Fandom

WoWWiki

First Aid

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

First Aid Icon WoW icon.gif Pierwsza Pomoc (Profesja)
ZadaniaRecepturyNauczyciele

Pierwsza Pomoc jest profesją drugorzędna, która pozwala graczom leczyć siebie, jak i innych, oraz usuwać zatrucia. Praktykujący Pierwszą pomoc, mogą produkować różnorakie bandaże, mogące potem służyć do uleczenia gracza. Bandaże mogą zostać wytworzone z [Linen Cloth], [Wool Cloth], [Silk Cloth], [Mageweave Cloth], [Runecloth], [Netherweave Cloth], lub [Frostweave Cloth]. Im wyższa jakość materiału tym bardziej pomocne będą nam bandaże. Gdy postać została zabandażowana, nie można tego powtórzyć, aż do upływu sześćdziesięciu sekund, gdy debuff "Recently Bandaged" znika. Praktykujący pierwszą pomoc, mogą również wytworzyć z pęcherzy venomów (które można pozyskać z różnych zatrutych potworów (np. skorpionów, pająków) ) anty-venomową żywność, nie jest jednak ona tak potężna jak ta wytworzona przez Alchemików.

Użycie

Pierwsza pomoc jest wysoko rekomendowana dla wszystkich klas regenerujących życie pomiędzy walkami, poprzez szybkie przywrócenie HP po starciu z mobem/graczem. Nawet klasy leczące, mogą mieć z tej profesji jakiś pożytek - zaoszczędzą one manę, jak i czas zużyty na picie wody, w celu jej przywrócenia.

Bandaże, używane w walce lub poza nią, odgrywają dużą rolę w grupach oraz rajdach. Postacie które nie odgrywają roli tanka, lub healera, mogą odbiegnąć kawałek od pola bitwy i użyć bandażu do regeneracji życia, zachowując przy okazji trochę many Healerów. Jednakże, trzeba uważać - gdy zostaniemy zaatakowani (lub gdy nasz pasek życia maleje się przez debuffy), a w tym samym czasie nakładaliśmy bandaż na ranę, leczenie zostanie przerwane. Jedynym lekarstwem na to jest ogłuszenie, przestraszenie, lub w jakikolwiek inny sposób utracenie aggro potwora, na tyle czasu ile potrzebujemy na zabandażowanie się.

Spis skilli i poziomów

PoziomCo zrobićUczy
1 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocyUczy Pierwszej pomocy i [Linen Bandage]
40 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocy[Heavy Linen Bandage]
50 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocyPowiększa limit poziomowy do 150
80 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocy[Wool Bandage] i [Anti-Venom]
115 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocy[Heavy Wool Bandage]
125 Zapłać za [Expert First Aid - Under Wraps]
Horde 15.png Balai Lok'Wein lub Alliance 15.png Denebowi Walkerowi
Zwiększa limit poziomowy do 255
130 Znajdź [Manual: Strong Anti-Venom][Strong Anti-Venom]
150 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocy[Silk Bandage]
180 Zapłać za [Manual: Heavy Silk Bandage]
[Heavy Silk Bandage]
210 Zapłać za [Manual: Mageweave Bandage]
[Mageweave Bandage]
225 Znajdź Nauczyciela Pierwszej pomocyPowiększ limit poziomowy do 300
240 Znajdź Nauczyciela Trauma Surgeon[Heavy Mageweave Bandage]
260 Znajdź Nauczyciela Trauma Surgeon[Runecloth Bandage]
290 Znajdź Nauczyciela Trauma Surgeon[Heavy Runecloth Bandage]
300 Zapłać za [Formula: Powerful Anti-Venom]
Kwatermistrzom Argent Dawn
(Musisz mieć poziom honored z frakcją Argent Dawn).
[Powerful Anti-Venom]
300 Znajdź Outlandowego mistrza-nauczyciela pierwszej pomocyTBC Powiększa limit poziomowy do 375
300 Znajdź Outlandowego mistrza-nauczyciela pierwszej pomocyTBC [Netherweave Bandage]
330 Znajdź Outlandowego mistrza-nauczyciela pierwszej pomocyTBC [Heavy Netherweave Bandage]
350 Znajdź Northrendowego Starszego mistrza-nauczyciela pierwszej pomocy Wotlk Powiększa limit poziomowy do 450
350 Znajdź Northrendowego Starszego mistrza-nauczyciela pierwszej pomocy Wotlk [Frostweave Bandage]
400 Znajdź [Manual: Heavy Frostweave Bandage] Wotlk [Heavy Frostweave Bandage]

Aby rozpocząć swoją karierę pierwszej pomocy, najpierw musisz odnaleźć jej nauczyciela, znajdującego się w lokacji startowej dla twojej rasy. Nie ma przy tym żadnych specjalnych wymogów, poza  10 Copper.png które zapłacisz uczącemu. Gdy zdobędziesz już umiejętność Pierwszej Pomocy, możesz rozpocząć produkcję Lnianych Bandaży, aż twój poziom profesji osiągnie 75. Gdy to nastąpi - podążaj za wskazówkami umieszczonymi w tabeli.

Lokacje treningowe

Nauczyciele znajdują się w miastach oraz w kilku innych centrach populacyjnych. Rzuć okiem na listę nauczycieli w tym artykule, lub zapytaj strażnika gdzie się znajdują. Jeżeli nauczyciel nie będzie już mógł cię uczyć, zapewne wyśle cie do następnego, lepszego nauczyciela.

Ekspert

[Expert First Aid - Under Wraps] księga używana do osiągnięcia poziomu Experta, tak samo jak [Manual: Heavy Silk Bandage] i [Manual: Mageweave Bandage]. Do kupienia u:

[Manual: Strong Anti-Venom] pojawia się jako rzadki drop światowy. [Formula: Powerful Anti-Venom] sprzedawany w The Bulwark, Obozie Mroźnego Wiatru oraz w Kaplicy Jasnej Nadziei oraz wymaga reputacji Honored z Srebryn Świtem.

Notka: Powyższe przedmioty są księgami, nie zwykłymi przedmiotami do nauki jednej umiejętności. Ty, lub twój znajomy, możecie kupić je bez wymaganego dla nich poziomu profesji Pierwszej pomocy i użyć ich później. Zaoszczędzi to twój czas podróży jak zmarnowałbyś na odnalezienie kupca sprzedającego je. Żadna z nich nie jest BoPem, więc mogą zostać one przehandlowane lub sprzedane w domu aukcyjnym.

Rzemieślnik

Aby osiągnąć poziom Artisan w Pierwszej Pomocy (powyżej poziomu 225), musisz udać się do trenera Pierwszej Pomocy.

Mistrz

Księga [Master First Aid - Doctor in the House] uczy poziomu mistrza, jest sprzedawana w:

Starszy Mistrz

Starsi Mistrzowie Pierwszej pomocy mogą zostać znalezieni w 4 startowych fortach w Northrend

Lokacja Alliance 15.png Przymierze Horde 15.png Horda
Howling Fjord Valgarde Vengeance Landing
Borean Tundra Valiance Keep Warsong Hold

Nauka poziomu Grand Master kosztuje 50 Gold.png oraz wymaga poziomu 350 profesji.

[Manual: Heavy Frostweave Bandage] jest dropem światowym, wypada z kreatur humanoidalnych w Northrend. Wymaga poziomu 390 w Pierwszej pomocy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki