Wikia

WoWWiki

Explorers' Guild

Dyskusja0
2584strony na
tej wiki
Alliance 32 Gildia Odkrywców
League
PrzywódcaKról Magni Bronzebeard (Wielki Odkrywca Gildii, honorowy przywódca), Brann Bronzebeard, Munnin Magellas, Tomli Magellas (Wysocy Odkrywcy)
LiderzySamul Strangehands, Ryona Blondbeard, Hona Stonefall, Yulanini Hammersmith
Populacja3,750 i rośnie (dawniej 2,350)
RasyGłównie krasnoludy, nieliczne gnomy
StolicaHalla Odkrywców, Ironforge
Główny językKrasnoludzki, wspólny
Pozostałe językiRóżne

Gildia Odkrywców, znana również jako Gildia Odkrywcy, Gildia, Liga Odkrywców oraz Liga Odkrywcy to organizacja poświęcona poszukiwaniom przeszłości rasy krasnoludzkiej. Prowadzi ona wiele wykopalisk archeologicznych we wszystkich zakątkach świata, od Kalimdoru i Wschodnich Królestw, po Outland. Główna baza operacyjna Gildii mieści się w Halli Odkrywców w Ironforge. Jej przywódcą jest Wysoki Odkrywca Magellas, a stworzona została pod patronatem króla Magniego Bronzebearda.

Badanie niemal każdego zakątka świata. Poszukiwanie artefaktów tytanów. Budowanie jednego z największych księgozbiorów poświęconych historii, mieszkańcom i kulturze Azeroth. Gdy po raz pierwszy odkryto, że pochodzenie krasnoludów może być związane ze starożytnymi i tajemniczymi tytanami, szybko zorganizowano ekspedycje w poszukiwaniu artefaktów i informacji, które mogłyby potwierdzić tę teorię. Pierwsze ekspedycje były prowadzone przez twardych krasnoludzkich badaczy, zaprawionych w długich wędrówkach po niegościnnych ziemiach. Gdy nauczyli oni swoich umiejętności nowe pokolenie podróżników, pojawił się nowy gatunek krasnoludzkiego podróżnika. Ci wędrowcy poświęcili się zadaniu zebrania wszelkich możliwych informacji o świecie, jego historii i kulturze w nadziei odnalezienia skrawków wiedzy, którą mogli pozostawić tytani, które mogłyby doprowadzić do prawdy o ich pochodzeniu. Mimo że wciąż nazywają siebie "badaczami", zebrali się pod wspólnym sztandarem prawdziwego powołania: Gildii Odkrywców.

W mniej niż dekadę Gildia stworzyła niewiarygodne archiwum informacji i artefaktów w swojej siedzibie położonej niedaleko krasnoludzkiego tronu w Ironforge. Opowieści przyniesione przez członków Gildii rozpaliły wyobraźnię narodu krasnoludów, a dzieci, które niegdyś marzyły o noszeniu strzelby lub pilotowaniu żyrokoptera teraz bawią się w badanie jaskiń położonych nieopodal ich domów. Mimo że wielu uważa obsesję krasnoludów na punkcie tytanicznego dziedzictwa za dziwactwo, żołnierze i dyplomaci Przymierza chętnie wspierają wysiłki Gildii tak długo, jak dzieli się ona pożytecznymi wieściami z dalekich i niezbadanych miejsc. Poza kulturalnymi i geograficznymi badaniami, jakie zebrała, informacje przekazane przez Gildię pozwoliły Przymierzu stworzyć mapę ponad 400 nietkniętych kopalni złota w Khaz Modan i Lordaeron, które mogą pomóc podczas ewentualnej północnej kampanii przeciwko Pladze.

Organizacja

Explorer'sGuildClassroom

Młodzi członkowie Gildii Odkrywców spędzają pierwsze dni w pobliżu swoich domów, szlifując swoje umiejętności, prowadząc podróżników przez góry i przełęcze Khaz Modan oraz spełniając misje zaopatrzeniowe dla krasnoludzkich królestw. Gdy okażą się godni, ci "badacze" zostają awansowani do statusu "wędrowcy" i dostają pierwszą polową misję w Gildii. Często te misje opierają się na podróży do dalekich, lecz odkrytych już miejsc celem uzupełnienia biblioteki Gildii wiedzą na temat aktualnie dziejących się tam wydarzeń. Wreszcie wędrowiec zostaje awansowany na pełnego Odkrywcę i otrzymuje prawo podróży, gdzie zapragnie, z pełnym wsparciem Gildii, jeśli tylko będzie przedstawiał regularne raporty na temat swoich badań.

