Varian zaoferował Thrallowi drewno, na co Wódz Wojenny zaoferował miedź i egzotyczne futra. Varian musiał szybko opuścić spotkanie z powodu wieści o tym, że Plaga nieustannie nęka mieszkańców Goldshire i Southshore. Gdy wyruszał z Theramore, klan Młota Półmroku zaatakował miasto. Po zauważeniu Garony, Varian myślał, że Thrall wysłał ją, by zamordowała go tak, jak Rada Cienia zamordowała jego ojca. W trakcie walki straty Młota Półmroku zaczęły rosnąć. Wtedy pojawił się Med'an, który próbował ochronić swoją matkę, a, gdy to zobaczyli, członkowie Młota Półmroku odwrócili uwagę walczących, by porwać Med'ana, zostawiając Garonę na pewną śmierć. Garrosh winił Przymierze za ten atak, podczas gdy Varian winił Hordę, głównie Garrosha.

Wrath of the Lich King

Garrosh
Garrosh Hellscream w Northrend
MorpheiusDodany przez Morpheius

Garrosh udał się do Orgrimmaru, by spotkać się z Thrallem, Sylvanas Windrunner, Wysokim Nadzorcą Saurfangiem, Starszym Aptekarzem Putressem oraz Rehgarem Earthfury, by omówić problem Plagi. Garrosh chciał natychmiast zebrać armie Hordy i wyruszyć do Northrend, by tam walczyć z Plagą. Thrall, po zasięgnięciu rady Saurfanga i duchów, skłonił się ku ostrożniejszemu postępowaniu: wysłaniu oddziału zwiadowczego na mroźny kontynent przez wysłaniem tam wojsk, jak również spotkaniu z Jainą Proudmoore, by dowiedzieć się, co wobec Króla Lisza planuje Przymierze. Wściekły Garrosh wyzwał Thralla na pojedynek w Pierścieniu Chwały, by rozwiązać spór. Orkowie walczyli ze sobą przez pewien czas, aż wreszcie Garrosh zaczął brać górę nad przeciwnikiem. Próbował skłonić Thralla do popełnienia jakiegoś błędu, jednak przeszkodził mu Herold Króla Lisza grożący Orgrimmarowi zniszczeniem. Chwilę później miasto zostało zaatakowane przez niezliczone plugastwa i jaszczury mrozu. Thrall i Garrosh ramię w ramię opuścili krąg, jednak Thrall obiecał młodemu Hellscreamowi, że dokończą tę walkę później.

Thrall i Garrosh poprowadzili oddziały Hordy, które odparły atak Plagi, dzięki pomocy Saurfanga i Sylvanas. Po tym, jak zniszczono oddział Plagi, Garrosh ponownie poprosił o wysłanie go do Northrend. Tym razem Thrall się zgodził. Polecił Saurfangowi rozpocząć przygotowania do wojny.

Garrosh Hellscream jest nadzorcą Ofensywy Wojennej Pieśni, głównej armii Ekspedycji Hordy do Northrend. Stacjonuje on w Ostoi Wojennej Pieśni w Tundrze Borealnej, na zachodnim wybrzeżu Northrend.

W przeciwieństwie do swojego charakteru prezentowanego w Nagrandzie, gdzie był skryty i apatyczny, Garrosh jako dowódca Hordy w Northrend jest gorącokrwisty i lekkomyślny. Jego główny doradca, Wysoki Nadzorca Saurfang - który pił z tego samego pucharu, co Grom Hellscream - stara się powściągać dziką taktykę Garrosha, obawiając się, że rządza krwi znowu opęta Hordę, nawet po śmierci Mannorotha. Ta dwójka często kłóci się w kwestiach taktycznych, głównie jeśli chodzi o linie zaopatrzenia między Ostoją Wojennej Pieśni a siłami Opuszczonych w Wyjącym Fiordzie. Nawet jeśli się nie zgadza z Saurfangiem, Garrosh wydaje się odczuwać respekt wobec starego wojownika. Gdy Saurfang ostrzega Garrosha, że jeśli ten posunie się za daleko wobec Przymierza, to Saurfang osobiście go zabije, Garrosh nie kwestionuje jego słów ani nie wyzywa go na pojedynek, a nawet nie czyni nic, co mogłoby przybliżyć go do spełnienia groźby.

Sekrety Ulduaru

Thrall i Garrosh zostali pilnie wezwani do Dalaranu, by pomówić z jego przywódcą, Rhoninem. Przybywając przed odejściem króla Variana Wrynna, Garrosh i król zaczęli ze sobą walczyć w Fioletowej Cytadeli, jednak Rhonin przerwał walkę za pomocą magicznej tarcy, zanim którykolwiek mógł zrobić drugiemu krzywdę. Rhonin zasugerował, że Horda i Przymierze powinni pracować razem wobec nowego zagrożenia ze strony Yogg-Sarona, jednak Garrosh i Varian są dalecy od współpracy, a Wrynn szybko odszedł. Garrosh wyraził opinię, że prawdziwy Wódz Wojenny nigdy nie bratałby się z tchórzami.

Koloseum Krzyżowców

Garrosh Hellscream wraz z Thrallem są obecni podczas zmagań w nowym Koloseum Krzyżowców na Koronie Lodu, otoczeni przez licznych bohaterów Hordy. Garrosh prosi Tiriona, by ten użył wojowników Hordy, by wyzwali na pojedynek bohaterow turnieju, by pokazać siłę Hordy.

Cataclysm

Cata-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Cataclysm.

Zgodnie z artykułem w magazynie PC Gamer UK, bazującym na wywiadzie z pracownikami Blizzarda, Garrosh zostanie nowym przywódcą Hordy. Będąc u władzy usunie z Orgrimmaru większość nie-orków i rozpocznie przebudowę miasta, wzmacniając je mrocznym metalem, na wzór Ostoi Wojennej Pieśni i inych baz Hordy w Northrend.

Dorastając, Garrosh znał swego ojca, Groma Hellscreama, jedynie z opowieści o tym, jak rzucił swój lud na potępienie. Jednak po dowiedzeniu się o zbawieniu i heroicznym poświęceniu Groma, który raz na zawsze wyzwolił orków od demonicznego skażenia, Garrosh przyjął dziedzictwo ojca jako nieustraszony wojownik i urodzony przywódca. Z czasem nowa postawa Garrosha postawiła go w opozycji do wodza wojennego Hordy. Rozgniewany przez decyzję Thralla, by wysłać zwiadowców do Northrend, zamiast natychmiast zmobilizować armie Hordy, Garrosh wyzwał wodza wojennego na pojedynek w Pierścieniu Chwały, jednak atak popleczników Króla Lisza przerwał walkę. Garrosh i wódz wojenny wciąż mają niedokończone interesy...a gorącokrwista lekkomyślność Garrosha staje się zagrożeniem dla tych, którzy starają się oprzeć zagrożeniu furii Hellscreama.

Mists of Pandaria

Mists-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria.
Garrosh stał się największym wrogiem Przymierza. Widać było to już po Kataklizmie, kiedy zmiótł z powierzchni ziemi Theramore. Nawet ci z Hordy, którzy mu się sprzeciwiali marnie kończyli.
Garrosh 5.4
Nowy model Garrosha wprowadzony w Patchu 5.2
Narrak221Dodany przez Narrak221
Corrupted Garrosh
Garrosh nasycony mocą Serca Y'Shaarja
Narrak221Dodany przez Narrak221
Mists of Pandaria - Patch 5
Narrak221Dodany przez Narrak221

Cytaty

Garrosh,hellscream
MorpheiusDodany przez Morpheius
  • "Po tym, co on zrobił dla CIEBIE i TWOICH ludzi? MAK'GORA!" (Do Thralla, gdy ten wspomniał, że Grom Hellscream był lekkomyślny)
  • "Zdradzieckie PSY Przymierza! Wzywacie Pana Demonów przeciwko HORDZIE?! Wasza śmierć będzie szybka!" (Do jainy i Variana w Srebrzystym Koloseum)