Krasnoludzki król jest oficjalnie głową Gildii Odkrywców, lecz głównie w ujęciu honorowym - tylko raz w historii Gildii król wypełnił raport dla Archiwów. Codzienne działania są nadzorowane przez Radę Wypraw, zrzeszającą najstarszych i najbardziej doświadczonych członków Gildii. Młodsi członkowie często przezywają tę grupę "Radą Wymówek", gdyż wielu radnych często porzuca swoje obowiązki na rzecz wypraw na własną rękę. Jednak zawsze niewielka część Rady pozostaje w Ironforge, by koordynować trwające i przyszłe ekspedycje Gildii, dzięki czemu organizacja działa płynnie i prężnie się rozwija.

Lokacje

Przez wiele lat członkowie Gildii spotykali się w Tawernie Znoszone Buty w Ironforge, przechowując raporty i odnalezione artefakty na uginających się drewnianych półkach w porzuconym magazynie. Kilka lat temu ze skarbca Gildii i dzięki wsparciu królestwa opłacono wydrążenie nowych komnat w krasnoludzkiej stolicy. Nowa Halla Gildii obejmuje biura i pokoje konferencyjne, warsztaty do naprawy ekwipunku, magazyny, biblioteki, prywatne kwatery dla najwyższych rangą członków oraz kompleks sal sypialnych dla nowicjuszy. Utworzono duże muzeum wystawiające relikty zgromadzone przez Gildię; gdy wystawiane są artefakty tytanów, kolejka często wychodzi poza Hallę Gildii i wije się po placu przed budynkiem. Mniejsze halle gildii, zwane "przydrożnymi stacjami" zakładane są we wszystkich zakątkach Azeroth, przeważnie na tyłach karczem i tawern przy uczęszczanych traktach wiodących w dalekie części kontynentu. Mimo że stopień usług świadczonych przez halle gildii jest bardzo różny, niektóre przydrożne stacje zawierają dokładne mapy okolicy, podczas gdy inne posiadają składy wysuszonego jedzenia i podstawowych przedmiotów, które mogą okazać się potrzebne na wyprawach.

Członkowstwo

Hall of Explorers

Halla Odkrywców - główna siedziba Gildii

Przytłacająca większość członków Gildii Odkrywców to krasnoludy. Co roku przyjmowanych jest około tuzin członków z innych ras, przeważnie w nagrodę za cenne usługi świadczone Gildii. Zielona pochodnia przy wejściu do Halli Gildii w Ironforge oznacza rzadkie okazje, kiedy Gildia przyjmuje nowych członków, na które to wezwanie przeważnie stawiają się setki młodych krasnoludów, którzy mogą zademonstrować swoje umiejętności językowe i szeroką wiedzę z zakresu georgafii i historii. Za każdym razem najlepsza dwudziestka kandydatów jest zabierana w góry Khaz Modan przez jednego z członków Rady Wypraw. Tam odbywają się intensywne trzytygodniowe testy nie tylko wysiłkowe, ale i szerokiego wachlarza umiejętności, od rysowania map i tropienia, po zielarstwo i lokalizowanie minerałów. Pod koniec okresu próbnego najlepsi kandydaci są wprowadzani do Gildii i oficjalnie otrzymują prawo nazywania siebie badaczami.

Członkowstwo w Gildii podlega twardemu procesowi rekrutacjii, gdyż każdy członek otrzymuje stypendium od Gildii w wysokości dwóch sztuk złota dziennie, natomiast gdy uczestniczy on w oficjalnej wyprawie, stypendium zostaje podwyższane do pięciu sztuk złota dziennie. Dodatkowo składy Gildii kompleksowo wyposażają każdą oficjalną ekspedycję, dostarczając zapasy i ekwipunek - chociaż trzeba przyznać, że często kwatermistrze sprzeczają się nad definicją "kompleksowego wyposażenia". Każdy członek Gildii może zatrzymać się w Halli Gildii w Ironforge, chociaż gdy wszystkie kwatery prywatne są zajęte przez wyższych rangą członków Gildii (tak, jak podczas dorocznego Konwentu, gdy Gildia zbiera się, by podzielić między sobą opowieści i plany ekspedycji na nadchodzący rok), nawet pełnoprawni odkrywcy mogą być zmuszeni do spania w pięciosobowych pokojach w salach sypialnych. Członkowie Gildii prezentują szeroki wachlarz umiejętności, które korespondują z celami Gildii i narodu krasnoludzkiego. Dla niektórych jednak odkrycia stają się więcej niż profesją - stają się powołaniem i pasją. Członkowie Gildii Odkrywców często rozpraszają się po całym świecie, podróżując na liczne wykopaliska czy ekspedycje.

Wrath of the Lich King

W Wrath of the Lich King Gildia Odkrywców wyruszyła do Northrend pod szerszą nazwą Ligi Odkrywców i założyła swoją bazę operacyjną na wschodzie Wyjącego Fiordu. Tam odkryli rasę krasnoludów żelaza oraz odkryli więcej więzi ewolucyjnych między nimi a ziemnymi.

Członkowie Ligi są również szczególnie zaangażowani w badanie miasta tytanów w Ulduarze.

Cataclysm

W World of Warcraft: Cataclysm Gildia Odkrywców pojawia się w związanej z tytanami krainie Uldum, wciąż rywalizując z ich odpowiednikiem w Hordzie - prowadzonym przez krwawe elfy Relikwiarzem.

Znani członkowie

Imię Lokacja
Alliance 15IconSmall Magni King Magni Bronzebeard (Wielki Odkrywca) Wysoki Tron Ironforge
Alliance 15IconSmall Brann Brann Bronzebeard (Wysoki Odkrywca) Halle Kamienia Ulduar Wrath-Logo-Small
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Muninn Magellas (Wysoki Odkrywca) Biblioteka Ironforge
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Tomli Magellas (Wysoki Odkrywca) Status nieznany
Alliance 15IconSmall Muradin Muradin Bronzebeard Northrend Wrath-Logo-Small
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Archeolog Adamant Ironheard Lądowisko Odesyusa Wyspa Lazurowej Mgły Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Archeolog Flagongut Tawerna Głęboka Woda Mokradła
Alliance 15IconSmall Dwarf Female Archeolożka Hollee Auberdine Mroczny Brzeg
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Aron Kodosbreath Status nieznany
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Borgrim Stouthammer Sylvanaar Góry Krańca Ostrza Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Brohann Caskbelly Dzielnica krasnoludzka Stormwind
Alliance 15IconSmall Dwarf Female Bronwyn Stouthammer Sylvanaar Góry Krańca Ostrza Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Główny Archeolog Greywhisker Na zewnątrz Świątyni Księżyca Darnassus
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Główny Archeolog Letoll Obóz Warowny Sha'tari Las Terokkar Bc icon
Alliance 15IconSmall Gnome Male Clopper Wizbang Krwawa Plaża Wyspa Krwawej Mgły Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Darren Status nieznany
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Hardigan Ironjaw
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Hugh Deepstone
Alliance 15IconSmall Dwarf Female Hona Stonefall (Instruktor polowy) Halla Gildii w Ironforge
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Hogun Martwy Ruiny Bael Modan
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Ingo Woolybush Theramore Pyłowe Bagnisko
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Jaron Stoneshaper Wioska Spadająca Gwiazda Zimowiosna
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Jern Hornhelm Thelsamar Loch Modan
Alliance 15IconSmall Dwarf Female Bibliotekarka Mae Paledust Biblioteka Ironforge
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Wędrowiec Maddox Status nieznany
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Magellan Status nieznany
Alliance 15IconSmall Dwarf Female Merrin Rockweaver Strefa Wykopaliskowa Whelgara Mokradła
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Poyli Stonesole Status nieznany
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Conall Telredor Zangarmarsh Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Gehn Kamieniołom Gol'Bolar Dun Morogh
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Gunstan Dolina Strażników Tanaris
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Khazgorm Bael Modan Sawanna
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Murantus Ostoja Honoru Półwysep Piekielnego Ognia Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Nachlan Krwawa Strażnica Wyspa Krwawej Mgły Bc icon
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Remtravel Wykopaliska Remtravela Mroczny Brzeg
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Ryedol Na południe od Strefy Wykopaliskowej Hammertoe'a Złe Ziemie
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Badacz Whelgar Strefa Wykopaliskowa Whelgara Mokradła
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Ryona Blondbeard (Główny Kwatermistrz) Halla Gildii w Ironforge
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Samul Strangehands Halla Gildii w Ironforge
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Torren Squarejaw Thelsamar Loch Modan
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Yulanini Hammersmith Status nieznany
Alliance 15IconSmall Dwarf Male Rumholt Thunderaxe Status nieznany

Znane obozy i strefy wykopaliskowe Gildii oraz ich obecny status

Wschodnie Królestwa

Kalimdor

Northrend

Przedmioty

Więcej od Wikii

Losowa wiki