Pełny dialog z Saurfangiem w Ostoi Wojennej Pieśni

Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Jesteśmy otoczeni... Nasi wrogowie nacierają ze wszystkich stron, młody Hellscreamie. Plaga jest jak szarańcza z północy. Przymierze kontroluje jedyną bezpieczną linię zaopatrzenia w regionie, które nawet mimo tego jest niebezpieczne, bo można się zgubić w tych przerażających mgłach. Nasz jedyny pośredni port dla zaopatrzenia jest kontrolowany przez Opuszczonych na drugim końcu tego przeklętego kontynentu! Wszystko, czego nie podźwigną nasze zeppeliny musi być dostarczone statkiem i musi przebyć całe Northrend by do nas dotrzeć.
Garrosh Hellscream się obrusza.
Garrosh Hellscream mówi: Linie zaopatrzenia... Dostawy... Zanudzasz mnie na śmierć! Nie potrzebujemy niczego poza wojowniczym duchem Hordy, Saurfangu! Teraz, gdy jesteśmy solidnie zakotwczeni na tym mroźnym pustkowiu, nic nas nie powstrzyma!
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Machiny oblężnicze, amunicja, ciężkie uzbrojenie... Jak chcesz bez nich zniszczyć mury Lodowej Korony?
Garrosh Hellscream mówi:Chcę? Pokażę ci, czego chcę!
Garrosh Hellscream niszczy flagę oznaczającą na mapie Fort Bohaterów.
Garrosh Hellscream mówi: Tak... Teraz mamy linię zaopatrzenia. A żeby było jeszcze lepiej...
Garrosh Hellscream niszczy figury i flagę oznaczającą Valgarde i Fort Zachodniej Straży.
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Nieodrodny syn przemówił! Krew twego ojca jest w tobie silna, Hellscreamie. Niecierpliwość jest zawsze... niecierpliwa i lekkomyślna. Rzucasz się całym sobą w wojnę ze wszystkimi bez pomyślenia o konsekwencjach.
Garrosh Hellscream mówi: Nie praw mi o konsekwencjach, starcze.
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Piłem tę samą krew, co twój ojciec, Garroshu. Przeklęty jad Mannorotha płynął również przez moje żyły. Wbijałem moją broń w ciała i umysły moich wrogów. A gdy Grom zginął chwalebną śmiercią - wyzwalając nas wszystkich od klątwy krwi - nie mógłw wyrzucić z pamięci przerażającego wspomnienia naszej przeszłości. Jego czyn nie wymazał okropieństw, jakie wyrządziliśmy.
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Zima po klątwie ustąpiła, setki orczych weteranów takich jak ja popadło w rozpacz. Nasze umysły wreszcie były wolne, tak... Wolne, by przemyśleć straszne czyny, jakie zrobiliśmy pod wpływem Legionu.
Wysoki Nadzorca Saurfang wzdycha.
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Myślę, że były to głosy dzieci draenei, które nigdy nie dorosną... Nigdy nie zapomnisz... Byłeś kiedyś na Farmie Strzaskanej Świni? Gdy świnie osiągną wiek, by mogły zostać zabite... to jest ten głos. Głos zarzynanego prosięcia... On rezonuje najgłośniej. Yo są trudne czasy dla nas, starszych weteranów.
Garrosh Hellscream mówi: Lecz na pewno nie sądzisz, że te dzieci narodziły się, by być niewinnymi? Dorosłyby i chwyciły za broń przeciwko nam!
Wysoki Nadzorca Saurfang potrząsa głową.
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Nie mówiłem tylko o dzieciach naszych wrogów
Wysoki Nadzorca mówi: Nie pójdę po raz kolejny tą mroczną ścieżką, młody Hellscreamie. Prędzej zabiję cię własnymi rękami, jeśli ten dzień nadejdzie...
Garrosh Hellscream mówi: Jak ci się udało tak długo przeżyć, Saurfangu? Nie padłeś ofiarą własnych wspomnień?
Wysoki Nadzorca Saurfang mówi: Nie jadam wieprzowiny...
Wysoki Nadzorca Saurfang spluwa.

Dialog na Ziemiach Srebrzystego Turnieju

Garrosh Challenging Thrall
Garrosh wyzywający Thralla na pojedynek
Sander.Dodany przez Sander.
Herold Beluus krzyczy: Wódz Wojenny Hordy, Thrall, oraz Nadzorca Garrosh Hellscream przybyli na ziemie turnieju! Ustąpcie miejsca!
Thrall, Garrosh i ich eskorta wychodzą z Pawilonu Sunreavera i idą ścieżką biegnącą do Kręgu Bohaterów, zatrzymując się po środku kręgu.
Thrall mówi: Garroshu, oczekuję, że będziesz się tutaj kontrolował. Nie chcę powtórki z Fioletowej Cytadeli.
Garrosh Hellscream mówi: Ba! To był tylko pokaz siły, godny przywódcy. Żałuję tylko, że nie zabiłem tego człowieka zanim mag się wtrącił.
Thrall mówi: Jesteśmy tutaj gośćmi, Garroshu, a ty będziesz się zachowywał godnie.
Garrosh Hellscream mówi: Jaką chwałę przynosi machanie zaostrzonymi kijami? To strata czasu.
Grupa rusza do zachodniego wejścia do Koloseum, gdzie oczekuje Wysoki Dowódca Tirion Fordring.
Wysoki Dowódca Tirion Fordring mówi: Witaj, Wodzu Wojenny Thrallu. Nadzorco Hellscreamie.
Thrall mówi: Dziękujemy ci za zaproszenie, panie Fordringu. Nie możemy się doczekać, by obserwować zmagania.
Garrosh Hellscream mówi: Mów za siebie, Thrallu.
Wysoki Wódz Tirion Fordring mówi: Mam nadzieję, że dostrzeżesz wagę tych zmagań, Garroshu. Nie wygramy z Plagą, jeśli będziemy dalej toczyć między sobą wojnę.
Thrall mówi: Mądre słowa.
Garrosh Hellscream mówi: Chcesz powiedzieć, że to słowa głupca. Horda zniszczy nieumarłych bez twojej pomocy, człowieku, ani bez pomocy tego śmiesznego króla.
Thrall mówi: Garroshu, dość!
Wysoki Wódz Tirion Fordring mówi: Wierzę, panowie, że będziecie się zachowywali pod moim dachem.
Thrall mówi: Naturalnie, Tirionie. Przepraszam za jego wybuch. To się nie powtórzy.
Garrosh Hellscream mówi: Ba.
Wysoki Wódz Tirion Fordring mówi: W takim razie pójdźcie za mną.
Grupa wchodzi do samego koloseum i znika wewnątrz.

Próba Bohatera

Tirion: Następna bitwa odbędzie się przeciwko najpotężniejszym rycerzom Srebrzystej Krucjaty! Tylko poprzez ich pokonanie okażecie swą wartość!
Garrosh: Horda rząda sprawiedliwości! Wyzywamy Przymierze! Pozwól nam walczyć ze swoimi rycerzami, Paladynie, a pokażemy tym psom, co to znaczy zadrzeć z Hordą.
Tirion: Niech tak będzie! Zezwalam! Walczcie z honorem!
Varian: Walczcie ku chwale Przymierza, bohaterowie! Przynieście chwałę swemu królowi i swemu ludowi!

(Horda wygrywa)

Garrosh: To była tylko próbka tego, co przyniesie przyszłość! Za Hordę!
Tirion: To ponure i ragiczne zwycięstwo, jesteśmy słabsi jako całość od strat, które dziś ponieśliśmy, a tylko Król Lisz cieszy się z naszej głupoty. Wielcy Wojownicy stracili swe życie, za co? Prawda, która czai się blisko, głosi, że Król Lisz czeka na nas wszystkich w śmierci.

Filmy

Horde goes to War, Thrall vs Garrosh(07:49)
MorpheiusDodany przez Morpheius

Uwagi

  • Serwer PvE w Stanach Zjednoczonch, nazwany na cześć Garrosha Hellscreama, ruszył 8 stycznia 2009 roku.

Linki zewnętrzne

Galeria

Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Bronzebeard · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Lich King
Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol and Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

Więcej od Wikii

Losowa wiki